2017-02-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Här en lång och utförlig artikel om den ryska arméns angrepp på Ukraina med rubriken

Gör sig Ryssland redo att bekräfta sitt deltagande i Ukrainakriget

https://informnapalm.org/sv/gor-sig-ryssland-redo/

Det där stämmer inte. Nordanvinden står för ryska frivilliga. Voentorg står för en vapenmarknad. En rik rysk oligark köpte vapen till Donbass, det har det talats om tidigare. Väst skulle rapportera om rysk reguljär trupp i dagar, om den upptäcktes. Nya sanktioner skulle uppfinnas. Det är bara ukrainska medier och sajter som babblar om saken.

Donbass fick de flesta av sina vapen av UAF, som det inte gick bra för i kriget, som du vet. En kommendant sade också att han helt enkelt köpte vapen av UAF. NAF:s första tank var en museipjäs från andra världskriget.
2017-02-14, 18:37
Medlem
Poroshenko får kritik och det undras om EU börjar se ett andra Moldavien i Ukraina. Ännu ett misslyckat och korrupt EU-experiment. Jag vill tillägga att Rada också är ett problem, men det glöms ofta bort. Kommer Poroshenko att ersättas? Av vem och blir situationen bättre? Vill EU ha bort honom? Jag tror inte att han har stöd av Trump. De nya reformerna i mars kan tvinga fram ett nyval till Rada, men jag vågar inte tro att folket får det bättre.

Citat:
Given the harsh tone of the recent report on Ukraine by the Center for European Policy Studies (CEPS), it seems that Petro Poroshenko's time is up. Kiev has failed to deliver on its promise to fight against corruption, the report reads, prompting assumptions that the EU is seeking a new "candidate" for the role of the Ukrainian leader.

The scholar called attention to the fact that Ukrainian oligarchs have been playing first fiddle since the so-called Euromaidan revolution. They have managed to obstruct the implementation of crucial reforms, he argues.

Needless to say, Brussels wants to evade a repeat of a Moldovan scenario in Ukraine at all costs.

But [US President Donald] Trump has already announced that Ukraine is Europe's problem, not that of Washington. Now Europeans will have to seek money to fund Kiev from their own pocket," Manoylo explained.

https://sputniknews.com/politics/201702141050677272-ukraine-poroshenko-eu-corruption/
2017-02-14, 19:03
Medlem
Citat:
Oj, en kanadensisk kvinna? Du blir fånigare och fånigare. Visst är han GRU, inte FSB, men ändå. Det är bra att du åtminstone har vett att erkänna det, det är på tiden att du slutar fåna dig om den ryska armén som angriper Ukraina. Efter att du haft Strelkov som en gud i flera år är han plötsligt inte populär när han berättar sanningen om hans, Putins misslyckande i Ukraina? Han har förstått det själv, att hans sanningar fått med honom på Putins dödslista.

Om man älskar den fascistiska fienden som attackerar Ukraina och hotar Europa är man inte riktigt frisk. Strelkov har sagt att han kommer bli mördad av FSB och få är vi som kommer sörja.
Han är bra på att berätta sanningar nu, blandat med en fortsatt imperialistisk och fascistisk övertygelse. Som "vedhuggare".

Jag började delvis omvärdera Strelkov redan sommaren 2014. Sedan kom det fram mer om honom. Han är FSB, inte GRU. Det ifrågasätts om han har varit i aktiv strid vid någon front tidigare. Hans taktiska och strategiska kunskaper räckte inte långt i Donbass och han erkände det faktiskt själv, när han tackade pensionerade ryska officerer för hjälpen. Moskva skulle aldrig ha placerat en sådan man i Donbass. Kriget är inte Rysslands.

Den kanadensiska kvinnan fick motstånd där jag var aktiv då (inte på flashback). Hon retade Strelkov-vännerna, men nu ser jag ingen säga emot henne.

Jag tror inte att Strelkov behöver vara rädd. Han har redan neutraliserat sig själv. Han är bitter, han som några t.o.m. ville ha som presidentkandidat. Rysk politik är mycket märklig dessa dagar. Det finns tecken på att liberaler och nationalister har börjat samarbeta, ungefär som i Ukraina. Det leder nog ingenstans.
2017-02-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag började delvis omvärdera Strelkov redan sommaren 2014. Sedan kom det fram mer om honom. Han är FSB, inte GRU. Det ifrågasätts om han har varit i aktiv strid vid någon front tidigare. Hans taktiska och strategiska kunskaper räckte inte långt i Donbass och han erkände det faktiskt själv, när han tackade pensionerade ryska officerer för hjälpen. Moskva skulle aldrig ha placerat en sådan man i Donbass. Kriget är inte Rysslands.

