2017-02-13, 21:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Fattar vad du menar, men man kan ju också ha den tanken i huvudet att Mange gjort noll matcher i Gnagets a-lag.
Men det jag förbryllas mest över i den här diskussionen som pågått efter värvningen av Walker är alla "Whaaat?! Get outta here!"-reaktioner från Gnaget-håll rörande att det finns ett par spelare i DIF som på något sätt reppat AIK för massa år sedan.
Som att det skulle vara dels nytt, men även dramatiskt.
Det är liksom inga Jeppe Janssons, Nebos, Krille Nordins, Sharbels eller ens Marko Nikolic vi snackar om.
Hela prylen blir lite som att koka soppa på en spik.
Den diskussionen pågår även i ert läger. Tycker du försöker få det till att deras förflutna inte rör en enda Djurgårdare i ryggen.
Citera
2017-02-13, 23:02
Medlem
Citat:
Fattar vad du menar, men man kan ju också ha den tanken i huvudet att Mange gjort noll matcher i Gnagets a-lag.
Men det jag förbryllas mest över i den här diskussionen som pågått efter värvningen av Walker är alla "Whaaat?! Get outta here!"-reaktioner från Gnaget-håll rörande att det finns ett par spelare i DIF som på något sätt reppat AIK för massa år sedan.
Som att det skulle vara dels nytt, men även dramatiskt.
Det är liksom inga Jeppe Janssons, Nebos, Krille Nordins, Sharbels eller ens Marko Nikolic vi snackar om.
Hela prylen blir lite som att koka soppa på en spik.

0 matcher beror ju lite på hur man räknar. Han har suttit på bänken i både Allsvenskan och cupen samt spelat 7 träningsmatcher för a-laget. Eriksson tillhörde AIK i en jävla massa år såatt blanda i Nikolic med en hel säsong i Djurgården känns ju lite löjligt.

Ett tag såg det ut som att Djurgårdens mittfält skulle vara Sabovic-Walker-Nouri-Eriksson och det är fan inte ok om vi ska hålla igång vår rivalitet.
Citera
2017-02-14, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
0 matcher beror ju lite på hur man räknar. Han har suttit på bänken i både Allsvenskan och cupen samt spelat 7 träningsmatcher för a-laget. Eriksson tillhörde AIK i en jävla massa år såatt blanda i Nikolic med en hel säsong i Djurgården känns ju lite löjligt.

Ett tag såg det ut som att Djurgårdens mittfält skulle vara Sabovic-Walker-Nouri-Eriksson och det är fan inte ok om vi ska hålla igång vår rivalitet.

Men nu krystar du ju lite väl hårt, vårt mittfält kommer sannolikt utgöras av några av följande sju: Källström, Radetinac, Walker, Mrabti, Mange, Karlström, Sabovic.
Helvete vilket grymt mittfält, för övrigt!

Oavsett kan vi konstatera att Nikolic gjort fler a-lagsmatcher i Gnaget än Mange.
Sedan kan vi lämna det där.
Jag har inga problem med vare sig Walker, Mange eller Sabovic, och det är ju trots allt det absolut viktigaste.
Vidare håller jag absolut med dig om att vi i största möjligaste mån skall hålla oss ifrån spelaraffärer sinsemellan. Det kommer sällan bra grejer utifrån dem.
Senast redigerad av Madchester496 2017-02-14 kl. 01:17.
Citera
2017-02-14, 07:15
Medlem
Citat:
Men nu krystar du ju lite väl hårt, vårt mittfält kommer sannolikt utgöras av några av följande sju: Källström, Radetinac, Walker, Mrabti, Mange, Karlström, Sabovic.
Helvete vilket grymt mittfält, för övrigt!

Oavsett kan vi konstatera att Nikolic gjort fler a-lagsmatcher i Gnaget än Mange.
Sedan kan vi lämna det där.
Jag har inga problem med vare sig Walker, Mange eller Sabovic, och det är ju trots allt det absolut viktigaste.
Vidare håller jag absolut med dig om att vi i största möjligaste mån skall hålla oss ifrån spelaraffärer sinsemellan. Det kommer sällan bra grejer utifrån dem.

