2017-03-07, 17:37
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Malmö blir verkligen bara mer och mer av hatobjekt nummer ett.

Hoppas av hela mitt hjärta att ingen malmöit oavsett kategori kommer känna sig trygga i Göteborg den första april.

Helvete vad vidriga ni är, Malmö FF.

Det ska nog gå bra. Göteborg är inte direkt Ukraina.
Citera
2017-03-07, 22:54
Medlem
Citat:
Malmö blir verkligen bara mer och mer av hatobjekt nummer ett.

Hoppas av hela mitt hjärta att ingen malmöit oavsett kategori kommer känna sig trygga i Göteborg den första april.

Helvete vad vidriga ni är, Malmö FF.
Kommer du att beväpna dig med mattkniven, eller?

Jag tror att det kommer att bli som vanligt, att man kan strosa fritt omkring i centrala Göteborg utan att ett skit händer.
Citera
2017-03-07, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Kommer du att beväpna dig med mattkniven, eller?

Jag tror att det kommer att bli som vanligt, att man kan strosa fritt omkring i centrala Göteborg utan att ett skit händer.

http://www.expressen.se/gt/fotbollssupporter-hittad-medvetslos/

Du var ju uppenbarligen inte i Göteborg förra säsongen.

På matchdagen inför matchen fick ni veta vad det innebär att komma till Göteborg, och efter matchen hade vi en mobb på 200-300 man som gick skallgång runt om hela centrala Göteborg.
Citera
2017-03-07, 23:55
Medlem
ErPupones avatar
#teamZoqiet
Citera
2017-03-08, 01:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
#teamZoqiet

Helt jävla underbart att det snart är igång igen. Låt kravallsvenskan börja, skål!

Dessvärre låter farbror blå inte mig tillträda några fotbollsarenor denna säsong. Tur att det finns krogar och TV-apparater.
Citera
2017-03-08, 08:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waccoe
Det är just det där med fotbollsplan jag opponerar mig emot. Alla vet att ni har allt att vinna på att spela på en så dålig gräsmatta som möjligt.

Bra gräsmatta > dålig gräsmatta > bra plast > Ullevi i Mars > dålig plast

Utöver underlagsfrågan så är Ullevi en bedrövlig fotbollsarena. Speciellt om den inte ens är fylld till en fjärdedel.

Fast Ullevi med sin matta (även i mars) går under bra eller iaf helt okej matta.

Taskig fotbollsarena sett till löparbanor etc håller jag dock med om, även om jag har några av mina starkaste supporterminnen därifrån.
Citera
2017-03-08, 08:42
Medlem
waccoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fast Ullevi med sin matta (även i mars) går under bra eller iaf helt okej matta.

Taskig fotbollsarena sett till löparbanor etc håller jag dock med om, även om jag har några av mina starkaste supporterminnen därifrån.

Ok. Har kanske fått för mig att den ska vara sämre än vad den är. Hur som helst så lär planskötaren inte jobba i extra veckan.
Citera
2017-03-09, 13:03
Medlem
Då det fullkomligt öst in PMs med förfrågningar från rivaliserande supportrar om en uppdatering på hur många biljetter vi har sålt kan jag till allas glädje meddela att vi nu passerat 15.000 sålda säsongskort.
Citera
2017-03-09, 22:23
Medlem
Citat:
http://www.expressen.se/gt/fotbollssupporter-hittad-medvetslos/

Du var ju uppenbarligen inte i Göteborg förra säsongen.

På matchdagen inför matchen fick ni veta vad det innebär att komma till Göteborg, och efter matchen hade vi en mobb på 200-300 man som gick skallgång runt om hela centrala Göteborg.

Haha. Ja du.

Istället för att tjata om hur extremt tuffa du och dina kompisar är på gatan (märktes så väl sist, knappt så man vågade sig in i centrala Gbg innan eller efter matchen...) kan du ju fundera på hur ni ska klara er på läktaren.

Lågt räknat kommer 4 000 Himmelsblå att vara på plats. Nu har ni inte akustiken på Kommandobryggan att luta er tillbaka på. 2004 var det ren slakt på läktaren, så istället för att leka coola på stan kan du ju fundera på hur ni ska lösa det i år...
Citera
2017-03-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Hör välkomna rykten att AIK hittat en hållbar lösning för att kunna placera bortasupportrar på etage 1, likt fallet på Råsunda. Hoppas innerligt att detta stämmer!
Vet du något mer om detta?
Citera
2017-03-10, 11:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcly
Haha. Ja du.

Istället för att tjata om hur extremt tuffa du och dina kompisar är på gatan (märktes så väl sist, knappt så man vågade sig in i centrala Gbg innan eller efter matchen...) kan du ju fundera på hur ni ska klara er på läktaren.

Lågt räknat kommer 4 000 Himmelsblå att vara på plats. Nu har ni inte akustiken på Kommandobryggan att luta er tillbaka på. 2004 var det ren slakt på läktaren, så istället för att leka coola på stan kan du ju fundera på hur ni ska lösa det i år...

2004 var liksom iår en engångsflytt vilket givetvis påverkar stödet rätt mycket.
Sedan är det alltid så att en bortaklack låter mer per person än en hemmpublik, det faller sig naturligt när man vill hävda sig röstmässigt i "fiendeland".
Dock kommer det givetvis vara en hel del av er skara som kommer hit som inte sjunger, liksom inte alla av oss sjunger på alla resor.
Vi var ju 4-7000 på plats (på den tiden var det svårt att ge mer exakta siffror) på plats just i Malmö den trevliga sista rundan 94 och givetvis blev det ett enormt tryck för att vara på den tiden.

Vi har dock sedan flytten från Ullevi efter 08 några gånger på samma arena och bäst blev det ju mot Häcken i premiären för några år sedan när så gott som hela övre långsidan var en klack. Svårare nu med betydligt fler evenemangare etc och jag var inne på det redan vid flytten av årets premiär att det var dumt ur alla andra synvinklar än ekonomiskt att flytta. Nu blir det mer av "neutral" plan, en arena som inte lämpar sig för fotboll och ett större bortafölje.

Jag är dessutom inte säker på att det långsiktigt över en hel säsong är så mycket bättre ekonomiskt, säg att vi torskar den och sedan mot en galet laddad nykomling i Sirius, då blir det inte direkt knökat mot AFC på annandag påsk.
Eller, än värre, om något händer på Ullevi/precis intill arenan i premiären. Ullevi är på många sätt sämre än Gamla ur säkerhetssynvinkel med.
Citera
2017-03-10, 12:26
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirMac
Vet du något mer om detta?
Nej, egentligen inte mer än att jag skulle bli förvånad om källan blivit felinformerad. Ska vara nära en lösning, sen om det kommer testas redan till premiären eller först nästa säsong vågar jag inte spekulera i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in