Den kanadensiska kvinnan fick motstånd där jag var aktiv då (inte på flashback). Hon retade Strelkov-vännerna, men nu ser jag ingen säga emot henne.

Jag tror inte att Strelkov behöver vara rädd. Han har redan neutraliserat sig själv. Han är bitter, han som några t.o.m. ville ha som presidentkandidat. Rysk politik är mycket märklig dessa dagar. Det finns tecken på att liberaler och nationalister har börjat samarbeta, ungefär som i Ukraina. Det leder nog ingenstans.
Helt fel, det är inte i första hand ett inbördeskrig utan ett krig mot Ryssland om än lågintensivt. Putin försöker destabilisera Ukraina så gott han kan även om han inte är mannen att klara av det. Ryssland som stat är med andra ord inget broderland utan en otrevlig angripare som Karl Gehard säkert hade skrivit ännu en nazikuplett till om han levt. Säkert blivit en listetta i Ukraina och till och med kunnat var med i ESC i Kiev.
2017-02-14, 20:41
Medlem
Xeliouss avatar
Du är ingen att säga att det inte stämmer.

Den ryska armén i "donbass" har fler stridsvagnar än Ukraina, fler stridsvagnar än Ukraina nånsin haft sedan Sovjetunionens fall. De har inte köpt dom på någon lokal marknad, det är ryska stridsvagnar från Rysslands armé vilket alla vet. Och nu kommer Ryssland göra som Putin gjorde angående Krim, erkänna att det är deras soldater.

Citat:
Det där stämmer inte. Nordanvinden står för ryska frivilliga. Voentorg står för en vapenmarknad. En rik rysk oligark köpte vapen till Donbass, det har det talats om tidigare. Väst skulle rapportera om rysk reguljär trupp i dagar, om den upptäcktes. Nya sanktioner skulle uppfinnas. Det är bara ukrainska medier och sajter som babblar om saken.

Donbass fick de flesta av sina vapen av UAF, som det inte gick bra för i kriget, som du vet. En kommendant sade också att han helt enkelt köpte vapen av UAF. NAF:s första tank var en museipjäs från andra världskriget.
2017-02-14, 20:50
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag började delvis omvärdera Strelkov redan sommaren 2014.

Nej det gjorde du inte.

Citat:
Sedan kom det fram mer om honom. Han är FSB, inte GRU. Det ifrågasätts om han har varit i aktiv strid vid någon front tidigare.

DU har fel, han är GRU, inte FSB. Ryska armén. Det är dock FSB som han tror kommer mörda honom. Det är FSB som gör sådant och det är FSN som mördat Motorola, givi och en handfull fler av ledarna.

Citat:
A top Russian commander in eastern Ukraine in 2014 - Igor Girkin, alias Strelkov - was identified as a GRU operative by the EU, which included him on the sanctions list.
According to Mark Galeotti, an expert on Russian security issues, the GRU recovered some of its former prestige under Gen Sergun, who took charge after some drastic cuts to the service.
The Kremlin sees GRU covert action as an asset again, after years in which the GRU's role was downgraded, he wrote in Foreign Policy in 2014.
But Mr Sutyagin believes the GRU went too far in eastern Ukraine. "The FSB method is to have things done for them by others, whereas the GRU is not afraid to get its hands dirty," he argues.
http://www.bbc.com/news/world-europe-35226131

General Sergun, GRU, blev också mördad av Putin. På grund av misslyckandet i Ukraina.

The circumstances of his death are not clear. He became GRU chief in 2011.
In 2014 he was placed on EU and US sanctions lists targeting top Russian officials after Russia's annexation of Crimea, in southern Ukraine.
The EU list said Gen Sergun was "responsible for the activity of GRU officers in eastern Ukraine".

