2017-02-13, 19:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ta och skit ned er allihopa, i år har Häcken bäst mittfält. Jag börjar kanske få en släng av hybris igen men jag skulle vilja påstå att Abubakari är den bästa defensiva mittfältaren i allsvenskan, otroligt fina fötter och speluppfattning för en "brunkare" som han ändå är i grunden, och med ett fullständigt sinnesrubbat lugn i trängda lägen. En skadefri Paulinho är även han bäst på sin position. Toppa det med Farnerud och ett par brunkare till i Faltsetas och Friberg. I nuläget är dock högerkanten med Nasiru en svaghet men det lär vara en ny afrikan på väg in där samtidigt som vi har en ung intressant kille i Irandust.
Mjo Häcken ser otroligt intressanta ut (i år igen..) och förut har jag tyckt att hypen runt laget och värvningarna har varit obefogad men nu med b.l.a Farnerud & Lindgren med en försäsong i kroppen och en ny tränare i Micke Stahre ser det väldigt bra ut, känns också som att man är "gäddan i vassen" nu när de flesta snackar upp 08-lagen och MFF.
Citera
2017-02-13, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjo Häcken ser otroligt intressanta ut (i år igen..) och förut har jag tyckt att hypen runt laget och värvningarna har varit obefogad men nu med b.l.a Farnerud & Lindgren med en försäsong i kroppen och en ny tränare i Micke Stahre ser det väldigt bra ut, känns också som att man är "gäddan i vassen" nu när de flesta snackar upp 08-lagen och MFF.

Känslan är att det kan sluta precis hursomhelst i år (vilket det även brukar göra). På pappret har vi absolut en trupp som skall kunna utmana om guldet, särskilt om vi får en stark mittback till. Men samtidigt så känns det extra osäkert med ny tränare även om jag personligen tror att en tränare som Stahre som kan få tuppkammen att växa på spelarna är precis vad vi saknat tidigare.
Citera
2017-02-13, 20:17
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Förstår inte vilka som snackar upp Hammarby och Djurgården... Dom flesta skulle nog ranka Häcken bättre än dessa två.
Citera
2017-02-13, 20:37
Medlem
eternussermos avatar
Silverholt verkar vilja bort från Bajen

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/forre-u21-landslagsspelaren-kan-lamna-allsvenska-klubben/

Gör mig inget, känns som en spelare som haft möjlighet att visa vad han kan och det har inte varit tillräckligt.
Citera
2017-02-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Förstår inte vilka som snackar upp Hammarby och Djurgården... Dom flesta skulle nog ranka Häcken bättre än dessa två.

Bajen gjorde en vass turnering mot HJK och Peking och Djurgården var riktigt bra mot Vålerängen i helgen, därav uppsnacket
Citera
2017-02-13, 21:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Silverholt verkar vilja bort från Bajen

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/forre-u21-landslagsspelaren-kan-lamna-allsvenska-klubben/

Gör mig inget, känns som en spelare som haft möjlighet att visa vad han kan och det har inte varit tillräckligt.
Fan. Ännu en klasspelare som lämnar...
Citera
2017-02-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fan. Ännu en klasspelare som lämnar...

Precis, bra att det rensas ut.
Citera
2017-02-13, 22:36
Medlem
a.e.gs avatar
Jag har fått indikationer på att en eller två anfallare kommer presenteras under morgondagen senast på Onsdag/Torsdag.

Jag bearbetar mina initierade källor för mer information men det kommer INTE släppas i tråden före värvningen/värvningarna är klara.

Mycket spännande det här.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-02-13, 22:38
Medlem
hobokens avatar
Är sist på bollen, men måste kommentera Källström. Fine att han är gammal och dyr, men nostalgivärdet i att få hem ligans klart bästa spelare när man vann guld två år i rad är ovärderligt.
Citera
2017-02-13, 23:10
Medlem
InnesIs avatar
Jag förstå varför Djurgårdare älskar värvningen av Källström. Personligen tror jag att han givetvis kommer hålla Allsvensk klass men kanske inte att han kommer färga så mycket som de hoppas på. Dessutom lär det kosta mer än det smakar vad gäller ren kvalitet just nu. Däremot handlar det inte bara om kvalitet på plan utan om en hemvändare med gediget facit.

Såg delar av hans ankomst på Arlanda. Tyckte det både var fint och pinsamt. Såklart kul att det uppbringar en sådan uppståndelse. Samtidigt är det ganska pinsamt med läktarkultur på andra platser än läktare. Att sjunga ramsor på Arlanda är lite skämskudde. Lite som när några av våra fans skulle välkomna Gregg Berhalter (men visst, jag erkänner, det var värre - av flera anledningar).
Citera
2017-02-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Malmös Pa Konate har lämnat Örebro och skymtats på ett gym i Stockholm.

Låt spekulationerna skena...
Det finns ingen logik alls i att Pa skulle lämna MFF för ett annat Allsvenskt lag. Som MFFs trupp ser ut nu så får han starta om någon av mittbackarna eller Safari av någon anledning skulle saknas, således har han goda möjligheter att få speltid i Sveriges bästa lag och möjligheten att kvala till Champions League. Visst, han hade varit given i Bajen eller Örebro men då binder han upp sig till att spela flera år i ett lag som är sämre än det han spelar i nu och avsäger sig dessutom en rejäl säck pengar som väntar i höst då hans kontrakt går ut.

För MFF är Konate betydligt mer värd som reserv än kaffepengarna ÖSK/Bajen kan tänkas skrapa ihop. Svårt att ta in en ny spelare som håller minst samma nivå och dessutom kan finna sig i att sitta på bänken.
Citera
2017-02-13, 23:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag förstå varför Djurgårdare älskar värvningen av Källström. Personligen tror jag att han givetvis kommer hålla Allsvensk klass men kanske inte att han kommer färga så mycket som de hoppas på. Dessutom lär det kosta mer än det smakar vad gäller ren kvalitet just nu. Däremot handlar det inte bara om kvalitet på plan utan om en hemvändare med gediget facit.

Såg delar av hans ankomst på Arlanda. Tyckte det både var fint och pinsamt. Såklart kul att det uppbringar en sådan uppståndelse. Samtidigt är det ganska pinsamt med läktarkultur på andra platser än läktare. Att sjunga ramsor på Arlanda är lite skämskudde. Lite som när några av våra fans skulle välkomna Gregg Berhalter (men visst, jag erkänner, det var värre - av flera anledningar).

Farnerud den äldre har kommit hem och dominerat. Farnerud den yngre likaså. Tidigare har Kennedy gjort, så även förra året. Elm dominerade ifjol när han väl hade återhämtat sig från all skit. Taco-Anders kom hem och dominerade. Varför i helvete skulle inte Källström komma hem och dominera?

Andra stycket: håller inte med. Man bör inte vara rädd för att sticka ut, framförallt inte när det gäller genuin kärlek till något eller någon (DIF och Källström).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in