2017-02-16, 22:40
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men du är ju en riktigt duktig tänkare så du kanske kan ge mig svaret på gåtan om hur A*i kunde ha 1.36 promille i blodet när han drunknade?
Är detta allt du har att invända mot mordmisstanken? Hur många gånger tänker du upprepa det? Kan två man tvinga en man att dricka sprit? Kan en medvetslös man få etanol intravenöst? Sov gott i natt.
Citera
2017-02-16, 22:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Jag ska ge er en sista teori, angående hur Aki kan ha kommit upp i den promillehalt han hade vid obduktionen.

Efter han bjöds på sin preparerade ankomstdrink, må det vara ett glas saft, som en starköl.

Så slocknade han sedan ner.

Efter det, så hävde person/er X i honom sprit genom den metod som används på patienter som inte vill ta sin medicin.

Man håller helt enkelt för näsan på offret, så den har att välja på att inte kunna andas, eller svälja det man har i munnen.

Att amatörerna skulle kunna fört ner sprit med slang i hans hals håller jag för osannolikt, då de säkert skulle fått ner det i lungorna och det borde synts på obduktionen.

Om svälj/kvävs-reflexen fungerar i omtöcknat tillstånd vet jag själv inte, men jag antar att någon med tillräckliga läkarkunskaper lurkar runt på forumet och kan bekräfta eller dementera detta. Då han vägde en del och hade 1,36 promille, så motsvarar det minst 6 öl alternativt en skaplig skvätt sprit.

Tack för uppslaget men jag tvivlar, A*i skulle ju enligt media vara medvetslös när han transporterades och jag har svårt att se att under resan skulle någon leka läkare och hälla i honom sprit.

När söp de ner honom?
Citera
2017-02-16, 23:03
Medlem
Citat:
Tack för uppslaget men jag tvivlar, A*i skulle ju enligt media vara medvetslös när han transporterades och jag har svårt att se att under resan skulle någon leka läkare och hälla i honom sprit.

När söp de ner honom?

Dom hade väl ingen tidsbrist direkt.
Citera
2017-02-16, 23:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom hade väl ingen tidsbrist direkt.

Ok, A*i skulle hämta sina tvillingar, det var ju ärendet för A*i, varför skulle han börja dricka en massa?
Citera
2017-02-16, 23:15
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:

När söp de ner honom?
Jag har missat de medieuppgifterna. Men i sommarvärmen var det kanske enkelt att bjuda honom på en skvätt vanlig cola på färden mot stugan.
Se även
(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2017-02-16 kl. 23:18.
Citera
2017-02-16, 23:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Jag är lite nyfiken på om JM:s ex har uttalat sig om henne i någon tidning eller "på stan". Finns det annat intressant skvaller om henne, tidigare i tråden?

Nej, inget av JMs ex har väl uttalat sig någonstans, men det finns en del "skvaller" tidigare och igenom mest hela tråden här och i denna tråd (FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex

Ta en semestervecka och läs
Citera
2017-02-16, 23:31
Medlem
Citat:
Jag har varit och är fortfarande väldigt skeptisk till om de skulle kunna få ett genombrott i utredningen om A*i,s drunkning, nu verkar det som om tack vare JM,s lösmynthet till "lilleman" gett utredarna möjlighet att rulla upp den historien också men en fråga som kvarstår att få svar på är ju hur A*i kunde ha 1.36 i promille när han obducerades första gången, söp dom ner honom i bilen eller vad hände?

Nåväl, är det bara ett problem att ge honom en promillehalt efter "behandling", kanske en spritindränkt tampong upp i "ändalyktan" (och sedermera utdragen)? Några skrupler tror jag ingen behöver tillskriva JM.
Citera
2017-02-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ok, A*i skulle hämta sina tvillingar, det var ju ärendet för A*i, varför skulle han börja dricka en massa?

Ja, vid vilken tid skulle A*i hämta sina tvillingar på en offentlig plats i Eskilstuna? Troligen på eftermiddagen eftersom det gäller små barn.

Bara valet av plats säger en hel del om hur rädd han var för den person som både hotat och försökt förgifta honom tidigare.

