2017-02-13, 17:32
Medlem
Xeliouss avatar
Mer om ryske terroristen Girkins rädsla för att bli mördad, han har haft omröstning på VKontakte om hans kritik mot Putin är farlig.

Citat:
"Russian terrorist Igor Girkin (aka Strelkov) celebrated in an unusual way Russia's consent for the OSCE police mission deployment in the Donbas that it gave during talks in the Normandy format yesterday - he conducted a survey on his page to determine whether it was right or wrong for him to criticize Russian President Vladimir Putin," Butusov wrote.

"I liked one of the answers proposed by Girkin: "It is wrong because he (Putin - Ed.) might get offended and then "Ukrainian saboteurs" will come after me," the journalist wrote.

"I thought that if Girkin had conducted this poll in social media before attacking Sloviansk, the war would likely have never started," Butusov summed up.

http://en.censor.net.ua/n411556
2017-02-13, 17:41
Medlem
[quote=PelleSverige|59893909]
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag har tidigare sett ukrainska soldater skjuta på varandra vid fronten (de frivilliga och UAF).

I vilken film har du sett Ukrainska soldater skjuta på varandra?
Eller var du där? (du har sagt att du aldrig varit i Ukraina)
Väntar förväntansfullt på ert svar

Jag har aldrig besökt Ukraina och har naturligtvis inte sett det hända. Jag har läst om saken flera gånger och alltså sett det rapporterat. De frivilliga har skjutit på UAF för att få igång eldgivning mot Donbass. UAF:s officerer måste vara sura.

Det vore kul att besöka Ukraina, jag är nyfiken, men det finns inte på kartan efter min aktivitet på nätet. Jag har också hört om vissa västerlänningars öden i Ukraina och om den nya brottsvågen. Några västerländska investerare lämnade Odessa direkt. Jag har planer på att besöka Krim så småningom, men inte Donbass. Jag åker naturligtvis via Ryssland, inte Ukraina.

Det vore riktigt kul att få se Kiev, en stad som ser ut att ha många vackra byggnader. När kuppen ägde rum i Kiev visste jag nästan ingenting om landet. Jag har lärt mig mycket under dessa tre år och fått en mer nyanserad bild av landet och folket - utom av politikerna i Kiev förstås.

Nu ser jag hur folket lider av IMF:s krav på "reformer". Pensionsåldern höjs snart och mycket annat elände har införts och mer är på väg, medan korruptionen fortsätter. Om du har läst mina inlägg, så vet du att jag vill ha en internationell insamling till de ukrainska pensionärerna. Väst håller på att avrätta dem. En debattör på nätet skriver att västs oligarker vill ha bara åtta miljoner ukrainare. Jag postade inte länken, eftersom den är svår att utvärdera, men det är känt att oligarkerna vill minska världens befolkning och ersätta oss med maskiner och datorer. Inbördeskriget passar dem perfekt. Där dör de unga och de får inte barn.
2017-02-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Mer om ryske terroristen Girkins rädsla för att bli mördad, han har haft omröstning på VKontakte om hans kritik mot Putin är farlig.

http://en.censor.net.ua/n411556

Strelkov har omvärderats. Han kom till Slavyansk med tjugo man och fick igång hela UAF (Slavyansk sköts sönder). Då fanns det ännu utrymme för förhandlingar, anser jag. Hans militära CV har ifrågasatts och han fick sparken år 2014. Han lever på en mager pension och har ingen hög ställning längre. Han har också förlorat vänner.

Nu är han obalanserad och talar inte som en disciplinerad KGB- eller FSB-man (ser du en svensk SÄPO-man uppvisa sådana symptom?)Han kritiserar överbefälhavaren, VP, bara det. Det kan stämma att han fruktar för sitt liv och då säger han implicit att Moskva tog livet av Givi, Motorola och andra. Det tror jag inte på, men jag vet att LNR tog livet av en olydig kommendant, som vägrade lämna ut krigsfångar.

Kiev säger, troligen för första gången, att en spaningsgrupp saknas i Donbass. Det tolkar vissa som att den gruppen har NATO-soldater, som måste räddas. Kanske. Jag nämner det, eftersom mordet på Givi utfördes av folk på plats i Donbass. Strelkov gör inte Ryssland en tjänst om han försöker blanda bort korten.

