2017-02-19, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Det hände alltid något i Sverige i fredags, Verkar som sterotypa människor fortfarande tar Trumps ord bokstavligen, de fattar nada...

Nu sitter msm redaktioner i USA o flåsar, vilka gäster skall vi bjuda in o diskutera detta? Trump trollar på, han vet att det är vinnarkonceptet, Trump styr msmmedias agendor och får dom framstå som de PK fjollor de just är - liksom äpplen o päron är olika är msm och Trumpism olika, lite svårt att det skall gå ihop.

Trump rules oavsett, bara att inse - allt är i sin linda!

Du som vet så mycket, berätta gärna vad som hände i Sverige i fredags som var så hemskt att Presidenten i USA var tvungen att ta upp det i sitt tal? Kom igen nu, svik oss inte
2017-02-19, 02:33
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Inte ens avpixlat eller fria tider har skrivit om det. Jag tycker det är mycket märkligt att Trump skulle ta upp ett sådant (litet) exempel som typ inte en käft har hört talas om och skrika högt om det här.

Mycket mycket märkligt. Värsta är att svensk media faktiskt verkar ha rätt just i detta, och det gör mig illa till mods att vara på samma sida som dom för en gång skull.
Vad är det som inte tagits upp? Vad har den svenska median rätt angående?

http://www.sydsvenskan.se/2016-12-30/doms-for-gruppvaldtakt-men-utvisas-inte
http://avpixlat.info/2016/12/06/fem-afghaner-atalas-for-gruppvaldtakt-av-pojke/
2017-02-19, 02:36
Medlem
Westerners avatar
Alltså ni är ju korkade om ni tror att Trump menar att något speciellt hände igår i Sverige. Mannen pratar fritt utan manus för hundrade gången sedan han inledde sin kampanj och det är klart att det blir lite fel ibland.

Han sa ordagrant "you look at what's happening last night in Sweden". Om han hade menat att något speciellt hände igår hade han sagt "happened" istället för "happening". Han syftade på inslaget som sändes på FOX igår och som behandlar bl.a. sexualbrotten i Sverige under musikfestivaler och det ökade antalet skottlossningar.

T.o.m. Expressen lyckades förstå vad han menade. Sluta spela dumma nu...

http://www.expressen.se/nyheter/trump-moter-sina-anhangare-i-florida/

Citat:
Det Trump möjligen hänvisar till är ett uppmärksammat inslag som sändes på tv-kanalen Fox News under fredagen, där profilerade programledaren Tucker Carson intervjuade dokumentärfilmaren Ami Horowitz som har tillbringat tid i Sverige.

I intervjun anklagas svenska myndigheter bland annat för att mörka etnicitet på sexualförbrytare, samtidigt som dokumentärfilmaren slår fast att sexualbrott och vapenbrott har ökat markant under den period som Sverige har anammat sin ”öppna dörr”-policy gentemot flyktingar.
2017-02-19, 03:14
Medlem
Pyspunka från alla hatare. Ingenting fastnar på Trump. Vet ni varför? Därför att gemene man i västvärlden börjar förstå att Trump har rätt om medierna. De ljuger. Ja, han far inte heller med sanningen alltid men det var inte han som började. De började redan under Reagans andra presidentperiod. Inte ens under Nixon, Ford eller Carter var media så jävla förljugna.

Ska länka till det värsta mainstream media lyckats med under de senaste åren. Kanske inte det värsta men jag hade tagit livet av mig om jag varit inblandad. P g a att jag hade skämts så in i helvete.

BBC Airs Footage of Libyan Rebels Waving India's Flag?
https://www.youtube.com/watch?v=vViUQnxfbJA

Det här ska vara Libyen 2011 men är Indien... så jävla patetiskt. Så jävla patetiskt. Och folk har mage att klaga på Trump, att han säger sanningen om media.
2017-02-19, 03:26
Medlem
stone_sleepers avatar
Jag förstår delvis hysterin mot Trump med tanke på hans oberäknelighet och alla dumma saker han säger men i det stora hela är det klart överdrivet. Jämförelser med Hitler är smaklösa och idiotiska. Det kommer bli som med ordet rasism. Förr hade det en viss tyngd att bli kallad för rasist men pga överanvändningen är det nuförtiden som att bli kallad för typ rövhål. Jag har alltid tyckt att man ska spara stora anklagelser för verkligen stora övertramp men tyvärr verkar inte som alla håller med.

Trump kommer göra bra grejer för USA:s ekonomi, det tror jag. Börsen slår rekord redan nu, innan han ens sänkt skatter, vilket han kommer göra snart. Sen blir det stora investeringar som kommer skapa nya jobb osv. Hans utrikespolitik kommer med stor sannolikhet att bedrivas av Rex Tillerson och Mad dog Mattis och de är väl klassiska amerikanska snubbar som inte kommer sälja sig till Putin eller någon annan.

Så varför fortfarande denna hysterin? Jag tror att det har mycket att göra med demokraterna som verkar vara riktigt dåliga förlorare. Jag tror nånstans de insett hur jävla svårt det blir för de att vinna i framtiden. Om Trump blir ekonomisk framgångsrik så blir det nästan omöjligt. Den vita arbetarklassen har de tappat helt nu. T om de olika fackföreningar börjar beröma Trump nu. Demokraternas långsiktiga politik gick ut på att skapa en majority-minority USA, där de vita blir det största gruppen men under 50%. Minoriteterna brukar rösta på demokraterna i större utsträckning, så de såg fram emot att regera under en lång tid. Vilket nu kanske inte kommer hända när Trump stoppar den illegala invandringen.

