2017-02-16, 20:58
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det kommer nog mer snart men som sagt, jag är djävligt nyfiken på hur de söp ner A*i, något är fel i det upplägget som presenterats, man åker inte och hämtar sina barn klappfull.
Du kanske kommer att ligga sömnlös och grubbla över det, men inte åklagaren. Åklagarna efter mordet i Boden 2013 kunde varken peka ut mordplats eller styckplats, men det gick vägen ändå. Allt behöver inte bevisas eller ens förklaras.
Citera
2017-02-16, 21:25
Medlem
Eftersom jag är lite lat och inte orkar läsa 11.000+ inlägg så kanske frågan varit uppe tidigare.

Kan det vara så att någon/några av Johanna's barn/barns sambor var den/de som drogade A*i och kastade honom i sjön? Kan tänka mig att A*i hade bättre förhållande till barnen än Johanna själv.
Jag har svårt att tänka mig att han lät sig luras av Johanna? Då skulle inte Johanna vara den tog livet av honom.

Johanna verkar var den typen som själv inte gör grovjobbet, det använder hon med list och löften andra som duperats av hennes psykopatiska läggning, en riktigt otäck människa.

En tanke som kanske redan diskuterats tidigare?
Citera
2017-02-16, 21:29
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Jag har varit och är fortfarande väldigt skeptisk till om de skulle kunna få ett genombrott i utredningen om A*i,s drunkning, nu verkar det som om tack vare JM,s lösmynthet till "lilleman" gett utredarna möjlighet att rulla upp den historien också men en fråga som kvarstår att få svar på är ju hur A*i kunde ha 1.36 i promille när han obducerades första gången, söp dom ner honom i bilen eller vad hände?
Jag ska ge er en sista teori, angående hur Aki kan ha kommit upp i den promillehalt han hade vid obduktionen.

Efter han bjöds på sin preparerade ankomstdrink, må det vara ett glas saft, som en starköl.

Så slocknade han sedan ner.

Efter det, så hävde person/er X i honom sprit genom den metod som används på patienter som inte vill ta sin medicin.

Man håller helt enkelt för näsan på offret, så den har att välja på att inte kunna andas, eller svälja det man har i munnen.

Att amatörerna skulle kunna fört ner sprit med slang i hans hals håller jag för osannolikt, då de säkert skulle fått ner det i lungorna och det borde synts på obduktionen.

Om svälj/kvävs-reflexen fungerar i omtöcknat tillstånd vet jag själv inte, men jag antar att någon med tillräckliga läkarkunskaper lurkar runt på forumet och kan bekräfta eller dementera detta. Då han vägde en del och hade 1,36 promille, så motsvarar det minst 6 öl alternativt en skaplig skvätt sprit.
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2017-02-16 kl. 21:47. Anledning: Gav reimer ett uppslag.
Citera
2017-02-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likvarderaren
Eftersom jag är lite lat och inte orkar läsa 11.000+ inlägg så kanske frågan varit uppe tidigare.

Kan det vara så att någon/några av Johanna's barn/barns sambor var den/de som drogade A*i och kastade honom i sjön? Kan tänka mig att A*i hade bättre förhållande till barnen än Johanna själv.
Jag har svårt att tänka mig att han lät sig luras av Johanna? Då skulle inte Johanna vara den tog livet av honom.

Johanna verkar var den typen som själv inte gör grovjobbet, det använder hon med list och löften andra som duperats av hennes psykopatiska läggning, en riktigt otäck människa.

En tanke som kanske redan diskuterats tidigare?

Jodå, det har diskuterats. Om du läser de senaste två-tre dagarna hittar du en hel del om det.
Citera
2017-02-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Jag tror inte att JM är en person som man säger emot utan risk. Särskilt inte som anhörig eller på grund av att man på annat sätt är i beroendeställning till henne. Detta bekräftas av ett nytt vittne som fortfarande är rädd för vad hon kan hitta på trots att hon sitter i häkte.
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/209462

Jag håller med.
Det är ganska vanligt bland personer med narcissistiska personlighetsstörningar,
psykopatiska drag och psykopater att de har ett stort hämndbegär.
Att gå emot eller på något sätt hindra personen från att uppnå det de vill
kommer slå tillbaka tusen gånger om. Något många vanliga människor inte förstår.

Bara att tänka på ett sådant sätt är något som är högst onormalt för en
fullt frisk individ. Att trycka ner andra psykiskt hela tiden, att manipulera
andra för att få som man vill, att nyttja andra som verktyg för att få det smutsiga
arbetet gjort utan att själv bli smutsig.

Hon har bara kört pojkvännen till huset av någon anledning,
vad som hände där inne har hon ingen aning om (tror jag hon kommer säga).
Är hon så kall som jag tror, så kommer hon offra alla runt
om sig, och aldrig erkänna något.
Citera
2017-02-16, 21:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Och med det inlägget ville du antagligen säga något, oklart vad.

Vad är det du vill få fram?

Att Johanna´s misstänkta brott mot föräldrarna inte stagat upp en uppsatt utredning om misstänkt brott mot exmaken. That´s it.
Brottsbalken kan bli lite slirig på det viset, där mången polismän kanske önskar utreda pga man har att göra med en kriminell jävel. Polis fattar, allmänhet fattar.
Rättegångsbalken är då i detta avseende ren som nyfallen snö. En åklagare behöver mer än att den misstänkte individen verkar vara av en speciell typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det rörde sig om två livförsäkringar och sammanlagt 8 milj på spel. Hur mycket skulle IF punga ut med? 2 milj? Alltså för att vara lite övertydlig gällande ett försäkringsbolags agenda, så tar i alla fall inte jag allt dom säger som en slags sanning. Och några jättefynd vid den andra obduktionen har inte påträffats vad som ännu är känt i alla fall. IF ska hållas kort och innan man tar till sig deras uppgifter ska det ledas i bevis vilket är en bit kvar om man uttrycker sig lite lagom.

I en fight mellan summan pengar mot principen vinner alltid principen i dessa kretsar. Det kunde varit 25 tusen kr, summan är irrelevant. Om utrymme/resurs finns, driver man. Det relevanta är hur fet & tydlig den röda tråden som plockas upp, är.
Sen är det riktigt att man inte ska ta IF´s utsago för sanning.
Något har ändå skett, med tre nyanhållna i ärendet. Misstänkta som finns i IF´s material, men som gömt sig i klyftan mellan Polis & Åklagare. Tills nu då..
Om Tingsrätten häktar dessa tre, kan vi nog med säkerhet konstatera att det är IF som fiskat upp dessa ur klyftan, och bara liksom serverat...
Vi återkommer alltså i frågan

EDIT
Lite klumpigt uttryckt där, men säger såhär. IF, Polis, Åklagare har sina resp. nät kastade i sjön. Fångsten fastnar i IF´s nät. Varför? Ingen aning, stort nät?
Om det blir som så, är jag skapligt nyfiken på rättssäkerhets-aspekten i att privatdrift avgör sådant tungt tema.
Senast redigerad av rotesau 2017-02-16 kl. 21:50.
Citera
2017-02-16, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det skulle ju vara ett drömscenario
plocka in dem på några timmar så de kan gillra
och då borde det vara ganska naturligt att de sedan pratade om sina upplevelser hos snuten och vad de sagt och inte sagt, så är det bara att plocka in dem på nytt och presenterna avlyssningen
en sådant scenario skulle fan vara det enda underhållande i denna jävla tragiska sörja av mord och mordförsök

i min bok så har farbror blå utnyttjat lagen korrekt. dem har plockat in dottern och hennes pojkvän "för förhör" å under tiden buggat lägenheten (evtl flera). sen låtit leif gw få lite info att sitta i sändning i senaste vb å snacka så att dotter+pojkvän+sonen (johannas) blir nojjia å snackar nervöst. i dem buggade lägenheterna.
sen åker farbror blå å hämtar in ungdomarna.dem har snackat in sig på kåken alla tre.
så ser jag på va som hänt.
så hade jag gjort om jag vatt snuten.
Citera
2017-02-16, 21:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Att Johanna´s misstänkta brott mot föräldrarna inte stagat upp en uppsatt utredning om misstänkt brott mot exmaken. That´s it.
Brottsbalken kan bli lite slirig på det viset, där mången polismän kanske önskar utreda pga man har att göra med en kriminell jävel. Polis fattar, allmänhet fattar.
Rättegångsbalken är då i detta avseende ren som nyfallen snö. En åklagare behöver mer än att den misstänkte individen verkar vara av en speciell typ.

I en fight mellan summan pengar mot principen vinner alltid principen i dessa kretsar. Det kunde varit 25 tusen kr, summan är irrelevant. Om utrymme/resurs finns, driver man. Det relevanta är hur fet & tydlig den röda tråden som plockas upp, är.
Något har ändå skett, med tre nyanhållna i ärendet. Misstänkta som finns i IF´s material, men som gömt sig i klyftan mellan Polis & Åklagare. Tills nu då..
Om Tingsrätten häktar dessa tre, kan vi nog med säkerhet konstatera att det är IF som fiskat upp dessa ur klyftan, och bara liksom serverat...

Ok,nu blev du ännu mer obegriplig faktiskt, du snöar runt som en användare av fludder och andra droger.

Genombrottet i utredningen kom när "lilleman" började sjunga som en liten kanariefågel om vad JM hade berättat om hennes makes sorgliga hädanfärd, då fick länsman i Västerås alla personer som deltagit och i princip vad för aktivitet varje deltagare i händelsen haft.

Med ett sådant facit i handen så kunde till och med Västeråspolisen lägga ihop två och två och få det till fyra så vad fan IF har med det här att göra är ju obegripligt.

Men du är ju en riktigt duktig tänkare så du kanske kan ge mig svaret på gåtan om hur A*i kunde ha 1.36 promille i blodet när han drunknade?
Senast redigerad av Reimer 2017-02-16 kl. 22:22.
Citera
2017-02-16, 22:22
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Hoppas nån författare tar tag i historien ty detta är ondska i sin renaste form, om allt stämmer.
Leif GW kanske är intresserad?

Frågan är om det blir en deckare eller dokumentär...
Citera
2017-02-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Jag ska ge er en sista teori, angående hur Aki kan ha kommit upp i den promillehalt han hade vid obduktionen.

Efter han bjöds på sin preparerade ankomstdrink, må det vara ett glas saft, som en starköl.

Så slocknade han sedan ner.

Efter det, så hävde person/er X i honom sprit genom den metod som används på patienter som inte vill ta sin medicin.

Man håller helt enkelt för näsan på offret, så den har att välja på att inte kunna andas, eller svälja det man har i munnen.

Att amatörerna skulle kunna fört ner sprit med slang i hans hals håller jag för osannolikt, då de säkert skulle fått ner det i lungorna och det borde synts på obduktionen.

Om svälj/kvävs-reflexen fungerar i omtöcknat tillstånd vet jag själv inte, men jag antar att någon med tillräckliga läkarkunskaper lurkar runt på forumet och kan bekräfta eller dementera detta. Då han vägde en del och hade 1,36 promille, så motsvarar det minst 6 öl alternativt en skaplig skvätt sprit.

