2017-02-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Att media och de "riktiga" politikerna trodde att han bara skojade om sin politik och att Trump skulle dra tillbaka sakerna när han blev president.

Men så har det inte varit, lyssnar man på hans första tal så börjar politiken bli verklighet. Jag trodde verkligen inte att Trump köra på med det han sa under valet till 100% men allt verkar ha varit sant.

Men hur har du kommit fram till att han har genomfört någon speciell politik är vad jag undrar? Som dessutom korrelerar med vad han sagt? Och som är en stor skillnad från allting tidigare?

Hur kommer du fram till detta om det är vad du påstår? Möjligen missförstår jag dig.
2017-02-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Men hur har du kommit fram till att han har genomfört någon speciell politik är vad jag undrar? Som dessutom korrelerar med vad han sagt? Och som är en stor skillnad från allting tidigare?

Hur kommer du fram till detta om det är vad du påstår? Möjligen missförstår jag dig.

Det jag försöker säga är att det Trump sagt från början gäller. Fast många trott han utvecklats under valet.

I Början: Vi ska skicka hem alla illegala. Under valet: Vi ska skicka hem bara kriminella. Som president: EOn han skrivit under speglar nästan att skicka hem alla.

I början: Inga invandrare från muslimska länder. under valet: inga invandrare från bara Irak och Syrien. Som president: Inga invandrare från sju länder.
2017-02-12, 13:56
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Fake news. Ingen information har förstörts utan det är fortfarande offentliga handlingar som man nu istället får begära ut precis som det fungerar i Sverige.
Man aktivt undanhåller information som sedan länge varit allmänt tillgänglig och du beskriver detta som något positivt?
Ni försvarar verkligen allt det där jävla mongot tar sig för...
2017-02-12, 14:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det jag försöker säga är att det Trump sagt från början gäller. Fast många trott han utvecklats under valet.

Då är det väl bara o vänta på att han skall sätta in fängelsestraff eller böter för kvinnor som får missfall då, eller ingår det i hans önskan om att stat, kyrka och hela det juridiska systemet skall ingå i ett och samma hus?

För det var ju något han sa i början av valet för att sen ta tillbaka.

Citat:
I Början: Vi ska skicka hem alla illegala. Under valet: Vi ska skicka hem bara kriminella. Som president: EOn han skrivit under speglar nästan att skicka hem alla.

Helt rätt, problemet är bara hur han ska lösa det när deras familjer börjar slå tillbaka för i dagsläget så har det redan börjat spridas information kring hur illegala invandrare skall kunna gömma sig.

Vill han verkligen klämma åt dem så måste han börja tillåta polisen att gripa svarta och latinos utan misstanke för att på så sätt kunna tvinga fram de som inte hör hemma i landet.

Citat:
I början: Inga invandrare från muslimska länder. under valet: inga invandrare från bara Irak och Syrien. Som president: Inga invandrare från sju länder.

Men där bryter han ju redan från sitt tidigare löfte, varför bara dessa sju länder som inte har terrorkopplingar mot västvärlden, varför inte fokusera på de länder som vi vet har terrorkopplingar till attentat mot USA och resten av västvärlden?

Det handlar inte om att vilja stoppa muslimer utan att man vill flytta fokuset från att USA har enorma interna problem till att fortsätta med liberty act protokollet där man aktivt avvecklar den interna friheten.
2017-02-12, 14:15
Medlem
Citat:

Vad är det som "gäller" då?

Vad exakt är det som han sa från början som ingen trodde som han gjort då? Du får gärna precisera det för mig som är lite bakom för jag vet absolut inget sådant. Vad är det för saker du pratar om?
2017-02-12, 14:18
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det handlar inte om att vilja stoppa muslimer utan att man vill flytta fokuset från att USA har enorma interna problem till att fortsätta med liberty act protokollet där man aktivt avvecklar den interna friheten.
Det här är ju den republikanska agendan, och då de har fullständig kontroll över hela landet kan man inte förvänta sig något annat.

Nästa steg är att se till folkgrupper med den obekväma vanan att rösta demokratiskt inte har tillgång till vallokaler eller får rösta överhuvudtaget, så den nuvarande majoriteten kan behållas.
2017-02-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det här är ju den republikanska agendan, och då de har fullständig kontroll över hela landet kan man inte förvänta sig något annat.

