2017-02-17, 08:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Hur tänkte de när de satte IFK GBG vs Malmö samma dag som högskoleprovet?!?!

Ska spelas på Nya Ullevi, hur många tror ni vi kan få dit? Hade så gärna velat se den matchen, på ett fullsatt Nya Ullevi, men sånt är livet antar jag...:/

Premiäromgången ligger ju den helgen den brukar så inget konstigt.
Visst att många gör provet men skall man anpassa sig efter allt blir det inga dagar och tider kvar.
Det är ju mitt i hockeyslutspelet med vilket gör att många vanliga idrottsintresserade har fokus där även om jag inte fattar hur man kan välja den sporten framför vår.

Vi har ju spelat alla möjliga och omöjliga dagar i de tidiga omgångarna. Påsken är det så gott som alltid matcher, premiären 09 var ju på Påskafton t.o.m. Vi har spelat på midsommar. Det går inte att ta hänsyn till allt.

Förövrigt heter arenan Ullevi och inget annat.
Citera
2017-02-17, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte de går hårt på en nationell rättighet. Bundesliga går ut nu och ska förnyas. Det är nog mer prio för dem.
Discoverys svenska avdelning hade nog gladeligen bytt Bundesligas låga tittarsiffror (i Sverige dvs) mot Allsvenskan men jag antar att rättigheter köps in centralt där? Jag tror som du att vi får stå ut med cmore ett bra tag till. Hoppas att de skärper till sig och fixar lite mer kundvänliga paket så jag slipper sponsra käppakrig och Beckfilmer.
Citera
2017-02-17, 09:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Discoverys svenska avdelning hade nog gladeligen bytt Bundesligas låga tittarsiffror (i Sverige dvs) mot Allsvenskan men jag antar att rättigheter köps in centralt där? Jag tror som du att vi får stå ut med cmore ett bra tag till. Hoppas att de skärper till sig och fixar lite mer kundvänliga paket så jag slipper sponsra käppakrig och Beckfilmer.

Filmpaketet kan man ju ge fan i redan nu.
Det jag mest irriterar mig på är att det är ett tvång att se hockeyskiten, tennis etc. Det sänds ju t.o.m. allsvensk hockey, handboll etc där. Vete tusan om det inte rentav är bandy?
Låt varje paket bära sig självt snarare än att man ska ha allt. Undrar vad ett rent allsvenskt paket hade kostat?
Citera
2017-02-17, 09:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det jag mest irriterar mig på är att det är ett tvång att se hockeyskiten, tennis etc. Det sänds ju t.o.m. allsvensk hockey, handboll etc där. Vete tusan om det inte rentav är bandy?
Låt varje paket bära sig självt snarare än att man ska ha allt. Undrar vad ett rent allsvenskt paket hade kostat?

Ingen större skillnad eller kanske till och med lika mycket.
Citera
2017-02-17, 09:26
Medlem
Citat:
Det har du såklart rätt i, byt ut Beck mot innebandy. Jag kan betala lika mycket så länge som hockeyn inte tjänar några pengar på mitt abonnemang, direkt eller indirekt när man säljer reklam. Ingen ska få för sig att vi tittar på hockey i det här hushållet.
Citera
2017-02-17, 09:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Näeru, vill du se på bandy får du få in på svenska bandyförbundets sida och köpa det. Lär vara en rätt stor förlust för bandyn... gnidna jävlar!
Citera
2017-02-17, 12:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ingen större skillnad eller kanske till och med lika mycket.

Jag tror dock att elitserien gör att det kostar mer än om det bara varit allsvenskan i fotboll där. Inte mycket men en del. Elitseriefansen lär ju inte vilja se fotbollen till en högre kostnad heller så vore iaf tacksamt att få ett rent allsvenskt paket.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det har du såklart rätt i, byt ut Beck mot innebandy. Jag kan betala lika mycket så länge som hockeyn inte tjänar några pengar på mitt abonnemang, direkt eller indirekt när man säljer reklam. Ingen ska få för sig att vi tittar på hockey i det här hushållet.

Sänds det innebandy där alltså? Jisses. Man får dock ge Cmore att dom satsar på svensk elitidrott, det är välkommet i tider då många bara ser utländsk dito.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Näeru, vill du se på bandy får du få in på svenska bandyförbundets sida och köpa det. Lär vara en rätt stor förlust för bandyn... gnidna jävlar!

Det var la nåt sånt damfotbollen försökte med den gångna säsongen och som gick käpprätt åt skogen?
Citera
2017-02-17, 13:08
Avslutad
Citat:
Sänds det innebandy där alltså? Jisses. Man får dock ge Cmore att dom satsar på svensk elitidrott, det är välkommet i tider då många bara ser utländsk dito.

Jag har för mig att jag läste någonstans att CMore/TV4 skulle satsa ännu mer på svensk ligasport. Kan dock inte hitta artikeln men har för mig att de ville ha all inhemsk sport hos sig (fotboll, handboll, ishockey, bandy, basket, amerikansk fotboll etc.).
Citera
2017-02-17, 13:33
Medlem
Citat:
Hur tänkte de när de satte IFK GBG vs Malmö samma dag som högskoleprovet?!?!

