2017-02-12, 21:15
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej just det har inte OSCE rapporterat om. Däremot har man rapporterat om krigsbrott och övergrepp i Donbass av ryska och av Ryssland stödda terrorister. Det är därför Ukraina har såpass många internflyktingar i landet, folk flyr från Donbass och även från Krim om man kan. Ukraina som stat är ju idag stabilare än Ryssland i sin politik och i sina reformer. Medan Ryssland försämrar lagar och rättsväsende för sina medborgare så gör Kiev det motsatta om än kanske inte så snabbt som man önskar. Men bättre sent än aldrig som ungmön sa.
De ryska GRU-generalerna är ett stort problem som OSCE berättat om många gånger. Hade varit fint att se generalernas min när ryska soldaterna staplades på hög i Avdeevka
Anledningen till varför Kreml beordrade att Gick skulle kremeras levande.
2017-02-12, 23:23
Medlem
Den här mannen var ansvarig för ukrainska ATO, om jag har förstått det rätt. Nu är han borta, som Givi, Motorola, Mosgovoj och andra.

Citat:
The deputy head of the Ukrainian Army’s General Staff, Gennady Vorobyov, who was also the head of Ukraine’s National University of Defense, “suddenly” died on Saturday.

[url]https://www.rt.com/news/377067-ukraine-army-official-dies/[/URL
2017-02-13, 08:41
Medlem
Xeliouss avatar
Den fina vapenindustrin skördar framgång efter framgång i kampen mot de ryska fascisterna. Nu med en ny missil för helikoptrar och stridsflygplan. Det är bra, varje död rysk soldat i Ukraina är bra för oss andra demokratiska länder i Europa som Ryssland hotar.

Citat:
Ukraine has conducted successful tests of a 57-mm surface target missile for the Ukrainian Air Forces, Ukrainian President Petro Poroshenko said.

“I have good news. Ukroboronprom has designed new missiles for the Ukrainian Air Forces. The 57-mm surface target missiles are designed for attack helicopters and planes,” he wrote on his Facebook page on Feb. 11.

The president said that the helicopter team hit the targets during the tests. The helicopter is also equipped with new engines and the Adros station for optical-electronic suppression.
https://www.kyivpost.com/ukraine-politics/poroshenko-reports-successful-test-new-missile-military-aviation-2.html
2017-02-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Vilken "väst" ska miljoner av ukrainare söka till? Sverige & Tyskland? Trump? Brexit England? Le Pens Frankrike? Polen där man hatar Bandera och säger öppet att alla Bandera älskande ukrainare ska sparkas ihjäl på gatan? De har bara Ryssland som är deras enda alternativ. De har ingen annan alternativ.

Ja precis väst låter som dig att hela väst hatar Ukrainare du ät bra rolig du drar efter halmstrån.

Dessutom vilka miljoner pratar du om bara drömmar från din sida om du tror att Ukraina skulle splittras måste vara surt när det går dåligt för ryssen för er rysskramare.
2017-02-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De ryska GRU-generalerna är ett stort problem som OSCE berättat om många gånger. Hade varit fint att se generalernas min när ryska soldaterna staplades på hög i Avdeevka
Anledningen till varför Kreml beordrade att Gick skulle kremeras levande.

Samma här skulle vilja se deras min de plockar inte ens upp sina döda i avdeevka.
2017-02-13, 15:42
Medlem
Jag har tidigare sett ukrainska soldater skjuta på varandra vid fronten (de frivilliga och UAF). Nu har fanatiska Mejlis-anhängare varit i konflikt med nationalgardet/UAF i ukrainska Kherson. Minst ett dödsfall, enligt ryktet. Extremisterna trakasserade civila vid gränsen som vanligt. Det är intressant att minst en ukrainsk nationalist kritiserar Mejlis, en krimtatarisk organisation med märkliga och troligen korrupta ledare. Många oregisterade vapen togs i beslag. Någon tror att Mejlis inte har registrerats som organisation pga att Avakov inte fick en fet muta.

Citat:
Militants of the Crimean Tatar Mejlis, an organization banned in Russia for extremism, provoked a firefight in Ukraine’s Kherson region on the border with Crimea. As a result, the Ukrainian army has disarmed them and destroyed their camp.

One person was killed and one was wounded.

“Now,” Zhuravko’s account went on, “people say that reinforcements are coming from Dnepropetrovsk. Rumor has it that they’re from Right Sector. Now the road is being blocked by unidentified armed men, and shooting can be heard. People are freaked out.

Reports have since come in that the Mejlis militants’ base in Kherson region has been completely destroyed by an operation conducted by the 57th brigade of the Ministry of Defense of Ukraine.

Korchinsky further justified his appraisal by asserting that Crimean Tatar leader Islyamov is a traitor to the “Muscovites” who “in the case of an escalation on the border with occupied Crimea could be utilized by his former Muscovite bosses.”