Det finns de som anser att Strelkov tjänade väst eller Kiev när han kom till Slavyansk. Jag är inte alls säker på det. Jag tror att han ville tvinga Moskva att ingripa, men det skedde ju inte.
2017-02-13, 19:14
Medlem
Här kommer Oliver Stones dokumentär "Ukraine on fire". Det är första gången jag ser den. Skynda er på¨att titta, den finns nog inte kvar så länge. Tryck på undertexter om engelskan inte kommer upp automatiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=uqVB3qY3Qwo
2017-02-13, 19:53
Medlem
Citat:
Här kommer Oliver Stones dokumentär "Ukraine on fire". Det är första gången jag ser den. Skynda er på¨att titta, den finns nog inte kvar så länge. Tryck på undertexter om engelskan inte kommer upp automatiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=uqVB3qY3Qwo
Och dom flesta i Ukraina lever sitt liv som vanligt och märker inte av konflikten särskilt mycket. <Kiev är som vilket metropol som helst med sitt storstadsliv. Så varför titta på en uppdiktad historia som endast tillfredsställer Ockupationsmakten Ryssland. Den demokratiskt valda regeringen i Kiev är trots allt bättre än vad som tidigare varit. Ingen ukrainare vill ju ha med Ryssland som stat att göra och det är ju förståeligt med tanke på krigsbrotten Putin är pappa till, både i Ukraina och i Syrien.
Men eftersom din kunskap om Ukraina är skral enligt dig själv så är du förlåten din naivitet och okunskap om konflikten.
Senast redigerad av Lucas49 2017-02-13 kl. 19:56.
2017-02-13, 20:52
Medlem
Citat:
Om det ryska misslyckandet i Avdeevka:

https://www.kyivpost.com/ukraine-politics/us-mission-osce-says-russia-long-prepared-assault-avdiyivka.html

Länk till det påstådda OSCE rapporten, tack
2017-02-13, 21:32
Medlem
Xeliouss avatar
Vissa kreml-supporters, som du, har omvärderat Strelkov på grund av att han talar sanning om maffian i Kreml. Vi andra har inte omvärderat terroristen Strelkov. Vi är inte hycklare. Strelkov är ett problem för er för han berättar en sanning ni desperat inte vill höra.

I övrigt är ditt yada yada som vanligt inget att kommentera eller ens läsa.

Citat:
Strelkov har omvärderats. Han kom till Slavyansk med tjugo man och fick igång hela UAF (Slavyansk sköts sönder). Då fanns det ännu utrymme för förhandlingar, anser jag. Hans militära CV har ifrågasatts och han fick sparken år 2014. Han lever på en mager pension och har ingen hög ställning längre. Han har också förlorat vänner.

Nu är han obalanserad och talar inte som en disciplinerad KGB- eller FSB-man (ser du en svensk SÄPO-man uppvisa sådana symptom?)Han kritiserar överbefälhavaren, VP, bara det. Det kan stämma att han fruktar för sitt liv och då säger han implicit att Moskva tog livet av Givi, Motorola och andra. Det tror jag inte på, men jag vet att LNR tog livet av en olydig kommendant, som vägrade lämna ut krigsfångar.

Kiev säger, troligen för första gången, att en spaningsgrupp saknas i Donbass. Det tolkar vissa som att den gruppen har NATO-soldater, som måste räddas. Kanske. Jag nämner det, eftersom mordet på Givi utfördes av folk på plats i Donbass. Strelkov gör inte Ryssland en tjänst om han försöker blanda bort korten.

Det finns de som anser att Strelkov tjänade väst eller Kiev när han kom till Slavyansk. Jag är inte alls säker på det. Jag tror att han ville tvinga Moskva att ingripa, men det skedde ju inte.
2017-02-14, 12:28
Medlem
Xeliouss avatar
Ryssland har nu flyttat in LV i det lilla område av Ukraina de ockuperar. På krim som de ockuperar har de haft det länge såklart. Nu är ryska 138:e ryska motoriserade brigaden i Ukraina... Ska de skjuta ned ännu ett passagerarflyg med BUK som MH17?

Soldiers of Russian 138th Separate Motorized Rifle Brigade have deployed air defense systems in the Donbas

Citat:
The 138th Separate Motorized Rifle Brigade of the Russian Ground Forces includes various units: anti-aircraft missiles and artillery battalions, reconnaissance, infantry, and tank battalions.
Since 2014, Major General Arkady Marzoev has commanded the brigade (he was promoted to the rank of Major General by Presidential Decree #73 on 02.20.2016). Previously, he commanded a Spetsnaz GRU group and a Spetsnaz company. He also held senior positions in the 58th Army and has extensive combat experience in “hot spots” (archive), In March 2016 he was awarded the Order “For Military Merit” by a Presidential Decree (archive). Perhaps, his subordinate soldiers and officers have demonstrated that “military merit”. In this investigation we talk about air defense servicemen who came to the attention of the InformNapalm volunteers.