Du borde ha problem med Walker, Mange och Sabovic speciellt med att Walker är kapten. Nouri kände sig tydligen fansen tvungna att stoppa men resten verkar djurgården inte ha något emot.
Citera
2017-02-14, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Du borde ha problem med Walker, Mange och Sabovic speciellt med att Walker är kapten. Nouri kände sig tydligen fansen tvungna att stoppa men resten verkar djurgården inte ha något emot.

Jag tror inte riktigt att det är din uppgift att diktera vad jag skall borde ha problem med, och inte.
Jag löser det rätt bra på egen hand.
Du hade inga problem med Nebo och Krille? Nej? Inte?
Var någon av dem kapten? Båda, kanske, till och med?
Citera
2017-02-14, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Den diskussionen pågår även i ert läger. Tycker du försöker få det till att deras förflutna inte rör en enda Djurgårdare i ryggen.

Nope, jag menar att gnagare medvetet överdramatiserar och försöker få det till att vi skall se dem som Jeppe Jansson-figurer. Ungefär exakt som the dude håller på i den här tråden.
Läs hans inlägg så fattar du vad det är för CP-muppiga GF-mongoprylar jag menar.

Självklart rör deras förflutna någon DIF i ryggen, vore konstigt annars.
Vi är många och har faktiskt lov att få ha egna åsikter, åsikter som heller inte är definierade av någon Itchy-figur. Det är något jag gillar.
Citera
2017-02-14, 08:28
Medlem
Stockholmsklubbarna rustar så mkt det går sett till egen kapacitet - bäddar för en riktigt rolig säsong i Stockholm. Problemet är dock att derbyna kommer vara än mer nervösa, även om det är kul att återigen få lite spänning när man möter Dif
Citera
2017-02-14, 09:40
Medlem
12 372 valde att förnya sitt säsongskort även för i år. Nästa vecka börjar nyförsäljningen.

Bara jag som får samma vibbar som tidigt 00-tal kring Stockholmsfotbollen? Det var ett jävla drag i stan då.
Citera
2017-02-14, 10:42
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
12 372 valde att förnya sitt säsongskort även för i år. Nästa vecka börjar nyförsäljningen.

Bara jag som får samma vibbar som tidigt 00-tal kring Stockholmsfotbollen? Det var ett jävla drag i stan då.

Varit ett bra drag hos stockholmsklubbarna de senaste 3 åren tycker jag
Citera
2017-02-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Tänkte mer på själva "buzzet" runtomkring. Kanske har jag en smått förskönad bild av de åren men fotbollen i Stockholm kändes glödhet då. I synnerhet när det vankades derby, då snackades det överallt. Nu börjar även "text-tv supportrarna" vakna till liv och snacka lite fotboll, trots att det bara är februari.

Det hänger ju givetvis ihop med att samtliga av Stockholmsklubbarna (samt AIK ) låg på den övre halvan av tabellen och slogs om topplaceringar. Nu har det varit mycket uppmärksamhet framförallt för AIK/DIF men även för oss själva iom den silly vi fått se hittills. Många stora försäljningar och en hel del profiler som återvänder. När det dessutom är tre stora klubbar i samma stad så får det ju stegrande effekt. Alla vill vara bäst och det gör att man pushar lite extra.

Min känsla just nu är att Allsvenskan 2017 kommer att vara bättre och hetare än någonsin.
Citera
2017-02-14, 11:58
Medlem
Citat:
Jag tror inte riktigt att det är din uppgift att diktera vad jag skall borde ha problem med, och inte.
Jag löser det rätt bra på egen hand.
Du hade inga problem med Nebo och Krille? Nej? Inte?
Var någon av dem kapten? Båda, kanske, till och med?

Det verkar ju vara min uppgift när er sportchef försöker värva ihop ett helt AIK mittfält utan att ni verkar bry er. Det här är supportertråden och då är det precis det man ska göra.
Citera
2017-02-14, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen

dif har väl inte varit i form?

Bra resultat för sthlm klubbarna och det blir Allsvenskt rekord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto