2017-02-13, 22:55
Medlem
Europes avatar
Innebär det här att en massa vänstermänniskor behöver ändra frisyr? Det brukar ju vara rätt mycket dreads och tovigt hår när man ser dem demonstrera. De får väl nu kamma sig för att fortsätta vara PK? Är man ett PK-svin, så får man lida pin.
Citera
2017-02-13, 22:59
Medlem
Dofternas avatar
Jävla fånerier och Judith bör skämmas för sin rasism. Vem faen är hon att bestämma vem som har rätt att bära vilken frisyr? Ska sno hennes plattång vid första bästa tillfälle.
Citera
2017-02-13, 22:59
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Innebär det här att en massa vänstermänniskor behöver ändra frisyr? Det brukar ju vara rätt mycket dreads och tovigt hår när man ser dem demonstrera.
Des här vänster/antirasistiska människorna är illa omtyckta av en del "rasifierade antirasister", då de själ deras sak. Judith, med flera, har tidigare visat stort missnöje mot detta.
Citera
2017-02-13, 23:02
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jävla fånerier och Judith bör skämmas för sin rasism. Vem faen är hon att bestämma vem som har rätt att bära vilken frisyr? Ska sno hennes plattång vid första bästa tillfälle.
Ja, detta var ett bra sätt att stå upp imot rasism, för det går väl båda vägar antar jag?
Citera
2017-02-13, 23:02
Medlem
johanjosefssons avatar
Dessa människor har något allvarligt fel i skallen. Behöver jag utveckla mitt svar eller räcker det så?

Lollo använder sig av härskartekniker och är allmänt bitig, vet inte om hon försöker provocera eller om hennes farsa våldtog henne när hon var liten och därför hatar män, men en sak är säker: Hon skulle behöva lite dasse och vägledning tillbaka till köket.
Citera
2017-02-13, 23:14
Medlem
Någon som sett Dear White People trailern?

Snart kan man inte äta en kebab utan att någon tycker man är rasistisk.
Citera
2017-02-13, 23:18
Medlem
Plastsallads avatar
Jag har undercut, precis som dom flesta nazistofficerarna hade, gör det mig och miley Cyrus mfl till nazister?
Citera
2017-02-13, 23:21
Medlem
franges avatar
Det betyder väl att mörkhyade och araber inte skall/får ha exempelvis jeans på sig? Det är ju ett västerländskt/amerikanskt klädesplagg skapat av och för vita människor - då är det väl rasistiskt att icke-vita har det?

Att icke-vita har jeans på sig, befäster väl stereotyper utav vita människors kultur - som inte araber eller negrer tillhör eller har kopplingar till?
Citera
2017-02-13, 23:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det betyder väl att mörkhyade och araber inte skall/får ha exempelvis jeans på sig? Det är ju ett västerländskt/amerikanskt klädesplagg skapat av och för vita människor - då är det väl rasistiskt att icke-vita har det?

Att icke-vita har jeans på sig, befäster väl stereotyper utav vita människors kultur - som inte araber eller negrer tillhör eller har kopplingar till?

Känner en asiat, han älskar hiphop och bär alltid keps. Nu är det slut med det, han ska få en koniskt rishatt av mig. Jag står upp mot rasismen.
Citera
2017-02-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Haha bra poäng. Vad finns det mer?
Hiphopen samplar ju vit musik. Hela genren bygger ju på att appropiera andras människors musik...
Citera
2017-02-13, 23:43
Bannlyst
Borde vara förbjudet för negrer att platta håret och reda ut krullet.
Citera
2017-02-13, 23:52
Medlem
Ashurbanipal123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
På Twitter så är det nu tydligen en diskussion huruvida vita människor bör ha dreads eller inte.

http://nyheteridag.se/kritikstormen-...or-sin-frisyr/

Användaren Lolly förstår inte, att man inte ser problemet med att vita har dreads. Användaren Marcus säger då att han verkligen inte förstår vad problemet med detta är, och menar också att det är rasism att påstå något sådant. Lolly kontrar då med att Marcus borde utbilda sig, och sluta att hänga på Flashback.

Vår eminente Judith Kiros har tidigare uttalat sig i ämnet.

"Skadan kommer sig av att du befäster stereotyper kring en kultur du inte tillhör och inte har en koppling till – stereotyper som i den västerländska världen har använts (och fortfarande används) för att förtrycka och exploatera andra folkgrupper. Samtidigt urvattnar du vissa kulturella uttryck genom att lyfta dem ur sina kontexter och byta ut betydelsen de har mot ‘men det ser ju ballt ut!’ Dessutom neutraliseras vitheten och befästs som norm – ingen kan klä ut sig till den ‘typiska’ vita kroppen, eller den ‘typiska’ vita kulturen, som vita kan göra när de väljer att klä ut sig till ‘afrikaner’”, förklarar hon.

Har Judith rätt?

Förtrycker vita människor med dreads andra folkgrupper?

Sådana här diskussioner är enligt mig helt bisarra, och jag förstår inte vart de här människorna vill komma med sådan här kritik. Att hetsa upp sig över en människas frisyr, och hävda att den är rasistisk, sker troligtvis bara i Sverige.
Fattar inte vrf vita får skit för dreadlocks, det var ju assyrierna och babylonierna som hade dreadlocks först. Så alltså så borde ba assyrerna få ha dreadlocks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in