Alla reflexer är automatiska, så i detta fall har dom fungerat. Då det är autonoma reflexer som hjärna kontrollerar. Precis som andningen.
Citera
2017-02-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

EDIT
Lite klumpigt uttryckt där, men säger såhär. IF, Polis, Åklagare har sina resp. nät kastade i sjön. Fångsten fastnar i IF´s nät. Varför? Ingen aning, stort nät?
Om det blir som så, är jag skapligt nyfiken på rättssäkerhets-aspekten i att privatdrift avgör sådant tungt tema.
Det var kanske jag som ställde den lite fåniga frågan om lösningen på "fallet Göran" kunde bidra till att ge en annan belysning av "fallet Aki". Som jag tänkte då var det alltså lite fånigt, men mellan då och nu och apropå detta ditt inlägg så kan det kanske justeras så här: MR och Julias pojkvän talar samma språk och har träffats under familjära, kanske rentav gemytliga och förtroliga former. Det skulle kunna vara så att det är pojkvännen som biktat sig för MR och berättat vad han varit med om i fallet Aki. Andra har ju, tillsammans med LGW, föreslagit att det är Johanna som skrävlat. Men Johanna hade inte så väldigt mycket att skrävla om eftersom det blev noll peng.

MR har blivit sittande i en märklig sits: å ena sidan har han förstått att Johanna har alla tio fingrarna i ögonen på honom och mha pojkvännens berättelser börjat förstå alla komplikationer; medan chansen att bli friad är ganska liten är utsikten att tvingas leva vidare med Johanna rätt gräslig. Å andra sidan blir han ganska säkert straffad och möjligen utvisad. Mellan pest och kolera valde han efter mycket grubbel koleran.

Vad gäller de olika utredarna, så har ju If och åklagare helt olika resurser och möjligheter - olika nät alltså; Ifs var grovt åklagarens desto mer finmaskigt.
Och på tal om det: för någon tid sedan frågade jag om det möjligen kunde finnas ytterligare försäkringar och fick svaret att det inte vore möjligt eftersom det finns ett gemensamt register (ref Letsdoit). Det andra, större kunde alltså inte alls tecknas, men så där lite för mig själv undrar jag om inte If kunnat bidra med den ledtråden också. Den är tung i indiciepaketet, tycker jag.
Ja, så här kan man ju hålla på och vrida på saker och ting ...
Citera
2017-02-16, 22:38
Medlem
Honan6s avatar
Johanna Möller (JM) 42 år. Utbildad socionom, 6-barnsmamma och mormor. Varit gift flera gånger och har barn med tre olika fäder. Två av barnen, JB och DB , har bl a narkotikabrott i bagaget. De och JB:s man (även han med flera brott i bagaget) är misstänkta för medhjälp i drunkningsfallet av Johannas make och som misstänks vara mord.

Johanna tycks vara en mycket slug kvinna som drivs av pengahunger. Därtill är hon sugen på ungt kött och har idkat sex med asylsökande ungdom i beroendeställning.
Helt klart en unik person som kommer att tjäna massor med pengar när hon får möjlighet att berätta ”sin story” innanför fängelsemurarna, om hur hon, genom hela livet missförstådd, har drivits fram till gärningar som hon är egentligen är helt oskyldig till - hon har aldrig menat allvar med vad hon yttrat om att någon borde dödas. Hon kan inte rå för att andra tagit henne på orden.
Det blir dock svårt att förklara bort allting. Jag tror hon får ett rejält hårt straff – mycket hårdare än vad den numera medgörliga pojkvännen får.
En levande djävul sitter nu bakom låsta dörrar och jag hoppas hon inte slipper ut. Denna livsfarliga orm till kvinna är bland de otäckaste jag hört talas om, med tanke på hur beräknande hon tycks vara.

2015
Otillbörlig teckning av livförsäkring Januari
Johanna har försökt teckna flera livförsäkringar till ett värde om 8 miljoner. Lyckas till slut få till en teckning hos IF, värde 2,5 milj, tack vare en urkundsförfalskning.

Misstänkt förgiftningsförsök av maken AP i Egypten Februari
Maken AP hamnar på sjukhus i Egypten med tecken på förgiftning. Påstås ha stickmärke i armen.
Maken sägs ha uttryckt rädsla för att JM kan tänkas mörda honom (är tveksam till den uppgiften, men kanske sant).

