[quote=PelleSverige|59893909]
Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
Jag har tidigare sett ukrainska soldater skjuta på varandra vid fronten (de frivilliga och UAF).
I vilken film har du sett Ukrainska soldater skjuta på varandra?
Eller var du där? (du har sagt att du aldrig varit i Ukraina)
Väntar förväntansfullt på ert svar
Jag har aldrig besökt Ukraina och har naturligtvis inte sett det hända. Jag har läst om saken flera gånger och alltså sett det rapporterat. De frivilliga har skjutit på UAF för att få igång eldgivning mot Donbass. UAF:s officerer måste vara sura.
Det vore kul att besöka Ukraina, jag är nyfiken, men det finns inte på kartan efter min aktivitet på nätet. Jag har också hört om vissa västerlänningars öden i Ukraina och om den nya brottsvågen. Några västerländska investerare lämnade Odessa direkt. Jag har planer på att besöka Krim så småningom, men inte Donbass. Jag åker naturligtvis via Ryssland, inte Ukraina.
Det vore riktigt kul att få se Kiev, en stad som ser ut att ha många vackra byggnader. När kuppen ägde rum i Kiev visste jag nästan ingenting om landet. Jag har lärt mig mycket under dessa tre år och fått en mer nyanserad bild av landet och folket - utom av politikerna i Kiev förstås.
Nu ser jag hur folket lider av IMF:s krav på "reformer". Pensionsåldern höjs snart och mycket annat elände har införts och mer är på väg, medan korruptionen fortsätter. Om du har läst mina inlägg, så vet du att jag vill ha en internationell insamling till de ukrainska pensionärerna. Väst håller på att avrätta dem. En debattör på nätet skriver att västs oligarker vill ha bara åtta miljoner ukrainare. Jag postade inte länken, eftersom den är svår att utvärdera, men det är känt att oligarkerna vill minska världens befolkning och ersätta oss med maskiner och datorer. Inbördeskriget passar dem perfekt. Där dör de unga och de får inte barn.