The [Mejlis] battalion had not been allowed to register for a long time. And a new trend has begun in Ukraine: everyone who is not registered is disarmed.”

http://www.fort-russ.com/2017/02/crimean-tatar-extremists-clash-with.html
2017-02-13, 16:17
Medlem
Marathons avatar
Ryssland anklagar Ukraina för att använda "massförstörelsevapen" mot civila i Donbass.
https://www.rt.com/news/377150-ukraine-wmd-donbass-evidence/

Det är alltså ett ballistiskt robotsystem kababelt att bära ABC-medel som Ryssland själv har använt mot både Tjetjenien, Georgien och nu i Syrien.
https://en.wikipedia.org/wiki/OTR-21_Tochka

Klassiskt rysk bisarr propaganda att helt enkelt bara löst anklaga sina fiender för att göra det man själv gör, hade jag inte vetat bättre skulle man kunna tro att det är satir.
Senast redigerad av Marathon 2017-02-13 kl. 16:36.
2017-02-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Ryssland anklagar Ukraina för att använda "massförstörelsevapen" mot civila i Donbass.
https://www.rt.com/news/377150-ukraine-wmd-donbass-evidence/

Det är alltså ett ballistiskt robotsystem kababelt att bära ABC-medel som Ryssland själv har använt mot både Tjetjenien, Georgien och nu i Syrien.
https://en.wikipedia.org/wiki/OTR-21_Tochka

Klassiskt rysk bisarr propaganda att helt enkelt bara löst anklaga sina fiender för att göra det man själv gör, hade jag inte vetat bättre skulle man kunna tro att det är satir.

Allt beror på hur Tochka laddas och används. Det UAF gör i Donbass sprider förödelse över ett stort område, som jag förstår det. Notera också kluster-bomberna. Jag följde inte Georgien-konflikten och följer inte den i Syrien och kan därför inte uttala mig om ifall Ryssland har använt vapnet (kan inte heller vapen). Det ser ut som om Syrien använde vapnet, inte Ryssland. Det jag dock tror mig kunna säga är att Ryssland i Syrien försöker slå så precist som möjligt och verkar vara framgångsrikt. Det UAF gör i Donbass är annorlunda. Jag postar snart ett inlägg om saken.

Det första kriget i Tjetjenien var en katastrof under Jeltsins ledning. Allt gjorde fel. VP rättade till saken.
2017-02-13, 16:54
Medlem
Tochka är ett vapen som kan laddas på olika sätt, inklusive nukleärt. UAF har många kvar sedan Sovjet-tiden. Kluster-bomber och andra hemska saker har använts. Vapnet kan sprida förödelse över flera hektar och drabbar många civila. Jag vill minnas att jag fick de första rapporterna redan sommaren 2014, då jag inte skrev på flashback. Nu har Ryssland dokumenterat användandet av massförstörelsevapnet. Till vilken domstol kan saken tas? Poroshenko vägrar att ansluta Ukraina till ICJ. Användandet av Tochka är ett bevis för att Kiev vill förstöra infrastrukturen i Donbass och döda så många civila som möjligt. Den som vill veta mer kan besöka RT och Tass på engelska.

På annan plats rapporterades att Kiev ville börja använda stridsplan. Den ryske försvarsministern Shoigu startade då en försvarsövning direkt och den ukrainska planen verkar vara skrotad. Ukrainska Bukar togs också till fronten, trots att Donbass inte har några stridsplan och att ryska stridsplan aldrig har rört sig i området. De ukrainska stridsplanen ställde till stor skada sommaren 2014. Hela Ryska gatan i LNR sköts sönder och det är bara ett exempel.

Citat:
“We have acquired professionally documented and irrefutable evidence of the Armed Forces of Ukraine’s use of a weapon of mass destruction - the Tochka-U tactical rocket system - against the civilian population over the course of the armed conflict,” Petrenko stated.

http://www.fort-russ.com/2017/02/ukraine-uses-wmds-on-donbass-civilians.html
2017-02-13, 17:08
Medlem
[quote=vedhuggare|59893199]Jag har tidigare sett ukrainska soldater skjuta på varandra vid fronten (de frivilliga och UAF).

I vilken film har du sett Ukrainska soldater skjuta på varandra?
Eller var du där? (du har sagt att du aldrig varit i Ukraina)
Väntar förväntansfullt på ert svar
2017-02-13, 17:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Samma här skulle vilja se deras min de plockar inte ens upp sina döda i avdeevka.
Nej det har man sett bilder på. Döda i hög. Rysk uniform.

Citat:
Ursprungligen postat av pellesverige
I vilken film har du sett Ukrainska soldater skjuta på varandra?
Eller var du där? (du har sagt att du aldrig varit i Ukraina)
Väntar förväntansfullt på ert svar
Jag tror inte vedhuggare är här för någon sannings skull. Bara för att sprida lögner. Så han svarar dig inte. De är tjuriga över alla döda ryska soldater.
2017-02-13, 17:25
Medlem
Xeliouss avatar
Om det ryska misslyckandet i Avdeevka:

Citat:
Russia and the forces under its control in the Donbas prepared for at least a week for their assault in late January on the Ukrainian-held front-line city of Avdiyivka, the Chargé d’Affaires of the U.S. mission to the OSCE Kate Byrnes said on Feb. 9.

In a statement delivered for the organization’s Permanent Council in Vienna, Byrnes said that recent OSCE reports provide clear evidence of a Russian military buildup near Avdiyivka before serious fighting broke out there on Jan. 29.
https://www.kyivpost.com/ukraine-politics/us-mission-osce-says-russia-long-prepared-assault-avdiyivka.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in