Citat:
Hans taktiska och strategiska kunskaper räckte inte långt i Donbass och han erkände det faktiskt själv, när han tackade pensionerade ryska officerer för hjälpen. Moskva skulle aldrig ha placerat en sådan man i Donbass. Kriget är inte Rysslands.
Det är Rysslands krig och han har berättat precis hur han fick uppdraget och vad det gick ut på. Det kan bekräftas av verkligheten för vi såg 2014 att det var precis så som det såg ut. Du får komma ihåg att du inte skrev ditt första inlägg här förrän efter Strelkov-tiden, när ATO hade tagit tillbaka det mesta redan. Då krälade du fram.

Citat:
Du kan ta ditt svammel om något från Kanada och stoppa upp. Vafan har en senil kvinna från kanada med något att göra? Har det snurrat ordentligt för dig? Vad härnäst, en snöflinga från Nordkorea?

Citat:
Putin mördar de flesta på den egna sidan förr eller senare. Stalin gjorde likadant minns du säkert.
Ukrainas motståndsrörelse likviderar också hot. Det är inte hot från de egna leden.
Senast redigerad av Xelious 2017-02-14 kl. 20:55.
2017-02-14, 21:21
Medlem
Citat:
Nej det gjorde du inte.

DU har fel, han är GRU, inte FSB. Ryska armén. Det är dock FSB som han tror kommer mörda honom. Det är FSB som gör sådant och det är FSN som mördat Motorola, givi och en handfull fler av ledarna.

http://www.bbc.com/news/world-europe-35226131

General Sergun, GRU, blev också mördad av Putin. På grund av misslyckandet i Ukraina.

The circumstances of his death are not clear. He became GRU chief in 2011.
In 2014 he was placed on EU and US sanctions lists targeting top Russian officials after Russia's annexation of Crimea, in southern Ukraine.
The EU list said Gen Sergun was "responsible for the activity of GRU officers in eastern Ukraine".

Det är Rysslands krig och han har berättat precis hur han fick uppdraget och vad det gick ut på. Det kan bekräftas av verkligheten för vi såg 2014 att det var precis så som det såg ut. Du får komma ihåg att du inte skrev ditt första inlägg här förrän efter Strelkov-tiden, när ATO hade tagit tillbaka det mesta redan. Då krälade du fram.

Du kan ta ditt svammel om något från Kanada och stoppa upp. Vafan har en senil kvinna från kanada med något att göra? Har det snurrat ordentligt för dig? Vad härnäst, en snöflinga från Nordkorea?

Putin mördar de flesta på den egna sidan förr eller senare. Stalin gjorde likadant minns du säkert.
Ukrainas motståndsrörelse likviderar också hot. Det är inte hot från de egna leden.

Strelkov, pensionerad, säger själv att han inte är GRU och du tror ju på vad han säger? Om du tror att Moskva skulle sända någon som är otränad i taktik och strategi till Donbass för att leda ett ryskt anfall, så har jag en fin bro att sälja till dig.

Strelkov arbetade tillsammans med några patrioter på Krim, men där hade han inte militärt ansvar. Sedan ville han upprepa framgången i Donbass, men det gick inte så bra för honom. Han fick ju sparken. Förstår du sparken?

Den kanadensiska damen fick mig att delvis omvärdera Strelkov sommaren 2014. Det fylldes sedan på med ny information. Jag var aktiv på en annan sajt, där är jag fortfarande, och kom bara till flashback för att jag såg att Ukraina-tråden var i dåligt skick ett år efter Maidan.

Ukrainas motståndsrörelse likviderar också hot? Intressant formulerat.
2017-02-14, 21:41
Medlem
Xeliouss avatar
Fort-russ, skiten du klipper och klistrar in ifrån, säger att Strelkov är GRU. Din älskade källa till lögner säger du nu har fel?

Du har svamlat förut om ditt hatobjekt Strelkov, din idol som blev ditt hatobjekt. Där säger du att Strelkov var anlitad av väst.

Citat:
Det är känt att väst gärna vill samarbeta med ryska nationalister och liberaler för att fälla VP (jag misstänker viss framgång med Limonov, men vet inte säkert). Har väst lyckats värva självaste Strelkov, hatobjektet nummer ett år 2014? Han har knorrat över sin låga pension. Har han bättre ekonomi nu? Strelkov kritiserar Donbass och VP. Han, liksom flera i väst, väntar att det ryska folket ska resa sig mot Kreml.

Citat:
Den kanadensiska damen fick mig att delvis omvärdera Strelkov sommaren 2014. Det fylldes sedan på med ny information. Jag var aktiv på en annan sajt, där är jag fortfarande, och kom bara till flashback för att jag såg att Ukraina-tråden var i dåligt skick ett år efter Maidan.