Mystisk drunkning av maken AP. 7 Augusti
Maken AP hittas mystiskt drunknad i Hjälmaren nära land och polisen avskriver snabbt ärendet som en ”naturlig” drunkning av okänd orsak. Måhända att avskrivningen berodde på personalbrist i semesterperioden.
JM har uppgett att de var där med tvillingarna, åt middag och sen gick hon till huset för att sova.
Ingen tycks tänka på att det inte finns något fordon vid sommarstället eller har hon redan berättat hur de kom till platsen - att dotter JB med kille och sonen DB har skjutsat dit den blivande ex-maken?
Hur kan en förälder (JM) till tvillingar sova 12 timmar när barnen är med?

JM:s telefon har tydligen haft sms-trafik under tiden hon uppgivit att hon sovit – går inte ihop riktigt.
Varför ringde hon inte till maken, när hon "kom på" att han saknades? Istället skickade hon sms.
Varför skulle AP umgås med sitt ex? Han hade ju, enligt uppgifter, träffat en ny partner.

Företag registreras Oktober
De två företagen Familjehem Pangelius och Eskilstuna vård och boende registreras oktober -15.
F-skatt registreras i oktober och moms i december.

2016

Familjehemmet i Arboga
Pangelius driver familjehem i Arboga. De hinner dock inte driva det så länge eftersom tvångsstängning av familjehemmet beslutas av IVO (Inspektionen för Vård och Omsorg).
Var den andra delägaren helt ovetande om sin affärspartners manipulativa sidor och den grymma förslagenheten? Familjehemmet hade inte tillstånd att bedriva familjehemsverksamhet enligt IVO som beslutade om stängningen efter att någon anmält att en personal hade 8 ensamkommande boende hemma i sitt vardagsrum (8 st x 1900 kr/dygn = 15 200 kr/dag = 456 000 kr/månaden)
Undrar om den andra delägaren (LI) endast var ägare på papper eller om hon var med på alla noterna.
När familjehemmet i Arboga stängdes, så ansöktes det direkt om att öppna nya hem.

Registrering av nytt familjehemsbolag Maj
Sker i maj -16 med styrelse som har koppling till JM, d v s dottern JB och en man (TC) från Stockholm (bolaget finns ej kvar i Bolagsregistret). Hur blev TC från Stockholm inblandad? Vad har han att säga om JM?

Sexutnyttjande 16 Juni
Två asylsökande pojkar anmäler JM för sex-utnyttjande. Pojkarna tas inte på allvar - varken av soc. eller polis. Eskilstuna Kurirens reporter får ett extremt nyhetsstoff som sprids som en löpeld till övrig nyhetstörstande media (Samma dag som detta publiceras lägger JM:s dotter JB ut en helt svart profilbild på Fb)
Undersökningen läggs ned. JM uttalar sig till höger och vänster, pekar ut en annan person, säger att hon är utsatt för svartmålning och "folk är beredda att gå över lik i den här branschen". Hon erkänner till slut att det är hon för att "tycke uppstod" med den som sedermera kallas 18-åringen och som syns på filmen som de andra två pojkarna har i en mobil.

JM tänker gifta sig Juni
JM ansöker om hindersprövning för att gifta sig med "pojkvännen".

Utplacerade asylsökande "barn" omplaceras Juni/juli
När sexskandalen uppdagades hade Pangelius 50 "barn" utplacerade. De skulle omplaceras till respektive kommuner som köpt tjänsten ”familjehemsplacering”. Det blev snabbt ganska tyst i media om den saken sen, sannolikt p g a de andra efterföljande händelserna.

Misshandel av asylpojkarna 10 Juli
De två asylsökande pojkarna som hade försökt anmäla JM misshandlas grovt av 10-tal förövare. Bland förövarna misstänks JM:s son och måg vara med. Där bör finnas flera som kan berätta mer om saken, men förundersökningen läggs ned.

