2017-02-14, 19:21
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Exakt!

Det säger väl sig självt att inte en jävla lärare, journalist, polis eller för den delen majoriteten av alla kvinnor i detta rike går in och gillar SD offentligt. Vi är tyvärr inte där ännu, inte på långa vägar.

Förvisso är en sd-sympatisör mer politiskt intresserad vilket bör innebära att de som övervunnit sin skräck att outa sig själva är mera benägna att uttrycka detta än radom S-dito.

Slutsatsen måste ändå vara att SD är bra mycket större än S i detta nu.
Jag tror att detta är det viktigaste här. Just nu råder mellanvalstider och folk bryr sig inte särskilt mycket om politik. Sjuklöverns drönarväljare lämnas ifred av sina mer insatta medmänniskor.

SD-sympatisörer är mycket mer motiverade än övriga partiers sympatisörer och så kommer det att fortsätta vara. Nästa val blir det första där SD-sympatisörer vågar propagera öppet för sitt parti, normaliseringen har gått tillräckligt långt nu, det är nästan helt socialt riskfritt. När valet närmar sig så kommer SD-sympatisörerna att börja påverka människor i sin närhet "Big League".

Frågan är om opinionsinstituten kommer att hinna fånga uppgången eller om det blir en överraskning på valnatten. Jag gissar att vi faktiskt kommer att hinna se en ganska kraftig uppgång i undersökningarna inför valet.
2017-02-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
På ett sätt är det relevant Sossarna och SD verkar vara ungefär jämstora.
MEN,alla sossar vågar visa att dom stöder S,det gäller inte SD.
Så vad vi vet är att SD är i varje fall inte just mindre än S,men kan i verkligheten vara dubbelt så stora.

Jo så är det - till och med jag vågar inte öppet vara SD. De flesta jag känner närmare vet att jag röstar SD, men utåt vill jag inte stoltsera med att jag gillar SD på Facebook.
2017-02-15, 01:47
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Kruxet är att du inte blir utrensad av "vänner" om du gillar S, SD däremot då är du villebråd och måste talas tillrätta eller uteslutas
Jo, jag uttryckte mig lite hafsigt om "skräcken för att framstå som avvikande". Det står givetvis ofta betydligt mer än så på spel. Jag är själv visserligen väldigt inaktiv på Facebook, men jag skulle passa mig noga för att låta det bli känt i mina jobbkretsar att jag röstar på SD. Jag arbetar som frilans och mina uppdrag kan helt sonika gå till någon annan om jag plötsligt börjar uppfattas som nån "slemmig SD-typ".
Senast redigerad av Floragatan 2017-02-15 kl. 01:49.
2017-02-15, 08:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jo, jag uttryckte mig lite hafsigt om "skräcken för att framstå som avvikande". Det står givetvis ofta betydligt mer än så på spel. Jag är själv visserligen väldigt inaktiv på Facebook, men jag skulle passa mig noga för att låta det bli känt i mina jobbkretsar att jag röstar på SD. Jag arbetar som frilans och mina uppdrag kan helt sonika gå till någon annan om jag plötsligt börjar uppfattas som nån "slemmig SD-typ".
Den risken är nog störst om man jobbar åt offentlig sektor.
2017-02-15, 11:29
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den risken är nog störst om man jobbar åt offentlig sektor.
Plus den lilla men ack så intoleranta kultursektorn. Dom lär inte vilja att någon läskig SD:are besudlar deras "livsviktiga demokratiarbete".
2017-02-15, 11:43
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Plus den lilla men ack så intoleranta kultursektorn. Dom lär inte vilja att någon läskig SD:are besudlar deras "livsviktiga demokratiarbete".

Kultursektorn, särskilt den del som kallar sig kulturell, ingår i Sverige i offentligt finansierad sektor.
2017-02-15, 11:51
Medlem
Citat:

Det är tyvärr så, kejsaren är naken!

Tror inte det bara är i kultursektorn, i små samhällen fungerar det ofta så att de flesta håller käft och är som den släpande hunden i kopplet.

Det räcker i stort sett att en figur säger att den där är SD han får inte vara med oss och vips så får man börja leta annat sällskap och även om mannen kanske höll med dig är det kvinnan som styr och det är ändå slutlekt.

Falskt, uselt och "svaga" vänner javisst man klarar sig bra utan dem men ändå så är det så det fungerar. De flesta personer utesluter utan tvekan dig om rätt person säger åt denne (tyvärr).

Så tyvärr i dagsläget är det bästa och enklaste att bara hålla käft och göra grova antydningar.
2017-02-15, 12:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Det är tyvärr så, kejsaren är naken!

Tror inte det bara är i kultursektorn, i små samhällen fungerar det ofta så att de flesta håller käft och är som den släpande hunden i kopplet.