Därför överreagerar de och jämför Trump med Hitler, Mao, Stalin osv. De hoppas på att de yngre ska verkligen börja tro det och bli demokrater. Tveksamt om det kommer lyckas dock. Trump kommer knappast öppna några koncentrationsläger eller börja avrätta folk. Nu försöker de t om jämställa utvisningar av kriminella mexikaner med judeförföljelser, ännu en smaklös grej från demokraterna. De kommer nog försöka med allt utom att inse att de har misslyckats med sin politik. Deras nämnda etniska manövreringen är smaklös och det är helt rätt att de blir straffade för det.
2017-02-19, 04:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av G.Soros
Ja Trump är en sideshow.
Komedi att Melania inte ens kunde Fader Vår.Men hon är ju kommunist.

https://twitter.com/FoxNews/status/833085968617926657

"Our Father who art in heaven,
Hallowed be thy name.
Thy kingdom come.
Thy will be done
on earth as it is in heaven.
Give us this day our daily bread,
and forgive us our trespasses,
as we forgive those who trespass against us,
and lead us not into temptation,
but deliver us from evil.
[The 1928 BCP adds:
For thine is the kingdom,
and the power, and the glory,
for ever
Amen.
"

https://en.wikipedia.org/wiki/Lord's_Prayer

Vart hon gör fel någonstans? Eller klarar du bara av att sprida dynga, känslor och propaganda här?

Citat:
Trump påstår att det skedde ett terrordåd igår i Sverige av alla länder.

När har Trump påstått att det skett terrordåd i Sverige? Ge mig gärna en källa på det.
2017-02-19, 05:34
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
“I hate the press. I hate you especially," McCain told NBC's Chuck Todd, according to excerpts of the interview set to air Sunday. "But the fact is we need you. We need a free press. We must have it. It's vital. If you want to preserve – I'm very serious now – if you want to preserve democracy as we know it, you have to have a free and many times adversarial press. And without it, I am afraid that we would lose so much of our individual liberties over time. That's how dictators get started.”

http://www.politico.com/story/2017/02/john-mccain-trump-press-235177

Kommer McCain snart att gå från ord till handling och börja rösta emot Trump?
Intressant. Tack för att du lyfte detta. Något olyckat dock att han börjar med att säga att han hatar intervjuaren.

Om McCain börjar rösta emot Trump så skulle det förstås få bäring i media men McCain kanske inte har så mycket inflytande i partiet längre, han är ju ändå 80 år gammal.
2017-02-19, 05:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Bara på Trumps egen officiella facebook-sida haglar förräderianklagelserna tätt.

Jag har aldrig upplevt en sån misstro mot en president någonsin.

Facebook, Twitter och andra sociala medier har bara funnits i runt ett decennium.
I stort sett jämför du med Barack Obama om Facebookkommentarer är din måttstock på hur du upplever misstro mot en president. Lite tunt.
Hade George W Bush en officiell Facebooksida på sin tid?
Senast redigerad av DoraF 2017-02-19 kl. 06:00.
2017-02-19, 06:47
Medlem
Japhys avatar
Miami-Dade slutar vara sanctuary city.
Trump ångar på.

https://www.youtube.com/watch?v=PgiDuWSuLWw
2017-02-19, 06:59
Medlem
Japhys avatar
Trumps kärlek till sitt folk och sina väljare är överväldigande. Titta på detta klipp och försök få in i era tjocka skallar vilken underbar person denne president är.

https://libertywritersnews.com/2017/02/trump-just-proved-he-peoples-president-stage-will-bring-tear/
2017-02-19, 07:18
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Pyspunka från alla hatare. Ingenting fastnar på Trump. Vet ni varför? Därför att gemene man i västvärlden börjar förstå att Trump har rätt om medierna. De ljuger. Ja, han far inte heller med sanningen alltid men det var inte han som började. De började redan under Reagans andra presidentperiod. Inte ens under Nixon, Ford eller Carter var media så jävla förljugna.

Ska länka till det värsta mainstream media lyckats med under de senaste åren. Kanske inte det värsta men jag hade tagit livet av mig om jag varit inblandad. P g a att jag hade skämts så in i helvete.

BBC Airs Footage of Libyan Rebels Waving India's Flag?
https://www.youtube.com/watch?v=vViUQnxfbJA

Det här ska vara Libyen 2011 men är Indien... så jävla patetiskt. Så jävla patetiskt. Och folk har mage att klaga på Trump, att han säger sanningen om media.

Mainstream ljugmedia har tydligen lyckats mörka en händelse i Sverige härom dagen så bra så att bara Trump känner till den! 😂😂😂
2017-02-19, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
Mainstream ljugmedia har tydligen lyckats mörka en händelse i Sverige härom dagen så bra så att bara Trump känner till den! 😂😂😂

Hade svensk msm studerat Trump och skaffat sig kunskap om hans retorik skulle dom fattat att Trump är en stor fan av Foxnews. Jag tror det lutar åt att han syftade på ett repotage om Sverige som sändes på fredagskvällen i Tucker Carsons nyhetstimme. Har med situationen i vårt kära land att göra, av med skygglapparna msm och vakna!

Men nej, dom förstår inte, Trump hoppar lite hit o dit under sina rallies så även denna gång!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in