Ukrainas motståndsrörelse likviderar också hot? Intressant formulerat.
Snöflinga "vedhuggare", du har sett hur många ryska soldater, terrorister, GRU, FSB, Generaler som dött. Antingen för Putins hand eller dött när de attackerar Ukraina. Det är blod Putin har på sina händer. Ett meningslöst krig som leder till Rysslands undergång. Många fler kommer dö. Moskva blev tokiga och gav sig på sitt gamla brodersfolk. Ukraina kan verkligen kämpa tillbaka. Det är en imponerande kamp mot de ryska fascisterna.
2017-02-14, 23:11
Medlem
Citat:
Fort-russ, skiten du klipper och klistrar in ifrån, säger att Strelkov är GRU. Din älskade källa till lögner säger du nu har fel?

Du har svamlat förut om ditt hatobjekt Strelkov, din idol som blev ditt hatobjekt. Där säger du att Strelkov var anlitad av väst.

Snöflinga "vedhuggare", du har sett hur många ryska soldater, terrorister, GRU, FSB, Generaler som dött. Antingen för Putins hand eller dött när de attackerar Ukraina. Det är blod Putin har på sina händer. Ett meningslöst krig som leder till Rysslands undergång. Många fler kommer dö. Moskva blev tokiga och gav sig på sitt gamla brodersfolk. Ukraina kan verkligen kämpa tillbaka. Det är en imponerande kamp mot de ryska fascisterna.

Jag vet inte om fortruss har sagt att Strelkov är GRU. Själv säger han emot.

Du är upprörd och söker igenom mina gamla inlägg för att försöka fälla mig. Du ser väl att jag ställde en fråga om Strelkov? Jag besvarade den faktiskt delvis nyligen. Han kom inte till Donbass för att tjäna väst. Det som oroar mig är att några liberaler och nationalister ser ut att samarbeta. Någon från Parnas samtalade med en riktig extremist och jag hörde samtalet. Det finns anledning att ställa frågor om vad Strelkov håller på med. Det är frågor jag ställer. I Donbass har han ingen framgång.

Det ukrainska misslyckade experimentet vill väst säkert kopiera i Ryssland och andra länder. Bra för befolkningsminskningen.

Jag var helt grön våren 2014 och trodde faktiskt på Strelkov tills jag fick mina ögon delvis öppnade sommaren 2014.

Ukraina kan inte kämpa tillbaka mot ett hot som inte finns ännu. Ukraina bekämpar sitt eget folk i Donbass. Med massiv hjälp av NATO. Pengar, utbildning och med stor säkerhet legoknektar. Även svenska myndigheter har hjälpt till och jag vägrade namnge officererna av ren anständighet, eftersom de bara tar order.

Så Ukrainas motståndsrörelse likviderar också hot? Kan du utveckla? Vem/vilka? Också i utlandet? Du påminner mig om den ukrainska dödslistan och nu påminner du andra också.
2017-02-14, 23:43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag vet inte om fortruss har sagt att Strelkov är GRU. Själv säger han emot.

Översättning av ditt ständiga "jag vet inte": Du vet mycket väl men du ljuger. Strelkov har sagt väldigt många gånger att han jobbade för den ryska armén och fick order av den GRU-general Putin nu mördat.

Citat:
Du är upprörd och söker igenom mina gamla inlägg för att försöka fälla mig.
Du ser det som besvärligt att jag citerar något du sa för inte länge sedan? Sådant brukar besvära mytomaner något enormt det är sant.

Citat:
Du ser väl att jag ställde en fråga om Strelkov? Jag besvarade den faktiskt delvis nyligen. Han kom inte till Donbass för att tjäna väst. Det som oroar mig är att några liberaler och nationalister ser ut att samarbeta. Någon från Parnas samtalade med en riktig extremist och jag hörde samtalet. Det finns anledning att ställa frågor om vad Strelkov håller på med. Det är frågor jag ställer. I Donbass har han ingen framgång.
Ordbajsande. Svammel.

Citat:
Jag var helt grön våren 2014 och trodde faktiskt på Strelkov tills jag fick mina ögon delvis öppnade sommaren 2014.
Grönmögel. Du påstod att han var "köpt av väst" när han berättade det vi andra sagt hela tiden -vem han var, vilka han jobbade för. Du blev besviken. Fasaden rämnade återigen. Maskirovkan sprack som troll i solljus.

