Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 09:55
Medlem
PK-befriads avatar
Inte ett knyst från dem än? Det bör väl vara läge för dem att smida medan järnet är varmt nu när intresset är stort. Fast de kanske inte är så organiserade än.
Citera
2017-02-13, 10:19
Medlem
Hur ska detta parti kunna få något inflytande när inte SD har det?
Citera
2017-02-13, 10:20
Medlem
tuppruskarns avatar
Det finns ju inte på kartan att detta är ett parti som har chans att knipa några stolar i riksdagen, de kommer som tidigare skrivits bara att dra till sig en massa stolpskott och fånar som blivit uteslutna ur SD.

Nåja, det blir intressant att se vad för sorts (om ens någon) uppmärksamhet och medial täckning de får.
Citera
2017-02-13, 10:24
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hur ska detta parti kunna få något inflytande när inte SD har det?
Det är Gustav Kasselstrand vi snackar om här. En hedersman som även PK-folket nödgas respektera. Han har potential att bli vår Trump, vår Le Pen, vår Farage eller vår Putin.
Citera
2017-02-13, 10:26
Medlem
Visst finns det viss potential för ett parti som AFS.
Själv har jag röstat på SD mer än ett decennium vid detta laget och personligen finner jag att SDs kantring åt mitten snart har gått för långt.Sker det slutligen så är ett parti som AFS intressant för mig att rösta på.
Kasselstrand är dessutom en politiker med potential.Största faran är att AFS inte håller rent för människotypen som förstörde NyD.

Min,och jag tror mångas gräns,går vid om SD felaktigt kompromissar om massinvandringen.
Sker det så kommer jag troligen att rösta på AFS.
Citera
2017-02-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är Gustav Kasselstrand vi snackar om här. En hedersman som även PK-folket nödgas respektera. Han har potential att bli vår Trump, vår Le Pen, vår Farage eller vår Putin.

På vilket sätt skulle han kunna gå hem i stugorna? Han är väl bara populär bland folk som tycker Jimmie är en svikare?
Citera
2017-02-13, 10:37
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
På vilket sätt skulle han kunna gå hem i stugorna? Han är väl bara populär bland folk som tycker Jimmie är en svikare?
Han är rak, ärlig och rättvis. Det räcker långt. Det är i alla fall min bedömning. Jag känner inte till alla aspekter av hans person, säkerligen har han en del brister också men vi folket kan hjälpa honom axla ansvaret.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-02-13 kl. 10:57.
Citera
2017-02-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Han är rak, ärlig och rättvis. Det räcker långt. Det är i alla fall min bedömning. Jag känner inte till alla aspekter av hans person, säkerligen har han en del brister också men vi folket kan hjälpa honom axla ansvaret.

Jag vill ha någon som kan fixa 50 %, Kasselstrand skulle aldrig kunna få stöd av mer än 5 %. Det spelar ingen roll att jag delar din åsikt om honom
Citera
2017-02-13, 11:09
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jag vill ha någon som kan fixa 50 %, Kasselstrand skulle aldrig kunna få stöd av mer än 5 %. Det spelar ingen roll att jag delar din åsikt om honom
Om våra nuvarande klåpare till politiker kan sitta på partier med uppåt 20% stöd så bör en skarp person som Kasselstrand kunna nå mycket mer än 5%. Kanske inte till 2018 men på längre sikt.

Jag är dock inte övertygad om att den avgörande förändringen vi behöver kommer komma genom det demokratiska systemet men tills vidare så finns det utrymme för fler svenskvänliga alternativ.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-02-13 kl. 11:18.
Citera
2017-02-13, 11:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det tog 1,5 år för alternativ för Tyskland att ta in sig i europaparlamentet och då fick de 7% av rösterna.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Alternativ_för_Tyskland

Tror absolut att alternativ för Sverige kan nå lika bra resultat i riksdagsvalet 2018 och europaparlamentsvalet om inte bättre.

Svensken är politiskt trög, det är inte lätt att snabbt skapa en plattform. Jag tror att Europaparlamenten är större chans därför att Sd;are är mer beredda att experimentera med det som de inte ser som lika viktigt. Det är först 2019, då har de lite mer tid på sig. Deras bästa chans tror jag.

Stockholms kommun är svårt. Sd är inte särskilt starka och de kan förlora rejält på en konkurrent. Men går Sd till 7% och AFS 3% så funkar även det.

Det finns massor av missnöjda f.d. aktiva Sd;are. Men man bygger inte ett parti på dem även om de är flera tusen. Det krävs många fler vanliga missnöjda svenskar som är politiskt insatta och tycker att skillnaden mellan Sd och AFS är tydlig och viktig.
Citera
2017-02-13, 12:13
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingahz
Vad har Kasselstrand och Hahne för åsikter som SD inte vill förknippas med?
Det gamla vanliga: SD är för veka mot invandring och sedan stor del maktkamp och dagisdrama, precis som med Nationaldemokraterna och Svenskarnas parti.

Tror att AFS har goda chanser att lyckas lika bra som de två ovanstående. Kanske inte 2018, men till valet 2022 kan de nog mycket väl komma upp i SvP:s 0,7 promille och därmed konkurrera med Djurens parti, som SvP faktiskt slog 2014, om än bara med ett fåtal röster. Men redan 2018 bör man kunna utmana Hälsopartiet, Gula partiet och kanske, om det vill sig väl, till och med Kalle Anka-partiet.
Citera
2017-02-13, 12:14
Medlem
LStilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Tio små negerpojkar...
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ny-uteslutning-av-sd-ledamot-i-stockholm-sa-har-sager-partiet/repqbm!E9b1QD8zPdyNa7OJ2ehaEw/
Säger en del om Hahnes bristande omdöme att han tog in ett gäng förskingrare och kufar i sin styrelse bara för att han själv kände för att ha nånstans att leka mini-führer. Är nog bra att Kasslern och han får en ny liten damm där de kan leka stora ankor, nog jobbigt för dem annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in