[quote=Milmerokin|59886040]
ATt upprätta gud som en norm utefter bibelfiktat min vän, det har gjorts mer än en gång, med fatala utkomster, sluta nu försöka famställa dig som att besitta logik, medan alla andra på detta forum i dina ögon är byfånar.. men bra, då vet vi hur en teist kan tänka om människor, de ä korkade för de fattar inte bibielns "inre logik", du får TRO.. och jag tillönskar dig all lycka med att fortsatt lovprisa bibeln, din rätt.. som jag aldrig skulle vivlja ta ifrån dig el någon, men... bibelfundamentalister i mandat? brrr.. tack men nej tack, thatss done! det du vill. kan låta fint o ädelt, men jag vet nästan,, till 99% att din tankebana leder til diktatur, en gud... är en imaginär inspiratör, låt det få vara dör och stanna där.
.. så besparas mänskligheten från mer barbari, man har redan läkt en del , genom att klappa ihop boken bibeln, den läses för underhållning idag, tack och lov! .. ofta får dem som inte oekar med verkligheten och det helt utan krav om att sätta sig in i riktiga teorier, som kan vara en sjuhelvetes svår sak, tro mig.. men nej du behöver inte tro mig, en smpel ateiist. skit i mig, du har föraktat mig förr, så fortsätt du iinbilla dig hava en teori, men den teorin förkastar evolution.., inte sant.
nej, jag ska inte störa.. hoppas du får meningsfullare diskussion med annanm så ska jag inte gå-på-som-en-furie.
men vidhåller hur tomma argument du än kommer med, att din diskussionsvilja är välkommen, det är värt någonting, men teorin har du minsann inte i handen , inte ännu.
Men du kan när du får ork el tid, dra en sammanfattning av den igen. För att fräscha upp din intention , att hålla levande diskussion levande, jag är f.ö inte antiteist, bara så du vet!
Förresten, var är den spänsten du så ofta hänvisar till? Sa du inte att du är helt på det klara med att världen ses fenomenologiskt och mången forskning måste a nöd tillämpa fenomenologins metodiska systematik, så vad opponerar du dig för, du är en lika levande skit som vilken ateist som helst, in fact!! så lever du "ateistiskt" men du klarar inte av att erkänna denna sanning, att ditt leverne är utpråglat ateistiskt, för det finns inget annat, so far.. men dagen du kommer upp med teorin,, den dagen förstår du väl att jordelivet kommer genomgå ett paradigmskifte o överge det du snyftat över så så ofta här i tråden, fattar du inte ens din egen grundnatur människa??!!!
nästan bisarrt.. du måste skoja.
Citat:
Finns ingen teori om det du beskriver. Det finns förhoppning och vilja men ingen teori i sikte att stödja det du påstår.
Varför inte bara bemöta mitt resonemang direkt istället för att gå på som en furie om att man bara måste acceptera den felande logiken i frågan om - ursprung och den teoretiska möjligheten att Gud skapat enligt Bibelns skildring.
Citat:
So du borde veta, finns inte den människa född på jorden med ett icke-begränsat intellekt, och nej.. även om du adderar världens intelligentia, så blir summan av den förmågan fortfarande inte därför perfekt och obegränsad, det ä fortfarande individer där var och en är begränsad, varenda en. Du som är naiv, faktiskt. Tror du jag går på detta försök till ursäkt efter de grodor du redan hasplat ur dig?
Du kommer ju ingen vart genom att börja gå på om annat än det jag skrivit. Ställa det ena mot det andra i en orgie av gissningar, kanske för att skapa en känsla för din "sak". Men jag ställer mig utanför sådan diskussion. Jag för ett enkelt resonemang kring det logiska i att dra irrelevanta slutsatser utifrån en metods begränsningar.
Citat:
Guds eventuella existens vilar nu tyvärr fortfarande inte på långt o när, på en teori.. du har en på sin höjd hypotes, hypo du vet, undermålig, insufficient.
Vad jag måste göra är ju att anta att du tycker hävdanden att Bibelns skildring om Gud och Guds agerande "inte är så sannolikt", eller att vi "vet" det och det angående Guds allmänt teoretiska existens eller i alla fall agerande, är objektivt sett fullt logiska. Nåväl, du kan ju tycka det om du vill. Jag anser att det är uppenbart att sådan logik är förkastlig.
Citat:
Det du kallar för direkthet, är ju uppenbart så pass dunkelt.. att du svårligen kan ha ens en enda hel tanke och vetskap om vad du sjölv menar, jag tror inte du förstår dig själv lite emellanåt, utan mest prövar ditt trostvivel.. för att se hur långt utför "stupet" du skulle vara beredd att gå.. men.. diitt emotionella band till bibeln och de ev. mentorer du varit i kontakt med, fostran och alla mulstolkpar som kommer utmed ett trosliv, det vill du helt enkelt inte svika, men du går på tunn is o faller i vaket och plumsar rätt så ofta, i övrigt är du en trevlig debattör, det måste jag få säga - jag uppskattar din kämpaglöd.. men den är felvänd, men om den inte vore.. vad skulle då ske, tror du på allvar att en intelligentia skulle stå beredd att tillämpa vulghexperimentell foeskning o sätta liv på spel, för att få tbx ett med all sannolikhet "- ja just det... det borde vi förstått att de inte går.... vi borde ha lärt av historien.."
Jag tycker det är fegt av ateister att inte ge svar på tal, alltså att vägra svara direkt på mitt resonemang, och istället försöka komma undan med en lek med ord, att kalla det för dravel och svammel eller att prata om allt annat utom mitt direkta resonemang.
ATt upprätta gud som en norm utefter bibelfiktat min vän, det har gjorts mer än en gång, med fatala utkomster, sluta nu försöka famställa dig som att besitta logik, medan alla andra på detta forum i dina ögon är byfånar.. men bra, då vet vi hur en teist kan tänka om människor, de ä korkade för de fattar inte bibielns "inre logik", du får TRO.. och jag tillönskar dig all lycka med att fortsatt lovprisa bibeln, din rätt.. som jag aldrig skulle vivlja ta ifrån dig el någon, men... bibelfundamentalister i mandat? brrr.. tack men nej tack, thatss done! det du vill. kan låta fint o ädelt, men jag vet nästan,, till 99% att din tankebana leder til diktatur, en gud... är en imaginär inspiratör, låt det få vara dör och stanna där.
.. så besparas mänskligheten från mer barbari, man har redan läkt en del , genom att klappa ihop boken bibeln, den läses för underhållning idag, tack och lov! .. ofta får dem som inte oekar med verkligheten och det helt utan krav om att sätta sig in i riktiga teorier, som kan vara en sjuhelvetes svår sak, tro mig.. men nej du behöver inte tro mig, en smpel ateiist. skit i mig, du har föraktat mig förr, så fortsätt du iinbilla dig hava en teori, men den teorin förkastar evolution.., inte sant.
nej, jag ska inte störa.. hoppas du får meningsfullare diskussion med annanm så ska jag inte gå-på-som-en-furie.
men vidhåller hur tomma argument du än kommer med, att din diskussionsvilja är välkommen, det är värt någonting, men teorin har du minsann inte i handen , inte ännu.
Men du kan när du får ork el tid, dra en sammanfattning av den igen. För att fräscha upp din intention , att hålla levande diskussion levande, jag är f.ö inte antiteist, bara så du vet!
Förresten, var är den spänsten du så ofta hänvisar till? Sa du inte att du är helt på det klara med att världen ses fenomenologiskt och mången forskning måste a nöd tillämpa fenomenologins metodiska systematik, så vad opponerar du dig för, du är en lika levande skit som vilken ateist som helst, in fact!! så lever du "ateistiskt" men du klarar inte av att erkänna denna sanning, att ditt leverne är utpråglat ateistiskt, för det finns inget annat, so far.. men dagen du kommer upp med teorin,, den dagen förstår du väl att jordelivet kommer genomgå ett paradigmskifte o överge det du snyftat över så så ofta här i tråden, fattar du inte ens din egen grundnatur människa??!!!
nästan bisarrt.. du måste skoja.
__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-02-12 kl. 21:08.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-02-12 kl. 21:08.