Nästa steg är att se till folkgrupper med den obekväma vanan att rösta demokratiskt inte har tillgång till vallokaler eller får rösta överhuvudtaget, så den nuvarande majoriteten kan behållas.

Fast Trump ljuger ju så dåligt. Så länge han får uttala sig så finns ju risken att det här med jobben i alla fall synas kraftigt.

Och det är väl förmodligen därför de måste göra sig av med honom, de som vill föra massorna bakom ljuset så att de kan sko sig själva. Han är så oerhört klumpig. Han fattar ju inte ens vems nickedocka han är.

Fast jag hoppas att han blir paranoid i fel läge så att han hinner slänga ur sig en massa härligheter först.
2017-02-12, 14:25
Medlem
Citat:
Vad är det som "gäller" då?

Vad exakt är det som han sa från början som ingen trodde som han gjort då? Du får gärna precisera det för mig som är lite bakom för jag vet absolut inget sådant. Vad är det för saker du pratar om?

Ta till exempel de illegala.

Han sa från början att alla skulle skickas hem men sen ändrade de till bara kriminella.

Men han har skrivit EOn så att nästan alla skickas hem som han sa från början.
2017-02-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ta till exempel de illegala.

Han sa från början att alla skulle skickas hem men sen ändrade de till bara kriminella.

Men han har skrivit EOn så att nästan alla skickas hem som han sa från början.
e

Jaha men varför skrev du något om "gäller" då?
2017-02-12, 14:31
Medlem
Citat:
Vill han verkligen klämma åt dem så måste han börja tillåta polisen att gripa svarta och latinos utan misstanke för att på så sätt kunna tvinga fram de som inte hör hemma i landet.

Att de har begått ett brott med att vara utan papper tror finns i lagen.

Men som du skriver hur gör man för att få ta alla som är illegala medborgare utan misstanke. Är lite att leka med impeachment om poliser börjar storma hus och skicka hem folk.
2017-02-12, 14:33
Medlem
Citat:

Men där bryter han ju redan från sitt tidigare löfte, varför bara dessa sju länder som inte har terrorkopplingar mot västvärlden, varför inte fokusera på de länder som vi vet har terrorkopplingar till attentat mot USA och resten av västvärlden?

Jo det kan vara så att det är nödvändigt för Usa:s interna sammanhållning att ha en tydligt definierad yttre fiende. Kommunister, muslimer eller någon annat. Som jämförelse: i Sverige har vi istället bestämt oss för att ryssen är den onde. Det var kanske den svenska styrelsen för psykologiskt förvar som för länge sedan bestämde sej för att välja just ryssen för detta ändamål. Sen har ju ryssland ganska nyligen (för bara ett par generationer sedan) invaderat Finland vilket inte bidrar till att ryssen är jättepopulär i Sverige.

Man ska självfallet inte heller bagatellisera det faktum att religiösa motsättningar kan uppstå om man t.ex. på kort tid importerar miljontals muslimer till ett huvudsakligen kristet land. Trumpregimen kan bromsa invandringen från muslimska länder av säkerhetsskäl, vi behöver inte ta detta som en personlig förolämpning utan det går att se det i ett större perspektiv och acceptera.

Inbördeskrig vill amerikanen inte ha. De har upplevt ett blodigt inbördeskrig tidigare. Minnet från detta har troligen etsat sej fast i det amerikanska sinnet. En tillfällig åtstramning av inresereglerna är ingen katastrof m.a.o., reglerna kan finslipas efter hand om det är nödvändigt. Amerikanen har rätt att värna sina egna intressen på hemmaplan på precis samma sätt som vi svenskar har rätt att värna våra intressen i Sverige alltså.
2017-02-12, 14:35
Medlem
Citat:
e

Jaha men varför skrev du något om "gäller" då?

För att det Trump sa från börjar gäller och inte medias snack om att han lättar på sin politik.

Nästan säker på att Trump inte hade släppt in någon från muslimska länder om lagen gav det, nu hittade han dessa 7 som var över från Obama och gick på det.

När han gjorde sitt galna tal efter paris dåden om att inte släppa in någon som är muslim, så tror jag 100% han hade gjort det om lagen godkände det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in