2017-02-16, 06:32
Moderator
v50s avatar
SD får 21,5% (0,0) i aftobladet / inizios senaste mätning

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/XmgRn/nya-smallen-for-akb
2017-02-16, 06:54
Medlem
Andremasks avatar
Väldigt små rörelser jämfört med januari.
Back en och en halv procentenhet för AKB, men Lena Mellin får det att låta som femton.
Ett SD som ligger stabilt på 21,5 lovar gott inför den kommande säsongen!
2017-02-16, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jag är övertygad om att vi kommer att få se en rejäl ökning i YouGov, Sentio och Initzio denna månad, Gruppen "Stå upp för Peter Springare" sprider ringar på vattnet samt att mångkulturen har levererat konstant på sistone. Det bubblar i luften nu och min magkänsla har sällan fel.

M kommer att fortsätta tappa(Liksom övriga sjuklövern), men givetvis inte för att någon närmar sig SD som media försöker manipulera svagbegåvade att tro, utan för att de är värdelösa, hycklande, ljugande äckelpartier utan moral och rättspatos och vars tid är ute.

Vad de förlegade telefoninstituten med sitt 60% svarsbortfall och medföljande gissningslekar visar är öht inte relevant. Jag begriper inte varför dessa ens diskuteras i tråden?

Ska vi börja analysera de resultat som astrologer, kaffesumpstydare och bläckfisken Paul kommer fram till också?

Dags att inse att året är 2017.

Angående C bör man dra en parallell till tiden före valet 2014 då media i symbios med OU gjorde sitt yttersta för att hypa det massinvandringsvurmande tokpartiet och gav det uppemot 11-12% i opinionsmätningarna. Idag är C det nya MP.

Som vi alla vet blev det platt fall och ynkliga 6,89% för MP.

De lär sig visst aldrig.

Jag tycker att det är svårt att förutse hur opinionen kommer att utvecklas framöver. Att samhället stadigt försämras med avseende på kriminalitet och service är inte längre tillräckligt för att Sverigedemokraterna ska fortsätta att växa.

Som jag har skrivit i andra trådar så har jag "nöjet" att arbeta tillsammans med svårt indoktrinerade PK-liberaler. Man är för mångkulturalism, feminism, frihandel och homorättigheter, men skräms av klimathotet, rasism och det man kallar falska nyheter. Hatobjekten är Trump, Putin, Breitbart och Sverigedemokraterna.

Efter Trumps valvinst har dessa människor radikaliserats. Det går inte ett fika- eller lunchsamtal utan att något av dessa ämnen ältas.

Vad vill jag då ha sagt med allt detta?

De stämnningar jag observerar bland arbetskamrater kan jag koppla till några av de opinionsmässiga händelserna. Att Moderaterna rasar - med peak förra mätningen - förvånar mig inte. Inte heller att C är det parti som idag lockar dessa väljare.

Vad gäller Sverigedemokraterna så tror jag att deras opinionsstöd kommer att bli svårare att uppskatta. Med en ökande polarisering så kommer åsiktskorridoren åter att slutas, åtminstone om du rör dig bland PK-liberala akademiker. För ett år sedan gick det att försiktigt dryfta invandringskritik, och hänvisa till saker Tino Sanandaji eller Tomas Gür skrivit på Facebook. Idag skulle det vara i det närmaste omöjligt på min arbetsplats (som är långt ifrån unik).

Om jag får gissa så tror jag att SD kommer att ligga stilla i opinionen. Framförallt så kommer färre från den "etablerade medelklassen" att uttrycka sympati för partiet.
2017-02-16, 09:14
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende

Vad gäller Sverigedemokraterna så tror jag att deras opinionsstöd kommer att bli svårare att uppskatta. Med en ökande polarisering så kommer åsiktskorridoren åter att slutas, åtminstone om du rör dig bland PK-liberala akademiker. För ett år sedan gick det att försiktigt dryfta invandringskritik, och hänvisa till saker Tino Sanandaji eller Tomas Gür skrivit på Facebook. Idag skulle det vara i det närmaste omöjligt på min arbetsplats (som är långt ifrån unik).