Ska spelas på Nya Ullevi, hur många tror ni vi kan få dit? Hade så gärna velat se den matchen, på ett fullsatt Nya Ullevi, men sånt är livet antar jag...:/

Det beror sig på, högskoleprovet tror jag dock har rätt liten effekt på antalet besökare.

Enligt räknaren så är det till dags dato 18572 sålda biljetter. Sedan blir det ju ofta ett visst tapp.

Men under rätt omständigheter, t ex bra väder kanske vi kan fylla Ullevi.

Det går sjukt trögt med säsongsbiljetterna dock, det kommer bli ett rejält tapp där jämfört med förra året. Egentligen så tycker man ju att vi borde kunna ha lapp på luckan i varje match. Det bor ca 900 000 pers inom en 3 mils radie från GU. För många chipsrövar/soffpotatisar.

Hade ca 10% varit hyfsat regelbundna besökare(man får ju räkna bort en del, typ Gaisare, eller inflyttade, ointresserade osv), så hade dessa behövt gå på runt 3 hemmamatcher per år för att det skulle vara fullt hus vid varje match. Och ja, jag vet, det är inte alltid så lätt att få det så kallade "livspusslet" att fungera, men 3 matcher per år kan nästan alla fixa, oberoende av familjesituation, arbetet, ekonomi osv.

Edit: Summa summarum, tjöta på alla ni känner!
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-02-17 kl. 14:08.
Citera
2017-02-17, 16:37
Medlem
Citat:
Premiäromgången ligger ju den helgen den brukar så inget konstigt.
Visst att många gör provet men skall man anpassa sig efter allt blir det inga dagar och tider kvar.
Det är ju mitt i hockeyslutspelet med vilket gör att många vanliga idrottsintresserade har fokus där även om jag inte fattar hur man kan välja den sporten framför vår.

Vi har ju spelat alla möjliga och omöjliga dagar i de tidiga omgångarna. Påsken är det så gott som alltid matcher, premiären 09 var ju på Påskafton t.o.m. Vi har spelat på midsommar. Det går inte att ta hänsyn till allt.

Förövrigt heter arenan Ullevi och inget annat.

Förlåt var ironisk, kanske inte var så uppenbart. Förstår såklart att de inte anpassar en match efter ett prov.

Ville betona att de spelar på den stora arenan, som i folkmun (?!) kallas Nya Ullevi, när någon bara säger ''Ullevi'' så blir man osäker på vilken de menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det beror sig på, högskoleprovet tror jag dock har rätt liten effekt på antalet besökare.

Enligt räknaren så är det till dags dato 18572 sålda biljetter. Sedan blir det ju ofta ett visst tapp.

Men under rätt omständigheter, t ex bra väder kanske vi kan fylla Ullevi.

Det går sjukt trögt med säsongsbiljetterna dock, det kommer bli ett rejält tapp där jämfört med förra året. Egentligen så tycker man ju att vi borde kunna ha lapp på luckan i varje match. Det bor ca 900 000 pers inom en 3 mils radie från GU. För många chipsrövar/soffpotatisar.

Hade ca 10% varit hyfsat regelbundna besökare(man får ju räkna bort en del, typ Gaisare, eller inflyttade, ointresserade osv), så hade dessa behövt gå på runt 3 hemmamatcher per år för att det skulle vara fullt hus vid varje match. Och ja, jag vet, det är inte alltid så lätt att få det så kallade "livspusslet" att fungera, men 3 matcher per år kan nästan alla fixa, oberoende av familjesituation, arbetet, ekonomi osv.

Edit: Summa summarum, tjöta på alla ni känner!

Haha ja sant, vore otroligt mäktigt också! IFK har ju sån stor potential att ha laget med bäst publiksnitt, pga den höga populationen med bara ett storlag
Citera
2017-02-17, 16:46
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Haha ja sant, vore otroligt mäktigt också! IFK har ju sån stor potential att ha laget med bäst publiksnitt, pga den höga populationen med bara ett storlag
Va? Blåvitts situation är ju snarare sådan som den är p g a konkurrens från relativt populära lag (ÖIS, Gais, m fl). Annat är det för MFF.
Citera
2017-02-17, 17:55
Moderator
vfs avatar
Citat:
Jag tror dock att elitserien gör att det kostar mer än om det bara varit allsvenskan i fotboll där. Inte mycket men en del. Elitseriefansen lär ju inte vilja se fotbollen till en högre kostnad heller så vore iaf tacksamt att få ett rent allsvenskt paket.

Hade hockeyn och fotbollen funnits som separata paket hade fotbollen blivit billigare skulle jag tro.
Rättigheterna för hockeyn kostar mer än rättigheterna för fotbollen. Det är väl därför som dom bakar ihop det s.a.s, vill väl ha tillbaka så mycket pengar som möjligt.

Hade föredragit en uppdelning men det lär aldrig hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in