2017-02-12, 10:10
Medlem
apankanneringens avatar
Hade gärna sett systrarna Bea Uusma och Martina Haag tävla ihop nästa säsong.
Citera
2017-02-12, 10:57
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apankanneringen

Är de systrar??? Martina är snygg men Bea gillar jag inte.
Citera
2017-02-12, 11:19
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är de systrar??? Martina är snygg men Bea gillar jag inte.

Ja, de är systrar. Bea har varit gift med Henrik Schyffert, och Martina med Erik Haag. Henrik och Erik är i sin tur nära polare och kollegor. Ingår i samma kompiskrets som Luuk och Lindström också, bör tilläggas. Alla nämnda skiljde sig ungefär samtidigt också nu de senaste åren.
Citera
2017-02-12, 11:57
Medlem
Citat:
Nja tveksam till din ide faktiskt. Dom må vara kunniga och framförallt den sistnämnda. Men jag har svårt för Uusma på något sätt. För speedad.
Citera
2017-02-12, 12:05
Medlem
Citat:
Gärna mot Schyffert och Erik Haag
Citera
2017-02-12, 12:31
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ja, de är systrar. Bea har varit gift med Henrik Schyffert, och Martina med Erik Haag. Henrik och Erik är i sin tur nära polare och kollegor. Ingår i samma kompiskrets som Luuk och Lindström också, bör tilläggas. Alla nämnda skiljde sig ungefär samtidigt också nu de senaste åren.

Aha, det förklarar lite varför det är så konstiga "kändisar"med. SVT håller på med inavel i sina program.
Citera
2017-02-12, 12:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ja..Luuk, Lindström, Schyffert och Haag är ju nära polare och kollegor från förr och nu. Umgås och jobbar ihop i olika samma hang hela tiden .Ingen slump att dom tar in nära bekanta som tävlar heller.

Roliga grejer har dom ju också gjort tillsammans alla fyra...tex Hassan
Citera
2017-02-12, 16:32
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Gärna mot Schyffert och Erik Haag

Jag tror det redan nämnts.. men annars kan de ju tävla mot Lotta Lundgren och Nour El Refai...
Citera
2017-02-12, 20:27
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Schyfferts ex Bea Uusma i programmet. Man fattar ju att hon känner Fredrik och Kristian väl även om de verkar låtsas som om ingenting. Extra kul hade ju varit om hon hade tävlat i ett lag tillsammans med Martina Haag. Sedan kunde de ha fått möta ett lag bestående av Lotta Lundgren och Nour el Refai.

Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Jag tror det redan nämnts.. men annars kan de ju tävla mot Lotta Lundgren och Nour El Refai...
Det har redan nämnts första gången Bea Uusma var med ja. Det hindrar dock inte att det hade varit kul att se. Särskilt Martina Haag mot Lotta Lundgren. Martina är väl rejält förbannad på Lotta efter att hon började sätta på Erik när Martina och Erik fortfarande var gifta.
Citera
2017-02-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Bara jag som reagerar på att Luuk och Lindström ofta tenderar att hjälpa lite mycket i vissa frågor och att de ger en ojämnt och orättvis hjälp. Igår godkände de titeln trasiga skor, fast den egentligen heter "Somliga går i trasiga skor". Samma var det i gruppspelet minns jag när Åsa och Jonas mötte Kalle Lind och Isobell. Lindström eller Luuk hjälpte Kalle och Isobell väldigt mycket med nån fråga och högg av och tacka för svaret typ fast de fortfarande satt och spåna. Det hade ingen betydelse för matchen, men poängen gjorde att Kalle och Isobell vann gruppen, då alla sluta på samma poäng. Ofta det blir så här, och det stör mig mer och mer...

Om det ena laget ligger under känns det som att dom ofta gör det så att det andra laget ska ha en chans att knappa in lite. Räcker med att dom hör rätt svar under spånandet så säger dom tack och går vidare.
Citera
2017-02-12, 22:16
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Man frågade efter platsen där dom "slog runt", så det känns som en korrekt ledtråd.

"Andra kända namn som vistades på Sandhamn under den här tiden var bland andra Verner von Heidenstam, Albert Engström, Gustaf Fröding, Richard Bergh, Bruno Liljefors och Axel Sjöberg. Bruno Liljefors hade för övrigt en jaktstuga på närliggande ön Bullerö och kom ofta med sin båt till Sandhamn och berättelserna om Liljefors fester med bland andra Engström och Zorn (”Bullerölaget”) är otaliga."

http://www.destinationsandhamn.se/om-sandhamn/historia
Finns inte mkt spår av Sandhamn på Bullerö-infon om Liljefors. Känns som Sandhamn pimpar upp sin status med lånta fjädrar.
Citera
2017-02-13, 09:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Om det ena laget ligger under känns det som att dom ofta gör det så att det andra laget ska ha en chans att knappa in lite. Räcker med att dom hör rätt svar under spånandet så säger dom tack och går vidare.

Ja, om det lag som leder har ett ointagligt försprång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in