Två saker är emellertid utomordentligt klara!

PK-liberala akademiker är fullständigt irrelevanta i varje avseende, när det gäller mätbart opinionsstöd för SD.

SD kommer att få mest opinionsstöd fram till 2018.

Och så väntar vi naturligtvis på att M-ledaren avgår, helst omgående, så att en stabil regering kan bildas av SD 2018!
2017-02-16, 10:09
Medlem
Lost-Souls avatar
Varken upp eller ner för SD i Inizio. M fortsätter ner men som jag sagt tidigare är det ett sätt att manipulera folk, närma dig inte SD för då rasar ditt stöd.

Sedan skulle det vara kul att se hur många som är "osäkra".

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/XmgRn/nya-smallen-for-akb

V 7,3 (+0,4)

S 25,0 (-0,8)

MP 3,7 (-0,6)

KD 4,2 (+0,5)

C 10,9 (+1,2)

L 5,4 (+0,7)

M 19,8 (-1,5)

SD 21,5 (0,0)

Övriga 2,3 (+0,3)

Alliansen 40,3 (+0,9)

S+V+MP 36,0 (-1,0)
2017-02-16, 11:26
Medlem
8711s avatar
Inizio, Februari:

Sverigedemokraterna 21,5%!!!

Fortsatt hög nivå hos Inizio vilket tyder på ett valresultat på över 24% om det vore val idag. Inizio ligger just nu hyfsat till med sina mätningar, men har en viss underskattning för SD sedan tidigare. Det är ett fantastiskt läge SD har att gå in i en valrörelse med. SD har mer pengar än någonsin, fler aktiva än någonsin, fler medlemmar än någonsin och är ett omskrivet parti som är duktigt i valrörelser.

25%+ ligger framför våra fötter!!

Noterbart är att vi har en regering med stöd av 28,7% av folket Och en Kinberg Batra på 19,8%. SD på 21,5% som egentligen är 24%+ redan idag är alltså en stor maktfaktor här och har ett gyllene läge inför valet 2018.
Senast redigerad av 8711 2017-02-16 kl. 11:29.
2017-02-16, 12:50
Medlem
Citat:
Varken upp eller ner för SD i Inizio. M fortsätter ner men som jag sagt tidigare är det ett sätt att manipulera folk, närma dig inte SD för då rasar ditt stöd.

Sedan skulle det vara kul att se hur många som är "osäkra".

(-1,0)

Förstår inte riktigt den analysen. Att M på kort sikt skulle minska kraftigt efter att de närmat sig SD är fullständigt logiskt. INGEN lämnar SD för M så länge Batra och Tobé sitter kvar och att de 2-3%-enheter moderater som är för generösare flyktinginvandring lämnar för C är ett fullt rimligt utfall.
Opinionsinstitutens resultat ligger helt i linje med vad man kunde vänta sig av M:s utspel.
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2017-02-16 kl. 12:52.
2017-02-16, 13:28
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att vi kommer att få se en rejäl ökning i YouGov, Sentio och Initzio denna månad, Gruppen "Stå upp för Peter Springare" sprider ringar på vattnet samt att mångkulturen har levererat konstant på sistone. Det bubblar i luften nu och min magkänsla har sällan fel.

M kommer att fortsätta tappa(Liksom övriga sjuklövern), men givetvis inte för att någon närmar sig SD som media försöker manipulera svagbegåvade att tro, utan för att de är värdelösa, hycklande, ljugande äckelpartier utan moral och rättspatos och vars tid är ute.

Vad de förlegade telefoninstituten med sitt 60% svarsbortfall och medföljande gissningslekar visar är öht inte relevant. Jag begriper inte varför dessa ens diskuteras i tråden?

Ska vi börja analysera de resultat som astrologer, kaffesumpstydare och bläckfisken Paul kommer fram till också?

Dags att inse att året är 2017.

Angående C bör man dra en parallell till tiden före valet 2014 då media i symbios med OU gjorde sitt yttersta för att hypa det massinvandringsvurmande tokpartiet och gav det uppemot 11-12% i opinionsmätningarna. Idag är C det nya MP.

