Var nyss hos en kvinnlig urolog som gjorde bedömningen av att min penissträng var för kort.
Jag satte mig i rummet och vi pratade lite om hur länge jag upplevt trång förhud. Jag nämnde också att jag ville ta bort all förhud eftersom jag bara vill få det gjort och inte behöva återkomma för att åtgärda det fler gånger. Hon kollade på mig helt förbryllat som om jag vore en idiot och nämnde bland annat om att det är många som ångrar sig när de genomfört en operation och fått hela förhuden borttagen. Bland annat folk som inte fått ollonet att justera sig till den nya miljön och inte härdat sig och var fortfarande lika känsligt som det var innan de tog bort all förhud.
Sedan fick jag lägga mig ned på en bädden och dra ned byxorna. Iskallt som det var ute så var min krigare inte särskilt stor så det var rätt så pinsamt. Jag fick dra tillbaka förhuden och visa att det inte gick och nämnde att det gjorde ont när jag skulle dra tillbaka. Hon såg att min penissträng var väldigt kort och hon kom med ett förslag om att det antagligen gick att lösa genom salva, men jag var envis och ville få en operation genomförd. Vi satte oss ned igen och hon lyssnade på mig och hon rekommenderade att vi tog bort strängen och sedan utvidga resten av förhuden genom olika ingrepp som jag inte förstod riktigt vad hon menade.
Det värsta var när hon nämnde att det var förhastat av mig att vilja ta bort hela förhuden för en sån "liten sak".
Nu funderar jag däremot på om jag bör göra som hon rekommenderade och endast ta bort strängen och en tänja ut förhuden, eller ta bort allt. Hon gav mig tid och tänka, och när jag hade bestämt mig så skulle jag ringa ett nummer. Hon uppskattade väntetid för operation på "några veckor", så det var lugnt.
Jag frågade även det här med narkos och det går att välja mellan lokalbedövning eller narkos i mitt landsting. Läst lite på nätet hur det går till, men någon här som kan delge sina erfarenheter av narkosen när ni opererat er med anledning av trång förhud?