2017-02-12, 18:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att bara betala en summa i månaden till det är inte heller att ta ansvar för det i mitt tycke.

Det bemötte inte det jag skrev alls men det kan man inte förvänta sig av dig. Du klarar inte av att vara konsekvent.
Citera
2017-02-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det är allt annat än lättvindigt, det är därför jag argumenterar emot det.

Du anser däremot att kvinnan ska få välja att döda sitt barn för att slippa ta ansvar för det efter ett oskyddat sex. Mannen ska däremot inte få slippa undan ansvar för ett oskyddat sex enligt dig. Då talar du nedsättande om honom och säger att han inte ska slippa undan sina oansvariga handlingar. Du klarar inte av att vara konsekvent.
Återigen då, försök fatta vad skriver den här gången:
"Som jag förklarat för dig många gånger tidigare så tycker jag att abort ska vara tillåtet i fall där det är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar, men inte lättvindigt som ersättning för preventivmedel." Läs det igen så slipper vi ta det en gång till.
Citera
2017-02-12, 18:22
Medlem
Citat:
Att bara betala en summa i månaden till det är inte heller att ta ansvar för det i mitt tycke.

Nej det är det inte heller, fast nu kan man ju inte tvinga en man att vara närvarande i sitt barns liv och heller inte tvinga honom att älska barnet.

Om män och kvinnor skaffade barn i samförstånd så ökar chansen för att ett barn får två föräldrar som älskar det, eller vad tror du?
Citera
2017-02-12, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Men nu är inte så fallet. Samhället straffar inte kvinnor som har oskyddat sex och fängslar dem framförallt inte för mord.
Samhället straffar inte heller män som har oskyddat sex.
Citera
2017-02-12, 18:23
Medlem
Citat:
Det bemötte inte det jag skrev alls men det kan man inte förvänta sig av dig. Du klarar inte av att vara konsekvent.

Nej jag skrev vad jag tycker. Något väldigt provocerande förstår jag.
Citera
2017-02-12, 18:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det är det inte heller, fast nu kan man ju inte tvinga en man att vara närvarande i sitt barns liv och heller inte tvinga honom att älska barnet.

Om män och kvinnor skaffade barn i samförstånd så ökar chansen för att ett barn får två föräldrar som älskar det, eller vad tror du?

Jag ser att du avviker till något helt annat eftersom du är svarslös inför din inkonsekvens. Man kan inte tvinga någon att vara en bra förälder men här diskuterar vi rätten att döda en annan människa, sitt barn samt ta ekonomiskt ansvar för barnet.
Citera
2017-02-12, 18:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej jag skrev vad jag tycker. Något väldigt provocerande förstår jag.

Nej det bemötte inte ens det jag skrev.
Citera
2017-02-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Samhället straffar inte heller män som har oskyddat sex.

Är du tokig på riktigt?
Citera
2017-02-12, 18:27
Medlem
Citat:
Jag ser att du avviker till något helt annat eftersom du är svarslös inför din inkonsekvens. Man kan inte tvinga någon att vara en bra förälder men här diskuterar vi rätten att döda en annan människa, sitt barn samt ta ekonomiskt ansvar för barnet.

Jag hävdar att en närvarande far är högre prioriterat än underhållsbidrag. Du kanske är av en annan åsikt?

Vilken inkonsekvens talar du om om man får fråga?
Citera
2017-02-12, 18:28
Medlem
Citat:
Nej det bemötte inte ens det jag skrev.

Nej och det skrev jag aldrig att det gjorde heller.
Citera
2017-02-12, 18:28
Medlem
Citat:
Är du tokig på riktigt?
Tramsa inte. Du säger att samhället inte straffar kvinnor som har oskyddat sex. På vilket sätt menar du att samhället straffar män som har oskyddat sex?
Citera
2017-02-12, 18:29
Medlem
Citat:
Jag hävdar att en närvarande far är högre prioriterat än underhållsbidrag. Du kanske är av en annan åsikt?

Vilken inkonsekvens talar du om om man får fråga?

Fast det är en utopi att alla fäder skulle närvara tyvärr. En orealistisk fantasi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in