2017-02-11, 21:52
Medlem
Men vafan, samsungs försäkringsbolag får väll stå för ersättning och inte ditt försäkringsbolag. Känns ganska solklart för mig iaf.

Man vill ju inte använda sitt eget hemförsäkringsbolag om man inte verkligen behöver, desto fler gånger man använder det desto svårare blir det.
Citera
2017-02-12, 12:13
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Ser mer ut som juridik. /MOD
Citera
2017-02-12, 13:03
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Ser mer ut som juridik. /MOD
Än (FB) Telefoni: allmänna diskussioner som tråden flyttades från...för den som undrade.

/Mod
Citera
2017-02-12, 16:01
Medlem
Ring konsumentombudet på måndag, det låter inte troligt att din hemförsäkring ska stå för deras inbrott, det är inte logiskt för fem öre. Alla verkstäder, butiker etc. har egna försäkringar för sådant. Om det är sant det du skriver så är det ett försök av dem att din försäkring ska ta smällen men det är rätt sjukt att Samsung gör detta eller så har du lämnat till en alibaba verkstad som är samsung auktoriserad bara? Ring till Samsungs kundtjänst och kolla läget!
Citera
2017-02-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkfree
Ring konsumentombudet på måndag, det låter inte troligt att din hemförsäkring ska stå för deras inbrott, det är inte logiskt för fem öre. Alla verkstäder, butiker etc. har egna försäkringar för sådant. Om det är sant det du skriver så är det ett försök av dem att din försäkring ska ta smällen men det är rätt sjukt att Samsung gör detta eller så har du lämnat till en alibaba verkstad som är samsung auktoriserad bara? Ring till Samsungs kundtjänst och kolla läget!

Exakt det jag tänker göra då jag känner samarbete sak. Det är orimligt! Min telefon lämnade jag till Samsungs service på Samsung huvudkontor. Det är alltså ingen alibaba shop. Utan självaste huvudkontoret i Stockholm. Jag uppdaterar imorgon om vad konsumentverket och allmänna reklamationsnämnde sa!
Citera
2017-02-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Än (FB) Telefoni: allmänna diskussioner som tråden flyttades från...för den som undrade.

/Mod

Tack och ber om ursäkt för felplacering av tråd!
Citera
2017-02-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Jag tycker också det väldigt konstigt. Vad säger avtalet som du har med serviceverkstaden?

Avtalet som jag skrev under när jag lämnade in den handlar om fuktskador som de inte tänker reparera, att de kommer återställa mobilen så de ansvarar inte för info som kommer bort osv osv. Det här vanliga skitet. Och så står det också ifall man inte hämtar sin produkt på 3 månader kommer den skrotas. Står ingenting om stölder. Absolut ingenting.
Citera
2017-02-12, 18:03
Medlem
Luxuss avatar
Hur fick du ett sms om du inte har nån lur?
Citera
2017-02-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Om du har en extra försäkring som täcker skada som en drulle eller något liknande så får du ersättning av hemförsäkringen. I alla fall så är det så på länsförsäkringar.

Jag blev av med min lur på stan och fick cirka 1000 kronor efter avdrag etc och telefoner tappar snabbt sitt värde. Hade en Samsung galaxy s5 och värdet att köpa ny vara mellan 4000 - 5000 kronor.. Sved rejält.

Men hör du hur du låter? DU blev av med din lur på STAN. DU! Här har Samsungs service på huvudkontoret slarvat bort MIN telefon och meddelat mig om detta 2 dagar efteråt! Jag gick alltså omedveten om att min telefon var spårlöst försvunnen i 2 hela dagar. Varför ska MIN hemförsäkring betala för något jag verkligen inte hade makten över? Borde inte samsung stå där och vänta på mig med en helt ny telefon eller pengarna tillbaka?

Det här låter bara helt sjukt, jag anser att min hemförsäkring har ingenting med det här att göra.
Citera
2017-02-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Hur fick du ett sms om du inte har nån lur?

Jag fick låna en anhörigs telefon som då är lite äldre och använder den inte ofta, telefonen skulle vara på service i max 3-4 dagar. Nu har jag fått låna en väns telefon för att jag vet aldrig hur länge det här helvetet kommer att ta.
Citera
2017-02-12, 18:06
Medlem
Antingen är de okunniga eller så försöker de blåsa sina kunder.

Det ska självklart inte gå på din hemförsäkring. Det ska gå på företagets ansvarsförsäkring som haft inbrottet.

De är skyldiga att lämna ut din lur inom skälig tid, eller ge dig en likvärdig i ersättning.

Ring din kommuns konsumentvägledare på måndag.
Citera
2017-02-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Antingen är de okunniga eller så försöker de blåsa sina kunder.

Det ska självklart inte gå på din hemförsäkring. Det ska gå på företagets ansvarsförsäkring som haft inbrottet.

De är skyldiga att lämna ut din lur inom skälig tid, eller ge dig en likvärdig i ersättning.

Ring din kommuns konsumentvägledare på måndag.

Tack för stödet! Jag gissar på att de försöker blåsa sina kunder samtidigt som de kanske vinner något med deras egna försäkring inblandat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in