Instead of a prologue

In June 2015, InformNapalm first established the facts and informed about deployments of air defense units from the Russian border areas to the occupied Donbas. The soldiers of the 138th Separate Motorized Rifle Brigade (military unit 02511, Kamenka, Leningrad Oblast, Western Military District) and anti-aircraft missile units from the 20th Separate Motorized Rifle Brigade (military unit 22220, Volgograd, Southern Military District) had been identified during the investigations.
https://informnapalm.org/en/soldiers-russian-138th-separate-motorized-rifle-brigade-deployed-air-defense-systems-donbas/

Vad Rysslands upprepade mobiliseringar på gränsen till Ukraina, baltikum, Finland handlar om. Att ropa vargen kommer många gånger så Ukraina och vi Europa inte ska vara beredda när vargen kommer. För Ukraina - kommer i större antal än redan sker.

Citat:
What make the Russian claims even more unbelievable are the recent Russian actions. Russian armed forces have been conducting “snap exercises”, that are effectively masked mobilizations of combat units, for the past few years. In the past two weeks Russian armed forces have mobilized at least six armies. These formations contain at least 2 tank divisions, 2 mechanized infantry divisions, 1 airborne division, 16 motorized infantry brigades, 7 artillery brigades, 4 missile brigades. Additionally at least 3 spetznatz brigades and 1 airborne division are at 24h readiness at all times.
These formations do total to nearly 100 000 soldiers in well equipped, trained and mobile formations. These numbers do not include the troops that are immediately next to Ukrainian border or in the occupied Crimea.
During the cold war, this kind of mobilization would have led to a full scale mobilization of the NATO forces in Europe. But after several years of “Snap drills” and “strategic relocation exercises” the west no longer reacts to this muscle flexing. Western military analysts are well aware that Russian “snap drills” have the capability to turn into full scale invasion in a few hours. Before our political machines have reached a decision the Russian army could be in Kiev… or in Riga, Tallinn, Vilnius, Warsaw or Helsinki.
https://medium.com/define-the-new-europe/maskirovka-russian-masked-mobilization-753216b13418#.c5jpascka
2017-02-14, 16:28
Medlem
Citat:
Vissa kreml-supporters, som du, har omvärderat Strelkov på grund av att han talar sanning om maffian i Kreml. Vi andra har inte omvärderat terroristen Strelkov. Vi är inte hycklare. Strelkov är ett problem för er för han berättar en sanning ni desperat inte vill höra.

I övrigt är ditt yada yada som vanligt inget att kommentera eller ens läsa.

Nej. Strelkov omvärderades av en kanadensisk kvinna redan 2014. Hon lade många timmar på att studera Strelkov och var hänvisad till google translate. Det som nu händer är att Rysslands-vänner omvärderar honom. År 2014 stödde han fortfarande VP, överbefälhavaren. Nu slirar han ordentligt. Ukraina-vänner har fest och han skadar Ryssland. En gång FSB, alltid FSB, brukar man säga, men det gäller inte Strelkov.

Jag har i tråden sett ditt hat till Strelkov och nu säger du att han talar sanning? Då hade han väl rätt när han kom med tjugo man till Slavyansk? När han intervjuades av ryska medier? När han sade att ukrainska medier innehöll sublima meddelanden i propagandasyfte? Sådana har tidigare upptäckts i västeuropa, så han kan mycket väl ha rätt.
2017-02-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ryssland har nu flyttat in LV i det lilla område av Ukraina de ockuperar. På krim som de ockuperar har de haft det länge såklart. Nu är ryska 138:e ryska motoriserade brigaden i Ukraina... Ska de skjuta ned ännu ett passagerarflyg med BUK som MH17?

Soldiers of Russian 138th Separate Motorized Rifle Brigade have deployed air defense systems in the Donbas

https://informnapalm.org/en/soldiers-russian-138th-separate-motorized-rifle-brigade-deployed-air-defense-systems-donbas/

Vad Rysslands upprepade mobiliseringar på gränsen till Ukraina, baltikum, Finland handlar om. Att ropa vargen kommer många gånger så Ukraina och vi Europa inte ska vara beredda när vargen kommer. För Ukraina - kommer i större antal än redan sker.

https://medium.com/define-the-new-europe/maskirovka-russian-masked-mobilization-753216b13418#.c5jpascka

Var försiktig med sådan information. Om den vore sann skulle NATO och medierna skrika i dagar. Donbass bevakas sannolikt av satelliter från flera länder och luftvärnet skulle upptäckas. NATO slutade babbla om ryska soldater när en fransk general sade ifrån i den franska nationalförsamlingen.

