Citat:
Ursprungligen postat av
begsjp
Hur tänkte de när de satte IFK GBG vs Malmö samma dag som högskoleprovet?!?!
Ska spelas på Nya Ullevi, hur många tror ni vi kan få dit? Hade så gärna velat se den matchen, på ett fullsatt Nya Ullevi, men sånt är livet antar jag...:/
Det beror sig på, högskoleprovet tror jag dock har rätt liten effekt på antalet besökare.
Enligt räknaren så är det till dags dato 18572 sålda biljetter. Sedan blir det ju ofta ett visst tapp.
Men under rätt omständigheter, t ex bra väder kanske vi kan fylla Ullevi.
Det går sjukt trögt med säsongsbiljetterna dock, det kommer bli ett rejält tapp där jämfört med förra året. Egentligen så tycker man ju att vi borde kunna ha lapp på luckan i varje match. Det bor ca 900 000 pers inom en 3 mils radie från GU. För många chipsrövar/soffpotatisar.
Hade ca 10% varit hyfsat regelbundna besökare(man får ju räkna bort en del, typ Gaisare, eller inflyttade, ointresserade osv), så hade dessa behövt gå på runt 3 hemmamatcher per år för att det skulle vara fullt hus vid varje match. Och ja, jag vet, det är inte alltid så lätt att få det så kallade "livspusslet" att fungera, men 3 matcher per år kan nästan alla fixa, oberoende av familjesituation, arbetet, ekonomi osv.
Edit: Summa summarum, tjöta på alla ni känner!