Som vi alla vet blev det platt fall och ynkliga 6,89% för MP.

De lär sig visst aldrig.

Även om själva siffrorna är fel och det felet verkar öka desto längre från senaste valet man kommer så är ju fortfarande riktningen på förändringen intressant. Framför allt över tid.
Vi kan också med god sannolikhet uppskatta SDs minsta möjliga storlek med SIFO eftersom de vägrar ändra upplägg. Deras fel är konstant eller större än förut. Så jag tycker de fortfarande är intressanta.
2017-02-16, 15:25
Medlem
Yougov kommer förmodligen imorgon då får vi se en uppsving att duga.

Yougov feb 2016 kom den 17 feb 2016.
http://www.metro.se/artikel/yougov-sd-rekordrasar-men-%C3%A4r-fortsatt-st%C3%B6rsta-parti-xr
2017-02-16, 17:04
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Även om själva siffrorna är fel och det felet verkar öka desto längre från senaste valet man kommer så är ju fortfarande riktningen på förändringen intressant. Framför allt över tid.
Vi kan också med god sannolikhet uppskatta SDs minsta möjliga storlek med SIFO eftersom de vägrar ändra upplägg. Deras fel är konstant eller större än förut. Så jag tycker de fortfarande är intressanta.

För oss i Tråden kan naturligtvis ändringar i stödet för SD förefalla intressanta, även om mätningarna baseras på telefoninstitutens mättekniskt orimliga bortfall på 60% eller mera, som naturligtvis inte redovisas eller som i Sifos fall dessutom torde baseras på ren korruption, helt klart i syfte att medvetet påverka och vilseföra valmanskåren.

Ett motiv som givetvis är helt oacceptabelt under alla omständigheter!

Sifos s.k. mätningar har även ett orimligt stort genomslag i pressen, som det finns uppenbara problem för allmänheten att analysera och genomskåda.

Trots dessa omständigheter är det desto mer glädjande och intressantare för Tråden att ta del av YouGovs och Sentios mätningar, som redovisas inom de närmaste dagarna för februari...

Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-02-16 kl. 17:14.
2017-02-16, 17:58
Medlem
SD har nu ett drömläge att bli största parti och statsbärande för lång framåt. Det gäller bara för styrelsen att ta de rätta besluten. Det bästa man göra för att tysta allt tjafsande om rötter osv är att plocka upp det fn lediga ämnet, nämligen miljöfrågan. Inget annat parti kan göra det nu ! MP saknar all trovärdighet och C som försöker ta över ämnet, deras kärnväljare är lantbrukare och hatar allt som luktar miljömuppar. Det är ljusår mellan hur man ser på miljön inom lantbruk och andra företag. Fråga mig inte varför men jag tror att problemet stavas LRF och dom är otroligt starka och inflytelserika.Dom vet hur man gör en höna av en fjäder, den saken är klar. SÅ TA PINNEN NU SD. Hur fasen skulle media hantera SD om man är ett ledande miljöparti ?
2017-02-16, 18:51
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volojo
SD har nu ett drömläge att bli största parti och statsbärande för lång framåt. Det gäller bara för styrelsen att ta de rätta besluten. Det bästa man göra för att tysta allt tjafsande om rötter osv är att plocka upp det fn lediga ämnet, nämligen miljöfrågan. Inget annat parti kan göra det nu ! MP saknar all trovärdighet och C som försöker ta över ämnet, deras kärnväljare är lantbrukare och hatar allt som luktar miljömuppar. Det är ljusår mellan hur man ser på miljön inom lantbruk och andra företag. Fråga mig inte varför men jag tror att problemet stavas LRF och dom är otroligt starka och inflytelserika.Dom vet hur man gör en höna av en fjäder, den saken är klar. SÅ TA PINNEN NU SD. Hur fasen skulle media hantera SD om man är ett ledande miljöparti ?
Vad precis inom miljöfrågan tycker du SD ska göra? Skyhöga bensinskatter skulle ju inte fungera iallafall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in