2017-02-12, 13:54
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Dom kör väl inte "Head 2 Head" längre i Andra Chansen?

joo i andra chansen är det head to head. frågan är dock om de inte kom på samma plats i semifinalerna.
Citera
2017-02-12, 14:26
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
måste va sämsta deltävlingen på ett jäkla bra tag den enda som höll måtet var mariette.

Roger pontare var okej.
Nu tittade jag inte så jättenoga igår, men håll med om att förra veckans deltävling var sämre (precis som det har varit varje år ett tag nu).

Pontares insats var sådär. Låten var lite "meh", och utstyrseln och koreografin som fick det att se ut som något ur julkalendern distraherade från själva sången.

Övriga bidrag var okej överlag, förutom Ingrosso och Dismissed, tråkdåliga båda två. Usla låtar och alltför ospektakulära scenkläder. Jag ogillar trenden att artister kan komma undan med att framträda i trist enfärgad t-shirt. Ansträng er lite för fan! Samma med Dismissed, alltför blek kopia av Lady Gagas garderob. Med så dålig sånginsats hade de behövt något som stått ut mer.

Ajax var rätt bra, men såhär dagen efter kommer jag knappt ihåg hur något av bidragen lät.
Citera
2017-02-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
joo i andra chansen är det head to head. frågan är dock om de inte kom på samma plats i semifinalerna.

Jag trodde det var ändrat så att topp 4 gick till final, men jag har säkert fel.
Citera
2017-02-12, 15:08
Medlem
Riktigt bra igår. Kul att Dismissed gick vidare.
Citera
2017-02-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Jag trodde det var ändrat så att topp 4 gick till final, men jag har säkert fel.
Dom 2 bästa bidragen i varje deltävling går till final och dom 2 låtar som får flest röster efter det går till Andra Chansen.
Citera
2017-02-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dom 2 bästa bidragen i varje deltävling går till final och dom 2 låtar som får flest röster efter det går till Andra Chansen.

Om du kollat vad vi diskuterar så hade du sett att vi pratar om upplägget i Andra Chansen, inte deltävlingarna.
Citera
2017-02-12, 18:37
Medlem
Vet inte om det har varit uppe tidigare, har de det så ber jag om ursäkt. Såg i den lokala tidningen att Allyawan var med i gårdagens Melodifestival. Som gammal hiphop-räv så känner jag igen killen. Det är ju ganska intressant hur "Vänster-PK-Feminist-SVT" låter Allyawan vara med i Mello. Tydligen har de inte någon vidare bra koll på hans tidigare(?) kvinnosyn.

https://www.youtube.com/watch?v=BNOUgZ1aCnQ

Allyawan - Sexistiskantifeminist
Citera
2017-02-12, 22:34
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Lisa Ajax men snälla nån... otroligt att de tillåter en sådan text som kan representera Sverige i ESC. "Fuck them", "I don't give a fuck what they say" osv. Hon var duktig på att sjunga, låten OK, men texten en katastrof. Hur kunde den godkännas?

Enig! Kunde även ha skippat denna skärmen med filmer på sigsjälv i bakgrunden. Riktigt illa! Hon ser dessutom ut som ett litet barn, så känns så jäkla äckligt när hon liksom ska försöka göra sig så himla sexig... Och med den texten dessutom, nej inget passade ihop.
Citera
2017-02-12, 23:44
Medlem
Grodaifickans avatar
Någon som har en förklaring till detta? Vem är gubben haha?

http://i.imgur.com/vDAZz5m.jpg
Citera
2017-02-13, 10:36
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Någon som har en förklaring till detta? Vem är gubben haha?

http://i.imgur.com/vDAZz5m.jpg

Det är hennes pappa.
Citera
2017-02-13, 10:43
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Det är hennes pappa.
Haha det gjorde ju inte bilderna konstigare direkt.
Citera
2017-02-13, 11:05
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Haha det gjorde ju inte bilderna konstigare direkt.
Tvärtom om tycker jag.

Det blev ännu konstigare om det är hennes pappa (jag hade nog gissat på morfar/farfar, men blev tveksam då jag såg beteendet på den undre bilden) som tar henne på brösten, istället för om det hade varit en överförfriskad och okänd gubbe som tog chansen att gratulera henne till vinsten genom att krama/smeka brösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in