Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Jag är övertygad om att vi kommer att få se en rejäl ökning i YouGov, Sentio och Initzio denna månad, Gruppen "Stå upp för Peter Springare" sprider ringar på vattnet samt att mångkulturen har levererat konstant på sistone. Det bubblar i luften nu och min magkänsla har sällan fel.
M kommer att fortsätta tappa(Liksom övriga sjuklövern), men givetvis inte för att någon närmar sig SD som media försöker manipulera svagbegåvade att tro, utan för att de är värdelösa, hycklande, ljugande äckelpartier utan moral och rättspatos och vars tid är ute.
Vad de förlegade telefoninstituten med sitt 60% svarsbortfall och medföljande gissningslekar visar är öht inte relevant. Jag begriper inte varför dessa ens diskuteras i tråden?
Ska vi börja analysera de resultat som astrologer, kaffesumpstydare och bläckfisken Paul kommer fram till också?
Dags att inse att året är 2017.
Angående C bör man dra en parallell till tiden före valet 2014 då media i symbios med OU gjorde sitt yttersta för att hypa det massinvandringsvurmande tokpartiet och gav det uppemot 11-12% i opinionsmätningarna. Idag är C det nya MP.
Som vi alla vet blev det platt fall och ynkliga 6,89% för MP.
De lär sig visst aldrig.
Jag tycker att det är svårt att förutse hur opinionen kommer att utvecklas framöver. Att samhället stadigt försämras med avseende på kriminalitet och service är inte längre tillräckligt för att Sverigedemokraterna ska fortsätta att växa.
Som jag har skrivit i andra trådar så har jag "nöjet" att arbeta tillsammans med svårt indoktrinerade PK-liberaler. Man är för mångkulturalism, feminism, frihandel och homorättigheter, men skräms av klimathotet, rasism och det man kallar falska nyheter. Hatobjekten är Trump, Putin, Breitbart och Sverigedemokraterna.
Efter Trumps valvinst har dessa människor radikaliserats. Det går inte ett fika- eller lunchsamtal utan att något av dessa ämnen ältas.
Vad vill jag då ha sagt med allt detta?
De stämnningar jag observerar bland arbetskamrater kan jag koppla till några av de opinionsmässiga händelserna. Att Moderaterna rasar - med peak förra mätningen - förvånar mig inte. Inte heller att C är det parti som idag lockar dessa väljare.
Vad gäller Sverigedemokraterna så tror jag att deras opinionsstöd kommer att bli svårare att uppskatta. Med en ökande polarisering så kommer åsiktskorridoren åter att slutas, åtminstone om du rör dig bland PK-liberala akademiker. För ett år sedan gick det att försiktigt dryfta invandringskritik, och hänvisa till saker Tino Sanandaji eller Tomas Gür skrivit på Facebook. Idag skulle det vara i det närmaste omöjligt på min arbetsplats (som är långt ifrån unik).
Om jag får gissa så tror jag att SD kommer att ligga stilla i opinionen. Framförallt så kommer färre från den "etablerade medelklassen" att uttrycka sympati för partiet.