2017-02-16, 18:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Kanske jag som är konstig, men jag tycker det är lite konstigt att Ulrika (Görans andra dotter) skriver en kommentar "så vacker" till Julia Blomsterlund på FB så sent som på annandag jul. Även om inte Julia ska klandras för att hennes mamma mördat Göran så kan jag tycka att det borde vara en fnurra på tråden mellan Ulrika och Johanna och hennes nära som ju skulle kunna vara inblandade.
Det är inte så konstigt.
Man kan ha en dålig relation till ett syskon men ändå vilja ha en bra relation till syskonbarn.
Citera
2017-02-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smlxl
Jag tyckte också att det var märkligt att Ulr*ka skrev den kommentaren. Att barnen varit inblandad i någon eller båda morden har många i tråden misstänkt ett bra tag, så nog fanns det anledning till det. Det var möjligen inte lika uppenbart för JMs syster och mamma som det har varit för vissa flashbackdetektiver.

Det kan väl vara möjligt att Ulr*ka varit som en extramamma till J*lia/försökt vara en förebild och hjälpa henne på rätt väg för att JM tydligen skött det illa själv eller att de stod varandra extremt nära som vänner som vissa barn gör till sina fastrar/mostrar/gudföräldrar. Jag vet inte hur relationen mellan JM & Ulr*ka sett ut tidigare, om den varit bra eller dålig genom livet.
Citera
2017-02-16, 19:00
Medlem
Jag är lite nyfiken på om JM:s ex har uttalat sig om henne i någon tidning eller "på stan". Finns det annat intressant skvaller om henne, tidigare i tråden?
Citera
2017-02-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smlxl
Jag tyckte också att det var märkligt att Ulr*ka skrev den kommentaren. Att barnen varit inblandad i någon eller båda morden har många i tråden misstänkt ett bra tag, så nog fanns det anledning till det. Det var möjligen inte lika uppenbart för JMs syster och mamma som det har varit för vissa flashbackdetektiver.
Det har inte varit uppenbart för vissa flashbackdetektiver. Det har förvisso spekulerats en del om det, men det har ändå knappast varit givet för någon utom möjligen så här på sluttampen.
Jag talar alltså om mordet på Aki som väldigt få här trodde att man skulle få ett hållbart grepp om.
Citera
2017-02-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte så konstigt.
Man kan ha en dålig relation till ett syskon men ändå vilja ha en bra relation till syskonbarn.

Nu handlar det ju om lite mer än "bara" en dålig relation. Var det inte Julia som drog iväg med Johanna till Thailand efter mordet och mordförsöket? Hon verkar ju isf stå på sin mors sida. Jag säger inte att U borde hata sitt syskonbarn men efter allt som hänt tycker jag den kärvänliga kommentaren är svårbegriplig.
Citera
2017-02-16, 19:29
Medlem
Citat:
Nu handlar det ju om lite mer än "bara" en dålig relation. Var det inte Julia som drog iväg med Johanna till Thailand efter mordet och mordförsöket? Hon verkar ju isf stå på sin mors sida. Jag säger inte att U borde hata sitt syskonbarn men efter allt som hänt tycker jag den kärvänliga kommentaren är svårbegriplig.

Har inte den knivuggna mamman sagt ett ord om vad som hänt
Citera
2017-02-16, 19:30
Medlem
Har den knivhuggna mamman sagt någonting?
Hittade hon genast en ny sambo
Citera
2017-02-16, 19:34
Medlem
Citat:
Jag tror inte att JM är en person som man säger emot utan risk. Särskilt inte som anhörig eller på grund av att man på annat sätt är i beroendeställning till henne. Detta bekräftas av ett nytt vittne som fortfarande är rädd för vad hon kan hitta på trots att hon sitter i häkte.
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/209462
Citera
2017-02-16, 19:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det har inte varit uppenbart för vissa flashbackdetektiver. Det har förvisso spekulerats en del om det, men det har ändå knappast varit givet för någon utom möjligen så här på sluttampen.
Jag talar alltså om mordet på Aki som väldigt få här trodde att man skulle få ett hållbart grepp om.

Jag har varit och är fortfarande väldigt skeptisk till om de skulle kunna få ett genombrott i utredningen om A*i,s drunkning, nu verkar det som om tack vare JM,s lösmynthet till "lilleman" gett utredarna möjlighet att rulla upp den historien också men en fråga som kvarstår att få svar på är ju hur A*i kunde ha 1.36 i promille när han obducerades första gången, söp dom ner honom i bilen eller vad hände?
Citera
2017-02-16, 19:46
Medlem
grey.eagles avatar
Hoppas nån författare tar tag i historien ty detta är ondska i sin renaste form, om allt stämmer.
Citera
2017-02-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag har varit och är fortfarande väldigt skeptisk till om de skulle kunna få ett genombrott i utredningen om A*i,s drunkning, nu verkar det som om tack vare JM,s lösmynthet till "lilleman" gett utredarna möjlighet att rulla upp den historien också men en fråga som kvarstår att få svar på är ju hur A*i kunde ha 1.36 i promille när han obducerades första gången, söp dom ner honom i bilen eller vad hände?

Ja, det är ärligt talat fortfarande ganska mycket som inte stämmer i det här.
Citera
2017-02-16, 20:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Jag är lite nyfiken på om JM:s ex har uttalat sig om henne i någon tidning eller "på stan". Finns det annat intressant skvaller om henne, tidigare i tråden?

Jag tror det finns sammanställningar över ex (du får söka) men inga uttalanden från dessa.

Det här är från augusti, så lite gammalt.
Det är väl ungefär vad du frågar efter.

(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-16 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in