IF vägrar betala ut livförsäkringspengarna Juli
Försäkringsbolaget IF, har sedan maken AP:s mystiska drunkning drivit en egen utredning av fallet och har haft 2 ex-poliser som arbetat med detta. De har vid flertal tillfällen försökt få Polisen i Västmanland att återuppta förundersökningen, men kategoriskt fått nej. IF anser sig ha tillräckligt med uppgifter/bevis för att neka en utbetalning. Bl a misstänks JM ha förfalskat AP:s namnteckning.
IF vet flera detaljer som de inte kan berätta om. Detta för att inte störa en eventuell förundersökning som senare till slut blir av – sannolikt enbart p g a händelseutvecklingen runt JM med misstanke om hennes inblandning i mord och mordförsök.

Det är nog vid beskedet från IF, om att det inte blir några livförsäkringspengar, som JM får idén om att föräldrarna måste dö.

Mord på GM och mordförsök på hans hustru AM 3 Augusti
Hustrun till GM ringer 112 och "har hål i kroppen". Hon anhålls. Polisen gör ånyo ingen regelrätt teknisk utredning på direkten - kanske p g a semesterperioden. Dock förstår man hyfsat snabbt att hustrun till den mördade inte alls är den som utfört gärningarna.
Därefter måste man säga att rättsväsendet skött sitt ämbete väl och att det vore otroligt om inte JM döms för anstiftan till mord, medhjälp till mord och mordförsök. Detta med tanke på pojkvännens uppgifter om att JM var med och körde bilen till och från sommarstugan.

Ytterligare ett familjehem som drivs av Pangelius stängs av IVO 26 augusti
Ett familjehem med adress i Katrineholm, som startade ungefär samtidigt som det i Arboga dec -15, stängs ned av IVO, då man fått larm om att barn flyttas runt utan att deras "hemkommuner" har informerats. Vem skötte Pangelius verksamhet då - delägare LI?
JM kan ju inte haft tid och möjlighet med att sköta familjehemsverksamheten då hon måste haft fullt upp med att planera hur hon skulle komma undan rättvisans nät som drogs åt från alla håll och kanter.
Jag har verkligen frågetecken om delägare LI verkligen skulle vara ett helt oskyldigt lamm i JM:s nät av konstigheter.

Fallet med makens mystiska drunkning misstänks vara mord
Makens mystiska drunkning blir rubricerat som misstänkt mord 29 augusti och man beslutar att återuppta fallet. Sen kommer det unika beslutet att kroppen ska obduceras på nytt och graven öppnas 16 november.
Sannolikt har man sen hittat något vid den andra obduktionen som stärker misstankarna om mord.
Kanske AP:s efterlevande och närstående aldrig får klarhet i hans död, d v s om ingen av de nu anhållna öppnar munnen. Jag tippar på att det blir dotterns man som pratar först, med tanke på att han gjort ett inlägg på sin Fb där han har någon form av kval över ett misstag han gjort.

Förutom att alla oskyldiga närstående drabbas av den här kvinnans ondska, så är det tragiskt att såväl sexbrotts- som misshandelsutredningen lades ned. De asylsökande pojkarna får ingen upprättelse. Det finns flera inblandade gärningsmän vad det gäller den grova misshandeln, men ingen av dem lär väl gå till polisen frivilligt.

Johanna hamnar bakom lås och bom med långt straff. Jag antar att det blir som med Helge Fossmo och barnflickan – som så många andra liknat detta fall med. Pojkvännen blir nog ganska snabbt fri om han sköter sig föredömligt innanför murarna.
Jag blir förvånad om någon kan bindas till drunkningsfallet, om ingen pratar förstås.

Några har jämfört Johanna med Christine Schürer, men hon var väl mer tydligt galen. Jag upplever nästan Johanna som farligare, eftersom hon tycks kunna få människor att göra illdåden åt henne.
Senast redigerad av Honan6 2017-02-16 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in