2017-02-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
GW nämnde i Veckans Brott att någon hade hört årtag i vattnet, samt fler personer på plats i sommarstugan då Aki dog.

Då bör man ju även ha hört röster, brytning, dialekt, kvinnoröst/mansröst. Och hör man årtag i vattnet, är man inte så nära då så att man även kan se?
Vatten bär ljud något alldeles fantastiskt och om natten, när resten av världen stannat upp, då kan det sprida sig över hela sjön.
Citera
2017-02-16, 00:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
GW nämnde i Veckans Brott att någon hade hört årtag i vattnet, samt fler personer på plats i sommarstugan då Aki dog.

Då bör man ju även ha hört röster, brytning, dialekt, kvinnoröst/mansröst. Och hör man årtag i vattnet, är man inte så nära då så att man även kan se?

Om jag uppfattade rätt skulle årtagen ha hörts tidigt på morgonen, kanske på småtimmarna då "besökarna" lär ha anlänt.
Från bryggan till sommarstugan är det ca 100 meter.
Från bryggan till närmaste grannhus är det ca 500 meter.

Vem kan ha hört årtag? Någon som var uppe och fiskade eller motionerade tidigt på morgonen?
Det kan ju näppeligen ha varit mörkt. Kanske någon timme mitt i natten i början av augusti?

Om det är nästan vindstilla och årorna gnisslar kan det kanske höras ganska långt över vattnet.

Citera
2017-02-16, 00:21
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Tre misstänkta är häktade enligt radions nyheter idag. Vilka är de?
Tidigt här i tråden spekulerades det om att föräldrarna kunde ha varit närvarande mordkvällen, att de kunde ha skjutsat, med mera. Någon har ju i alla fall kört sällskapet till huset , det stod ingen bil på gårdsplanen enligt Leif GW.

Föräldrarna blev kanske ofrivilligt vittnen till förberedelserna till mordet, kanske märkte de att exmaken verkade dåsig och konstig, och de kanske anade av JM:s beteende att något var på gång (och maken hade varit utsatt för mordförsök tidigare) och nästa dag var han mystiskt drunknad.
Kan mordet och mordförsöket på föräldrarna inte bara gällt pengar, utan att de måste röjas ur vägen för säkerhets skull, för att inte frivilligt eller ofrivilligt lämna upplysningar som skulle avslöjat mordet?

Oerhört hemsk familj, hur som helst. Stackars de små tvillingarna.
Var har du hållit hus hela dagen?

En extra snabbsammanfattning "just for you":
Inplockade är JMs son, dotter och måg.
Resten får du klura ut själv...
Citera
2017-02-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vatten bär ljud något alldeles fantastiskt och om natten, när resten av världen stannat upp, då kan det sprida sig över hela sjön.

Det är verkligen sant.

En meter från bryggan hittades A, möjligt att ett årtag togs och sedan ett antal för att återbörda båten vid bryggan. Det hörs speciellt vid sen timme.
Citera
2017-02-16, 00:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Du var snabbare än jag, så jag blev tvåa på det, men är inte "hela sjön" att ta i lite?

Hjälmaren är Sveriges fjärde sjö och från bryggan till Örebro är det ca 29 km, över vattnet.

Dock borde det kunna finnas många på mindre avstånd som kunnat höra.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-16 kl. 00:30.
Citera
2017-02-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Du var snabbare än jag, så jag blev tvåa på det, men är inte "hela sjön" att ta i lite?

Hjälmaren är Sveriges fjärde sjö och från bryggan till Örebro är det ca 29 km, över vattnet.

Dock borde det kunna finnas många på mindre avstånd som kunnat höra.

Nej, det är att ta till en hyperbol.

