2017-02-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Finns det nån bild på JM? Är hon snygg?
https://www.google.se/search?q=johanna+m%C3%B6ller+bild&espv=2&biw=1366& bih=662&tbm=isch&imgil=i9BanVqXrWwntM%253A%253BCtW 3VeuwUowFvM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fimgur.com %25252Fgallery%25 252FBbjPc&source=iu&pf=m&fir=i9BanVqXrWwntM%253A%2 52CCtW3VeuwUowFvM%252C_&usg=__jKJi7YnVTCh8OANqxFvh tguCeDk%3D&ved=0ahUKEwiHpOrq-5bSAhWC1ywKHYpzDSQQyjcIMw&ei=bNamWIe-JIKvswGK57WgAg#imgrc=i9BanVqXrWwntM:
Citera
2017-02-17, 11:57
Medlem
tigerrakets avatar
Hoppas JM blir så stressad nu när skiten börjar falla ihop runt omkring henne, så att försöker dra med sig så många hon kan, vilket resulterar i att de försöker dra ner henne som straff
Citera
2017-02-17, 11:59
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Jag tror han erkänt.

Håller med. Jag har skrivit tidigare, att dotterns man tycks ha någon form av samvete, med tanke på hans Fb-inlägg om att han gjort sitt livs misstag. Jag antog att han skulle "kvittra" först. De andra två är ju barn till JM och kanske mer vana att ljuga, förneka och förleda. Kanske de dock inser att det är bäst att tala ut nu. Vi får se hur det blir.
Citera
2017-02-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att det finns ett vittne, där ute i Arbogaskogen. GW sa i ett tidigare program i höstas att han fått ett mycket bra tips......

och det är nog svårt att tala med arabbrytning obemärkt där ute i skogen runt sommarparadiset.
Jag kan tänka mig att familjen mormor, syster med familj, tidigare sambon och de övriga två barnen kan ha saker att förmedla till rättsväsendet om dom vågar och orkar med att gå ut offentligt. Det kan ju vara väldigt påfrestande i den sorgliga och tragiska situation dom befinner sig i.
Citera
2017-02-17, 12:03
Medlem
Det ska bli så intressant att se om gravöppningen gav något konkret.
Många här ville ju tro att det var ett spel för galleriet, ett ben till den uppretade populasen.
Gravöppningen fick kanske bara en viktig roll i den psykologiska krigföringen mot de mistänkta?
Jag har inte vetat vad jag skulle tro om den, så jag är inte här för att utropa mig som en av vinnarna i någondera gruppen.
Bara blåsa lite liv i frågan igen.
Citera
2017-02-17, 12:06
Medlem
Ska jag spekulera så tror jag att han drack öl på egen hand och alldeles frivilligt. Ölen var förmodligen spetsad. Han hade nog manipulerats ut till stugan där hans barn befann sig med JM och kanske någon till. Mat och dryck. Lika bra att äta och hålla god min, han kunde ju inte ta sig därifrån för egen maskin. Lovad skjuts med barnen. Om alla tre anhållna var med borde de haft två bilar och två chaufförer. Frågan är om alla var med eller om en eller två endast gjort sig skyldiga till "skyddande". Om han fastnat i en middag kan det varit så att alla var där.

Edit: Eller nej, om JM redan var på plats kan 1 bil ha varit tillräckligt.
Senast redigerad av Refraktor 2017-02-17 kl. 12:09.
Citera
2017-02-17, 12:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det ska bli så intressant att se om gravöppningen gav något konkret.
Många här ville ju tro att det var ett spel för galleriet, ett ben till den uppretade populasen.
Gravöppningen fick kanske bara en viktig roll i den psykologiska krigföringen mot de mistänkta?
Jag har inte vetat vad jag skulle tro om den, så jag är inte här för att utropa mig som en av vinnarna i någondera gruppen.
Bara blåsa lite liv i frågan igen.
Ingen expert, men kanske gravöppningen gav något resultat?
Efter obduktionen så läste jag i någon artikel att utredningen nu hade konstaterat att mannen drunknade i sjön (dränktes).
Kanske det går att avläsa i vilken typ av vatten (kran respektive sjö) som drunkningen skett efter så lång tid?
Citera
2017-02-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att det finns ett vittne, där ute i Arbogaskogen. GW sa i ett tidigare program i höstas att han fått ett mycket bra tips......

och det är nog svårt att tala med arabbrytning obemärkt där ute i skogen runt sommarparadiset.

Men borde inte ändå ett vittne (till själva 'drunkningen') ha hört av sig liite tidigare?
Citera
2017-02-17, 12:19
Medlem
Det kan ha gått till på det här sättet:
Per telefon, JM till AP: Vi är i stugan. J och D ska ut hit, vi ska ha familjehelg tillsammans. Imr*n kör hit dem men ska tillbaka hem. Åk med honom så kan du ta med dig barnen sedan.

Väl på plats så var maten framdukad och Imr*n skulle också äta. AP får ta gaffeln i vacker tass, vad annars? En liten nubbe kan väl inte skada eller två och sedan ett par, tre öl...
Senast redigerad av Refraktor 2017-02-17 kl. 12:24.
Citera
2017-02-17, 12:44
Medlem
lasternassummas avatar
En har släppts, enligt bblat:

http://www.bblat.se/blaljus/brott/dotterns-sambo-begars-haktad-for-mord-pa-42-aringens-make-sonen-har-slappts

Sonen har släppts.

Citera
2017-02-17, 12:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men borde inte ändå ett vittne (till själva 'drunkningen') ha hört av sig liite tidigare?

Om jag inte missminner mig så fick GW samma fråga av sin studiokollega. Poliserna hade inte frågat...
Detta ev. vittne hade vänt sig direkt till GW, och ville ha det så. Kanske inte litade på poliserna på plats

Säsong 13 Veckans brott, får inte fram någon länk

Redan i höstas alltså....
Citera
2017-02-17, 12:48
Medlem
lasternassummas avatar
"Något måste ha hänt under förhören med de tre, som gjort att kammaråklagare Johan Fahlander nu kan begära 25-åringen häktad på den starkare misstankegraden på sannolika skäl misstänkt – och dessutom misstänka honom som direkt delaktig i mordet, alltså inte bara för medhjälp."

http://www.bblat.se/blaljus/brott/dotterns-sambo-begars-haktad-for-mord-pa-42-aringens-make-sonen-har-slappts

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in