Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Självklart har Trumps EO mycket mer "medial" styrka.
Först översätter du artikel jag citerar, nu - detta. Är du Captain Obvious?
Inte bara det att EO har mer medial styrka den har ju mer effekt på de anställda eftersom den är en indikation på deras arbetsgivares avsikter.
Lagen däremot är helt menlös. Den skickar signalen att de inte tycker det är ok med demonstranter på vägen. Ok, det visste alla redan. Det kommer inte påverka en enda demonstrant.
Icke-demonstranter? Har extremt svårt att se hur det skulle kunna påverka dem på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Nice try. Än så länge har det oftast varit lättkränkta islamkramande feminister som triggats av sådant och bara ställt till. Jag klagar dock inte eftersom det bevisligen hjälper Trump.
Jag pratar inte om att bli "triggered" jag pratar om att enda tänkbara effekten lagen kan ha är att någon idiot missförstår och tror att man får köra över demonstranterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Suck. Ni, relativister, förstår aldrig
Och nej, det har inget med "rädsla" att göra

Jo det har med rädsla att göra. Rädsla, hat och fördomar, men rädsla är det verktyg man använder för att skapa fördomarna och hatet.
Och jo vi förstår fullt väl att världen är full av irrationella människor.
Man bör fortfarande göra allt man kan för att upplysa dessa, inte bara ge upp för att de inte är rationella när det kommer till något specifikt ämne.
Ännu värre är det med de som utnyttjar denna irrationella rädsla för sin egen vinning. De skapar hat, fördomar, rädsla och otrygghet. De skadar samhället och gör så att människor mår sämre.