Citera
2017-02-16, 00:55
Medlem
Kethowes avatar
Citat:
Det finns ju en tråd här om överdosering av insulin - det är lite intressant att skumma igenom den och särskilt runt detta inlägg

" Tog 15 sprutor insulin. Snabbverkande.
Vaknade dagen efter igår alltså. Hungrig och sötsugen. Och väldigt trött.
Thats it.
Det som hände var att jag började svettas. Och kände hur jag förlorade medvetandet. Men det tar inte död på en.
Så min plan är detta. Fylla badkaret. Har 20 st insulin sprutor som jag hämtade idag. 2000 enheter. Lägga mig i badkaret. När jag hamnat i koma hoppas på att hamna under vattnet och därmed dö av drukning. För insulinet är inte tillräckligt. "

(FB) Död genom överdos av insulin
Vid lågt blodsocker, p-g-a- för mycket insulin, frisätter kroppen stresshormonet glukagon som frigör sockerreserver i levern och muskelvävnaden.
Detta gör att en diabetiker kan klara lågt blodsocker (s.k.hypoglykemi) trots att personen t.o.m. varit avsvimmad.
Citera
2017-02-16, 00:58
Medlem
Gillas avatar
JM är kvinnlig psykopat av stora mått mätt! (Det har diskuterats flitigt tidigare men det tåls att upprepas! )

Citat:
Det finns flest manliga psykopater, men de kvinnliga är betydligt mer manipulativa och diskreta än sina manliga motparter. Och de kan till och med vara farligare
http://illvet.se/manniskan/hjarnan/psykopat/sa-kanner-du-igen-en-kvinnlig-psykopat
Citera
2017-02-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kethowe
Vid lågt blodsocker, p-g-a- för mycket insulin, frisätter kroppen stresshormonet glukagon som frigör sockerreserver i levern och muskelvävnaden.
Detta gör att en diabetiker kan klara lågt blodsocker (s.k.hypoglykemi) trots att personen t.o.m. varit avsvimmad.
Vilket alltså innebär att insulinet i sig inte är dödande utan snarare kan användas för göra offret försvarslöst. ???
(Vilket kanske Johanna inte förstod i Egypten utan insåg senare - learning by doing, om man säger så)
Citera
2017-02-16, 01:06
Medlem
lasternassummas avatar
Expressen kompletterar
Expressen kompletterar med en del uppgifter i kväll.
Inte mycket nytt för oss efterblivna i tråden, men det kan ju vara intressant att se vad Expressen delar med sig av, som t.ex.:
– Bild på Aki.
– Akis hela namn (vilket jag tolkar som att det nu är formellt ok att skriva Aki i tråden).
– Facebook-kommentarer från Jaf*r/Imr*n (*=a)

Expressen listar också upp fem frågetecken:
– Livförsäkringen
– De 12 timmarna
– Det grunda vattnet
– Hoten och "förgiftningen"
– De tre medmisstänkta

Skriver dom på flashback också eller läser dom bara…

http://www.expressen.se/nyheter/fyra-misstanks-for-mordet-pa-aki-42/

Citat:
Nej, det är att ta till en hyperbol.

Tvekade lite där om du menade hyperbol eller parabel...

Citera
2017-02-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Expressen kompletterar
....

Tvekade lite där om du menade hyperbol eller parabel...

inte heller parabol
men garanterat större sjö än Halmsjön i alla fall ...
Har själv upplevt det på Västkusten, det är ganka mäktigt
Citera
2017-02-16, 05:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om jag fattat rätt så plockades bland annat hon in för att höras upplysningsvis
och möjligt att farbror blå planterade några tankegångar som fick Julia och Co att antingen snattra i avlyssnad telefon eller på annat sätt avslöjat mer än lovligt

du e inne på rätt spår "MeMajk".
men det var inte bara tankar som farbror blå planterade hos julia & co.
farbror blå passade samtidigt på att plantera bugg utrustning i bostäderna hos packet.
för så luria kan farbror blå vara när dem tänker till lite.

ett snyggt sammarbete mellan farbror blå, svt (= leif gw) och domstol som bevilljat buggning.
om min ressonemang stämmer så e det här ett jävlit snyggt jobb av farbror blå.får säga att dem bättrat sig sen dem avskrev akis död som bara en finsk olyckshändelse....
(båt, fiske +kosken)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in