Att han då skulle dricka alkohol fanns inte på hans världskarta. Inte på min heller.

Detta är ett verk av en listig kränkt psykopat. Enligt mig.
Citera
2017-02-16, 23:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likvarderaren
Eftersom jag är lite lat och inte orkar läsa 11.000+ inlägg så kanske frågan varit uppe tidigare.

Kan det vara så att någon/några av Johanna's barn/barns sambor var den/de som drogade A*i och kastade honom i sjön? Kan tänka mig att A*i hade bättre förhållande till barnen än Johanna själv.
Jag har svårt att tänka mig att han lät sig luras av Johanna? Då skulle inte Johanna vara den tog livet av honom.

Johanna verkar var den typen som själv inte gör grovjobbet, det använder hon med list och löften andra som duperats av hennes psykopatiska läggning, en riktigt otäck människa.

En tanke som kanske redan diskuterats tidigare?

Jo det verkar vara på detta sättet. Johanna är liksom bara spindeln i nätet en dopad version av Knutbypastorn som nu kontrollerar allt och alla kring henne. Att hon är psykopat är liksom givet av att bara åka på semester efter detta som hänt hennes föräldrar. Så hon har säkert styrt det mesta inkl. detta lilla gäng av ensamkommande som hon förfogat över. Kommer utan tvekan bli en djävla bra film så småningom. Är hon nu psykopat utan dess like så kommer hon säkert vara nöjd även innanför murarna desto mer känd hon blir. Något kriminell mastermind var hon ju dock långt ifrån. Att de slapp undan första mordet handlade mer om allmän slapphet från polisen.
Citera
2017-02-16, 23:47
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Var har du hållit hus hela dagen?

En extra snabbsammanfattning "just for you":
Inplockade är JMs son, dotter och måg.
Resten får du klura ut själv...
Tackar! Ruskig familj.
Citera
2017-02-16, 23:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
/.../ MR och Julias pojkvän talar samma språk och har träffats under familjära, kanske rentav gemytliga och förtroliga former. Det skulle kunna vara så att det är pojkvännen som biktat sig för MR och berättat vad han varit med om i fallet Aki. Andra har ju, tillsammans med LGW, föreslagit att det är Johanna som skrävlat. Men Johanna hade inte så väldigt mycket att skrävla om eftersom det blev noll peng.
Det tycker jag låter betydligt mer sannolikt, dvs MR kan från honom ha fått höra vissa detaljer från drunkningsdagen; detaljer som i polisens öron kommit att framstå som intressanta. - Skulle det visa sig att J:s man/sambo på något sätt varit JM behjälplig med själva "olyckan" ligger det nära till hands att han också hjälpt till att preparera MR för sitt uppdrag att sätta kniven i JM:s föräldrar. - Det kan i så fall finnas två ormar i paradiset.

Men som sagt: "Normalt" sett borde JM ha iscensatt att AP fått skjuts av de tre som nu sitter i förhör (sonen kan ha följt med bara för att hälsa på sin mor och de mindre barnen). Sedan har JM fått dem att temporärt lämna platsen under förevändning att hon ville vara ensam med AP och diskutera igenom vissa detaljer betr. förestående skilsmässa, men att AP - om han kunde - skulle försöka smita ifrån en sådan oundviklig diskussion varför det vore bra om chauffören fick ett brådskande samtal som gjorde att de alla tre under en tid lämnade platsen, för att sedan komma tillbaka när hon ringde efter dem (och barnen hunnit vakna).

Om nu J:s man på något sätt skulle vara inblandad i själva drunkningen hade han knappast pratat om detta med MR, men om så varit fallet är det mer troligt att MR inte skulle ha angett honom. - Som det nu är har MR allt att vinna på att rentvå sig från så mycket skuld som möjligt visavi JM och i detta ligger bl.a. att få henne att framstå som manipulativ och drivande när det gäller att få som hon vill.
Citera
2017-02-16, 23:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

När söp de ner honom?
Man ska inte tro på allt media skriver; minst hälften är spekulationer. - Är det helt uteslutet att han (som vid tillfället ej hade tillgång till bil) druckit för egen maskin; han lär ha tålt alkohol bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in