Informnapalm och stopfake stödjer Ukraina i alla läger och leds från nordamerika, enligt ryktet.
2017-02-14, 16:56
Medlem
Xeliouss avatar
Oj, en kanadensisk kvinna? Du blir fånigare och fånigare. Visst är han GRU, inte FSB, men ändå. Det är bra att du åtminstone har vett att erkänna det, det är på tiden att du slutar fåna dig om den ryska armén som angriper Ukraina. Efter att du haft Strelkov som en gud i flera år är han plötsligt inte populär när han berättar sanningen om hans, Putins misslyckande i Ukraina? Han har förstått det själv, att hans sanningar fått med honom på Putins dödslista.

Om man älskar den fascistiska fienden som attackerar Ukraina och hotar Europa är man inte riktigt frisk. Strelkov har sagt att han kommer bli mördad av FSB och få är vi som kommer sörja.
Han är bra på att berätta sanningar nu, blandat med en fortsatt imperialistisk och fascistisk övertygelse. Som "vedhuggare".

Citat:
Nej. Strelkov omvärderades av en kanadensisk kvinna redan 2014. Hon lade många timmar på att studera Strelkov och var hänvisad till google translate. Det som nu händer är att Rysslands-vänner omvärderar honom. År 2014 stödde han fortfarande VP, överbefälhavaren. Nu slirar han ordentligt. Ukraina-vänner har fest och han skadar Ryssland. En gång FSB, alltid FSB, brukar man säga, men det gäller inte Strelkov.

Jag har i tråden sett ditt hat till Strelkov och nu säger du att han talar sanning? Då hade han väl rätt när han kom med tjugo man till Slavyansk? När han intervjuades av ryska medier? När han sade att ukrainska medier innehöll sublima meddelanden i propagandasyfte? Sådana har tidigare upptäckts i västeuropa, så han kan mycket väl ha rätt.
Senast redigerad av Xelious 2017-02-14 kl. 16:59.
2017-02-14, 17:05
Medlem
Xeliouss avatar
Informnapalm och stopfake är ukrainska. De är inte omtyckta av de ryska lögnarna. Sanningar är allergi för de ryska fascisterna som angriper Ukraina. Just nu har rysk statlig media gått upp i högvarv och skiter ut desinformation. Det ena sjukare än det andra. Det är som 2014, förmodligen har de fått order som den del av den ryska fascistiska krigsmakten, nu så som 2014.

NATO har hela tiden varit tydliga med att det är de ryska fascisterna som angriper Ukraina med en av Hitler inspirerad imperialism. De använder hybridkrigföring, som bland annat består av den desinformation so troll sprider på nätet för rysk räkning, desinformation som informnapalm och stopfake duktigt motbevisar vilket väcker ilska hos er.

Jag tycker du ska vara försiktig och begrunda din nuvarande ställning i detta.

Vad gäller:
Soldiers of Russian 138th Separate Motorized Rifle Brigade have deployed air defense systems in the Donbas så kan jag upprepa det. Som du ser på sidan är de ryska soldaterna i den ryska armén helt öppna med att de mördar civila i Ukraina som en del av den ryska armén. De får medaljer av den ryska armén. De dör i Ukraina och om de har tur släpar deras kamrater hem dom för att begravas och begråtas av mödrar som tystas ned av fascisterna i Kreml. Du kan själv se soldaternas bilder på medaljer från ryska armén och bilder från deras tjänstgöring i Ukraina. Ibland kan du se foton på deras gravar, från begravningar.

Citat:
We want to note that a duration of the deployment of the 138th Separate Motorized Rifle Brigade to Rostov Oblast was quite lengthy. We recorded its presence in Rostov Oblast back in March 2015. Apparently, departure of some contract servicemen to their home base occurred in February 2016. A photo from Yashkevich’s album taken in a second-class train car indicates it. Aforementioned Alexey Kuritsyn is also shown in another photo.

Citat:
Var försiktig med sådan information. Om den vore sann skulle NATO och medierna skrika i dagar. Donbass bevakas sannolikt av satelliter från flera länder och luftvärnet skulle upptäckas. NATO slutade babbla om ryska soldater när en fransk general sade ifrån i den franska nationalförsamlingen.

Informnapalm och stopfake stödjer Ukraina i alla läger och leds från nordamerika, enligt ryktet.
Senast redigerad av Xelious 2017-02-14 kl. 17:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in