2017-02-12, 18:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej och det skrev jag aldrig att det gjorde heller.

Om du inte skriver något som berör det jag skrivit förstår jag inte varför du citerar det. Men feminister och logik brukar aldrig gå bra ihop.
Citera
2017-02-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Tramsa inte. Du säger att samhället inte straffar kvinnor som har oskyddat sex. På vilket sätt menar du att samhället straffar män som har oskyddat sex?

De tvingas bli fäder mot sin vilja? Vissa män tar nämligen det ansvaret mot sin vilja för barnets skull, i det läget får barnet växa upp med en far som egentligen aldrig ville ha det (men han kanske lär sig älska barnet så småningom?, Värt att chansa?).

Eller så tvingas de betala underhåll, vilket är ett straff.

Försök hålla dig mentalt närvarande i tråden så slipper vi rundgång.
Citera
2017-02-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om du inte skriver något som berör det jag skrivit förstår jag inte varför du citerar det. Men feminister och logik brukar aldrig gå bra ihop.

Båda inlägg berör samma ämne, det räcker.
Citera
2017-02-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
De tvingas bli fäder mot sin vilja? Vissa män tar nämligen det ansvaret mot sin vilja för barnets skull, i det läget får barnet växa upp med en far som egentligen aldrig ville ha det (men han kanske lär sig älska barnet så småningom?, Värt att chansa?).

Man kan ju säga att kvinnan också straffas för sitt oansvariga handlande. Antingen genom att föda ett barn eller tvingas till att betala för en abort.
Citera
2017-02-12, 18:50
Medlem
Citat:

Så män blir alltså fasthållna och tvångstömda av samhället? Skulle ju vara hemskt om det vore sant.

Sanningen är att män som ser till att säkra preventivmedel används vid sex inte blir pappor, precis som för kvinnor alltså. Att ta ansvar kallas det, du kanske kan googla det för utförligare förklaring. Att betala för sitt eget barn är inte heller ett straff, det är en naturlig följd av föräldraskapet.

Försök undvik att projicera.
Citera
2017-02-12, 18:51
Medlem
Citat:
Man kan ju säga att kvinnan också straffas för sitt oansvariga handlande. Antingen genom att föda ett barn eller tvingas till att betala för en abort.

Jo så är det, men det rättfärdigar inte att och män potentiellt barn ska straffas för kvinnors biologi och kvinnans beslut över sin egen kropp.

Om abort förbjöds så hade män och kvinnor haft samma ansvar för oskyddat sex. Eftersom att du säger dig vara mot lättvindiga aborter så måste jag i vilket fall ge dig lite cred, men jag håller inte med dig för det.
Citera
2017-02-12, 18:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Man kan inte säga att man tar ansvar för sitt barn om man dödar det. Att ta ansvar för ett oskyddat sex som leder till graviditet är att föda barnet och ta hand om det. Man kan inte som ni feminister har sagt, knulla runt och undslippa ansvar.
Citera
2017-02-12, 18:52
Medlem
Citat:
Fast det är en utopi att alla fäder skulle närvara tyvärr. En orealistisk fantasi.

Ja det är en utopi, men man kan uppmuntra det beteendet och det gör man inte genom att tvinga män att älska sina barn, det om något är orealistiskt och inte alls anledningen till att feminister vill besitta den rätten.
Citera
2017-02-12, 18:55
Medlem
Citat:
Jo så är det, men det rättfärdigar inte att och män potentiellt barn ska straffas för kvinnors biologi och kvinnans beslut över sin egen kropp.

Om abort förbjöds så hade män och kvinnor haft samma ansvar för oskyddat sex. Eftersom att du säger dig vara mot lättvindiga aborter så måste jag i vilket fall ge dig lite cred, men jag håller inte med dig för det.

Nej det hade de inte och vill du inte betala underhåll är kondomer ett billigare alternativ.
Citera
2017-02-12, 18:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det hade de inte och vill du inte betala underhåll är kondomer ett billigare alternativ.

Precis så varför gäller inte samma retorik mot kvinnor som vill ha abort? Vill de inte föda barnet borde de ha använt skydd eller inte haft sex.
Citera
2017-02-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Precis så varför gäller inte samma retorik mot kvinnor som vill ha abort? Vill de inte föda barnet borde de ha använt skydd eller inte haft sex.

Jag jämställer inte att betala underhåll med att ta hand om ett liv.
Citera
2017-02-12, 19:03
Medlem
Citat:

Och p-piller ett billigare alternativ än abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in