Det räcker i stort sett att en figur säger att den där är SD han får inte vara med oss och vips så får man börja leta annat sällskap och även om mannen kanske höll med dig är det kvinnan som styr och det är ändå slutlekt.

Falskt, uselt och "svaga" vänner javisst man klarar sig bra utan dem men ändå så är det så det fungerar. De flesta personer utesluter utan tvekan dig om rätt person säger åt denne (tyvärr).

Så tyvärr i dagsläget är det bästa och enklaste att bara hålla käft och göra grova antydningar.

Jag har bara jobbat på arbetsplatser där det inte talades politik utan jobbet och fritiden etc. Utgår från att den sortens arbetsplatser är huvudsakligen blå men, politiskt korrekta.

Men det finns röda arbetsplatser, typ inom kultur media, på universitetet där pratas det politik hela tiden och där behöver man ingenting säga för att få en Sd stämpel. Att tiga är att erkänna sig vara smygsverigedemokrat. Bara om man jamsar med i kommunistsnacket och bjuder över de andra i korrekthet blir man godkänd. Räkna annars med att bli utmobbad.

Sverigedemokratiska arbetsplatser är byggen, åkerier etc. Där kan man bre på tjockt och alla håller med.
2017-02-15, 14:33
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Men det finns röda arbetsplatser, typ inom kultur media, på universitetet där pratas det politik hela tiden och där behöver man ingenting säga för att få en Sd stämpel. Att tiga är att erkänna sig vara smygsverigedemokrat. Bara om man jamsar med i kommunistsnacket och bjuder över de andra i korrekthet blir man godkänd. Räkna annars med att bli utmobbad

Lite egendomliga fakta, då SD sannolikt redan nu är potentiellt största riksdagspartiet, som kommer att ytterligare bekräftas av YouGov, inom en vecka...

Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-02-15 kl. 14:38.
2017-02-15, 17:35
Medlem
S.Kandals avatar
Svarade på Schibsted/Inizio opinionsmätning idag. Det var tämligen ingående frågor. Förutom det obligatoriska, dvs vem man skulle rösta på om det vore val idag, fick man även välja vilket parti man hade röstat på som nummer två. Det var även förtroende frågor om msm och alternativ media såsom fria tider osv.

Nu hoppas vi på lite lyft i den synliga opinionen framöver, det borde vara hög tid.
2017-02-15, 22:44
Medlem
Verkligen sugen på att se Yougov, Sentio men även de andra om de galna tappen för M fortsätter samt SDs utveckling.

Innan det inlägget (korrekt försvann) så diskuterade jag om SD inte placerat sig för mycket i höger/vänster skalan de så bra undvikt tidigare. Tror att ska de bli ett folkrörelseparti på riktigt måste de vara mer sossarna från förr och mindre stödparti till M. Annars kommer SD inte ta tillräckligt från S för att bli största parti i opinionen
2017-02-15, 23:20
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Verkligen sugen på att se Yougov, Sentio men även de andra om de galna tappen för M fortsätter samt SDs utveckling.

Innan det inlägget (korrekt försvann) så diskuterade jag om SD inte placerat sig för mycket i höger/vänster skalan de så bra undvikt tidigare. Tror att ska de bli ett folkrörelseparti på riktigt måste de vara mer sossarna från förr och mindre stödparti till M. Annars kommer SD inte ta tillräckligt från S för att bli största parti i opinionen

Jag är övertygad om att vi kommer att få se en rejäl ökning i YouGov, Sentio och Initzio denna månad, Gruppen "Stå upp för Peter Springare" sprider ringar på vattnet samt att mångkulturen har levererat konstant på sistone. Det bubblar i luften nu och min magkänsla har sällan fel.

M kommer att fortsätta tappa(Liksom övriga sjuklövern), men givetvis inte för att någon närmar sig SD som media försöker manipulera svagbegåvade att tro, utan för att de är värdelösa, hycklande, ljugande äckelpartier utan moral och rättspatos och vars tid är ute.

Vad de förlegade telefoninstituten med sitt 60% svarsbortfall och medföljande gissningslekar visar är öht inte relevant. Jag begriper inte varför dessa ens diskuteras i tråden?

Ska vi börja analysera de resultat som astrologer, kaffesumpstydare och bläckfisken Paul kommer fram till också?

Dags att inse att året är 2017.

Angående C bör man dra en parallell till tiden före valet 2014 då media i symbios med OU gjorde sitt yttersta för att hypa det massinvandringsvurmande tokpartiet och gav det uppemot 11-12% i opinionsmätningarna. Idag är C det nya MP.

Som vi alla vet blev det platt fall och ynkliga 6,89% för MP.

De lär sig visst aldrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in