Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Vad säger ni om teorin att Flynn-spektaklet var iscensatt av Trump-administrationen?
Att det är något av det dummaste jag sett de senaste 20 minutrarna. Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men såhär: Flynn har såvitt jag vet varken erfarenhet inom diplomati eller kontraspionage, utan är en army intel-kille. Vidare har det rapporterats, efter läckor från VH, att Flynn var allmänt clueless på grund av bristande NSC-erfarenheter. Han kan mycket väl felaktigt ha trott att han ringde på en säker linje, att han ägnade sig åt någonting oproblematiskt (etiskt/politiskt/juridiskt) eller att han kunde rätta till eventuella snedsteg i efterhand genom myndighetsstyrning.
Då tar jag inte ens hänsyn till, exempelvis, att VH enligt ditt knasbolls-teorem skulle ha varit förberett på skandalen och drevet men ändå uppträtt som höns. Eller att VH skulle besitta spetskompetens inom spelteori och mediekommunikation och samtidigt sakna de resurserna visat genom amatör-afton med Conway och Miller (med Spicer på en stackars mungiga). Eller, eller, eller, etc. etc. etc.