Citat:
Så Ukrainas motståndsrörelse likviderar också hot? Kan du utveckla? Vem/vilka? Också i utlandet? Du påminner mig om den ukrainska dödslistan och nu påminner du andra också.
Jag berättade om alla FSB dödat. Du har sett det själv. Putin har mördat Givi, Motorola m.fl. nu känner din gamla idol från GRU sig hotad.

Förhoppningsvis har Ukraina en effektiv motståndsrörelse. Vi kan väl inte veta mycket om saken. Det ligger i sakens natur. Folk har dött och visst, de var kollaboratörer. Folk försvinner. Kreml mördar de som vet för mycket. Nej "vedhuggare" en pro-rysk mytoman & clown på flashback har inget att oroa sig för.
2017-02-15, 01:09
Medlem
tverskoys avatar
Polens ledare Kachinsky varnar för nazism i Ukraina och ifrågasätter europeiska stödet till Ukraina pga Kievs glorifiering av nazistiska krigsbrottslingar

Kachinsky: EU to give a cold shoulder to Ukraine because of “saint” Bandera

Glorification of Stephan Bandera in Ukraine up to his becoming an idol and subject to “deification” can stand in the way of the country’s integration with the European Union. It was announced by leader of the ruling party of Poland “Right and Justice” Jaroslaw Kaczynski in his interview to Do Rzeczy, writes Korrespondent with reference to TVP.

According to his version, he told the same thing to President Petro Poroshenko. “This is a matter of Ukraine’s choice. I clearly said to President Poroshenko there is no way they could enter Europe with Bandera,” underscored Kaczynski.

“We cannot accept for many years Ukraine having the cult of the people who committed genocide against the Polish,” he remarked. Earlier Kaczynski also said the relations of Warsaw and Kiev are called into question.

http://uoj.org.ua/en/novosti/v-mire/kachinsky-eu-to-give-a-cold-shoulder-to-ukraine-because-of-saint-bandera
2017-02-15, 05:57
Medlem
Xeliouss avatar
Uoj som tverskoy citerar är russian nazi fascismus som vanligt. Det är en FSB produkt, men det förstod ni nog redan av den påhittade artikeln.

The Russian Orthodox Church has set up a new staff in the synod department of external church affairs to blacken the reputation of the Ukrainian Orthodox Church of the Kyiv Patriarchate, to block the Ecumenical Patriarchate from recognizing the Kyiv Church as canonical, and to destabilize religious conditions across Ukraine.

En del av FSB såklart.

The chief operative of this Moscow staff in Ukraine is the Union of Orthodox Journalists which, Samokhvalova says, “is in fact neither a union nor does it comprise journalists or Orthodox faithful.” Instead, it is an FSB operation intended to provoke conflicts between the Moscow Patriarchate and the parishes of the Kyiv Patriarchate and then blame them on the latter.

http://www.ukrweekly.com/uwwp/moscow-patriarchate-sets-up-new-staff-to-destabilize-inter-church-relations-in-ukraine/

Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Polens ledare Kachinsky varnar för nazism i Ukraina och ifrågasätter europeiska stödet till Ukraina pga Kievs glorifiering av nazistiska krigsbrottslingar

Kachinsky: EU to give a cold shoulder to Ukraine because of “saint” Bandera

Glorification of Stephan Bandera in Ukraine up to his becoming an idol and subject to “deification” can stand in the way of the country’s integration with the European Union. It was announced by leader of the ruling party of Poland “Right and Justice” Jaroslaw Kaczynski in his interview to Do Rzeczy, writes Korrespondent with reference to TVP.

According to his version, he told the same thing to President Petro Poroshenko. “This is a matter of Ukraine’s choice. I clearly said to President Poroshenko there is no way they could enter Europe with Bandera,” underscored Kaczynski.

“We cannot accept for many years Ukraine having the cult of the people who committed genocide against the Polish,” he remarked. Earlier Kaczynski also said the relations of Warsaw and Kiev are called into question.

http://uoj.org.ua/en/novosti/v-mire/kachinsky-eu-to-give-a-cold-shoulder-to-ukraine-because-of-saint-bandera
Senast redigerad av Xelious 2017-02-15 kl. 06:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in