[quote=Milmerokin|59900025]
Det är du som inte förstår vad du läser - men om du börjar studera... ok, det tar sin tid, så kommr du aldrig mer kunna uttala dig som du gjort här.
Du är ju ett enda stort skämt! Låt mig nu gissa.. om du fick dig en månad med Lawwrence Krauss... så hmnjaaa... jag förstår
att du skulle uppleva honom trolla för du hade fått fara som en vante och studsa hjärnan i vggen X antal ggr, redan den första timmen med hans vetenskapliga avhhandlingar, talade i det språk som nu är fysikens språk.
Din fjant, måste du ta patetiskt retoriska proportioner, för du leker ju i sandlådan när du påstår att DU, inte är nöjd med samlad kunskapsbank, ja men varför.. för de kan inte förklara för dig på en sandlådenivå.. på sandlådenivån är ju gud den store magikern.
Så det tycker inte jag, att en t.ex ambitiös ateist.. om något så har den rätt att försvara sig med följande oh du är ett ovanligt träffande exemplar ;
Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? ERgo ; jag ser en logisk konsekvens, att det blir så som du befarar men ändå inte träffar rätt, utifrån att frikort cke förekommer där kunskapstörsten är stark.
(sedan är din personliga upplevelse av "relation" till debattörer här, faktiskt inte heller något som sätter fingret på ateister.. eftersom du själv är så undermålig i förståelsen av vad som uttalas, du ignorerar rättså konsekvent flamboyant och stannar aldrig upp för att FATTA det elementära, jag befarar att du satt och sov under grundskolan och därför aldrig kunde upptaga ens gymnasieämnena i naturkunskapen. Den förfasar dig, du valde bibeln.. så bibeln upptog en dyrbar tid i den tid när människan är som allra mest mottaglig för skarpare räkneoperationer.
Logos.. har föga med tro och religiositet att göra.. men du har iaf försökt. Duktig kamphund, energi sakanr du inte.. men hur använder du den...
Citat:
Trolla? Varenda sekvens av empirisk evidentiell process, går för vem som helst att ta del av, bara att rekvirera material och följa det steg för steg.
Att försöka trolla bort möjligheten att Gud skapat allt genom att föra långtgående, men ändå, cirkelresonemang utifrån tanken att Gud inte skapat, förklarar alltså inte de verkliga observationer som kan göras i naturen. De säger ju ingenting om den verklighet vi lever i på ett objektivt sätt.
Det är du som inte förstår vad du läser - men om du börjar studera... ok, det tar sin tid, så kommr du aldrig mer kunna uttala dig som du gjort här.
Du är ju ett enda stort skämt! Låt mig nu gissa.. om du fick dig en månad med Lawwrence Krauss... så hmnjaaa... jag förstår
att du skulle uppleva honom trolla för du hade fått fara som en vante och studsa hjärnan i vggen X antal ggr, redan den första timmen med hans vetenskapliga avhhandlingar, talade i det språk som nu är fysikens språk.Din fjant, måste du ta patetiskt retoriska proportioner, för du leker ju i sandlådan när du påstår att DU, inte är nöjd med samlad kunskapsbank, ja men varför.. för de kan inte förklara för dig på en sandlådenivå.. på sandlådenivån är ju gud den store magikern.
Citat:
Nwej precis, det förekommer inga sagoversioner ur "ateisters" håll.. det börjar inte blixtra till i hjärnkotoret, men skulle du sätta dig i Lund eller ta en månad eller halvår med Krauss,, så VET JAG till 1500% i förväg, att du skulle behöva lägga in dig på konvalescens så stukad du skulle bli, av hans enbart elementära material att visa, förklara och delge dig.. du skulle behöva 18 år att endbart plöja halva grundkursen, men få IG och därför återuppta din Guds Amsaga. För den är så skarp och liksom svår-att-inte-tro-på... tro... bedja.. och hoppas...
Jag är inte nöjd med ateisters svar.
Citat:
Ja du kan inte vara så tät i huvudet när det kommer till fysikens högre kurser.. gäller för dig att rensa ut lite, så någonting KAN GÅ IN. Förstår du väl
Jag ser att det fattas en hel del som inte går ihop med verkliga observationer.
Citat:
Jopp, Krauus och ateister är ju inte synonymt, dock finns en mycket riklig skara ateister som grunligen viger sitt liv att vandra i de fotspår som denne med flera! banat väg för... och kommer ta över stafettpinnen för nästkommande millenium, du får försöka lossa på slipsen och förbereda dina barn, på detta faktum/sanning.
De levererar svar grundade på en viss metodik, det förfaringssättet kan inte ge objektiva svar. När jag påtalar det, möts jag av dogmatiska uttalanden av olika slag.
Citat:
Att just ateister skulle få frikort när det gäller svar av existentiell art ser jag som en märklig inställning.
För det 1:a .. finns inga frikort i kunskapsteori, det är hjärncellerna som får dansa och svettas, det GIVES inga förgivettagningar någonstans, i det landskap som jag fattar nu, är helt främande för dig.Att just ateister skulle få frikort när det gäller svar av existentiell art ser jag som en märklig inställning.
Så det tycker inte jag, att en t.ex ambitiös ateist.. om något så har den rätt att försvara sig med följande oh du är ett ovanligt träffande exemplar ;
Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? ERgo ; jag ser en logisk konsekvens, att det blir så som du befarar men ändå inte träffar rätt, utifrån att frikort cke förekommer där kunskapstörsten är stark.
(sedan är din personliga upplevelse av "relation" till debattörer här, faktiskt inte heller något som sätter fingret på ateister.. eftersom du själv är så undermålig i förståelsen av vad som uttalas, du ignorerar rättså konsekvent flamboyant och stannar aldrig upp för att FATTA det elementära, jag befarar att du satt och sov under grundskolan och därför aldrig kunde upptaga ens gymnasieämnena i naturkunskapen. Den förfasar dig, du valde bibeln.. så bibeln upptog en dyrbar tid i den tid när människan är som allra mest mottaglig för skarpare räkneoperationer.
Logos.. har föga med tro och religiositet att göra.. men du har iaf försökt. Duktig kamphund, energi sakanr du inte.. men hur använder du den...
__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-02-14 kl. 13:26.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-02-14 kl. 13:26.
ta å skärp dig lite om du ska ha anslag för att starta helt ny forskningsmetodik oh inse att teologer eller bibelläsare ensamt inte har den förmågan att en starta upp det, och då är den natuliga följdfrågan.. varför har det inte redan gjorts?