Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Det är väl bra om detta utreds grundligt så vi en gång för alla får veta vad som är sant och vad som är falskt? Eller?
Problemet är naturligtvis att många som gillar Trump starkt misstänker att han har haft otillbörliga kontakter med ryssarna, men tycker om det. Sett i det ljuset är naturligtvis en utredning inte önskvärd.
Nja. Det är väl så att FBI (och andra)
redan utreder det? Jag vet inte hur det går till, men tror inte att de behöver en order för att utreda sådant utan
det är deras jobb. Att politiker/media ber/kräver det är väl mer en symbolpolitik och spelteori?
Jag tycker faktiskt att Trump kan vinna på att den "fria" pressen går banas. Det har igen börjat sprida ryktena. Istället borde de (om de vill sätta Trump dit) ha tålamod och vänta, men clickbait rules the media
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Nu gör ju Trump bort sig på Twitter igen, där han svamlar om att läckorna till media är "fake news" men samtidigt anklagar de olika säkerhetstjänsterna för att de läcker information. Hur båda saker kan vara sanna samtidigt är något han inte går närmare in på.
Ganska enkelt. Man läcker ensidigt på ett sätt som (media hoppas) skadar Trump och sedan media "drar slutsatser". Då blir det både och...
Den senaste exempel att
någon utav Trump stab hade
någon typ av konversation med
någon från Ryssland. Vi får inget sammanhang, inga detaljer. Och det inte finns några bevis på att det var olagligt eller ens opassande/olämpligt. Men media vill att det uppfattas så - därav Fake News.. För om det
verkligen var olagligt varför läckte man inte det?
Men jag är genuint glad att media hanterar det på så sätt. Clickbait i långa perspektivet skadar dem, inte Trump. Period