2017-02-11, 22:28
Medlem
Dess närärare man kommer havet dess saltare blir vatnet (på grunn av sterk strøm)?
Senast redigerad av Bakvendt 2017-02-11 kl. 22:43.
Citera
2017-02-11, 22:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Sjön Hlíðarvatn;

http://www.arvik.is/?c=webpage&id=70

Google översätt;
Hlíðarvatn finns inte tillräckligt med salt för att bräckt kallad saltkoncentrationen är fortfarande fem gånger jämfört med andra färska källvatten (4) ände skjuts salta havs av eiðið i stora och starka strömmar har.

salt eller inte?

end is being pushed salty sea of eiðið in large and strong currents have.

Men vad står det på slutet? Kanske det mest intressanta här?
Citera
2017-02-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
end is being pushed salty sea of eiðið in large and strong currents have.

Men vad står det på slutet? Kanske det mest intressanta här?

Jag tolkar det som att vid flod kommer det in mer saltvatten via havsströmmarna. Kan vara helt fel förstås.
Citera
2017-02-11, 22:47
Medlem
Citat:
Google översätt engelska:

Hlíðarvatn is not enough salt to brackish called the salt concentration is still five times compared to other fresh spring waters (4) end is being pushed salty sea of eiðið in large and strong currents have.

Tolkar det som om att Hlíðarvatn inte är tillräckligt salt för att kallas bräckt vatten, men ändå fem gånger saltare än andra källvatten??

Men låter väldigt salt? Har ingen aning om detta är rimligt.

Salthalten i Hlíðarvatn (við Selvog) är under 0,05% men ändå högre än i andra insjöar eftersom kraftiga vågor/strömmar/vindar? kan ta med sig havsvatten in över land. Även om salthalten är fem gånger högre än i andra sjöar kanske det inte är så mycket ändå om salthalten i andra sjöar kanske är nästintill obefintlig? Men det kanske går att avgöra ändå ifall hennes lungor var fyllda med Hlíðarvatns vatten eller annat vatten
Senast redigerad av Disalicious 2017-02-11 kl. 22:52.
Citera
2017-02-11, 22:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disalicious
Salthalten i Hlíðarvatn (við Selvog) är under 0,05% men ändå högre än i andra insjöar eftersom kraftiga vågor/strömmar/vindar? kan ta med sig havsvatten in över land. Även om salthalten är fem gånger högre än i andra sjöar kanske det inte är så mycket ändå om salthalten i andra sjöar kanske är nästintill obefintlig? Men det kanske går att avgöra ändå ifall hennes lungor var fyllda med Hlíðarvatns vatten eller annat vatten

Det kanske inte bara är salthalten i vattnet som avgör? Kan det vara andra ämnen, bakterier, vad vet jag, som skiljer de olika vattnen åt?

Men kanske om hon legat länge i vattnet, så har detta blivit utblandat till sist?
Citera
2017-02-11, 23:02
Medlem
Citat:
Det kanske inte bara är salthalten i vattnet som avgör? Kan det vara andra ämnen, bakterier, vad vet jag, som skiljer de olika vattnen åt?

Men kanske om hon legat länge i vattnet, så har detta blivit utblandat till sist?

Det jamnas Inte ut i lungorna tror jag. Hon lever, hon andas in, vatnet stannar kvar. Även om hon är medvetslös.

När hon slutar andas kommer inget mer vatten in, inget går ut.
Citera
2017-02-11, 23:10
Medlem
notknapparens avatar
Från det ena till det andra:

Grunnar på det här från dagens Islandbloggen:

Citat:
Blodspår från Birna Brjánsdóttir har hittats i den hyrbil som mannen disponerade tillsammans med en kollega. Trots att polisen anser det bevisat att hon funnits i bilen har mannen heller inte medgett detta. Han fortsätter också att förneka all inblandning i hennes död.

Detta förhållningssätt känns som spiken i kistan för TMO.

Om han hade medgett att hon varit i bilen, av vilken anledning som helst. Men detta blir ju orimligt.
Citera
2017-02-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han kanske körde i oländig terräng som lämnat synliga spår på bilen som kan avslöja vart bilen befunnit sig? Typ snöblaskig lava?

Troligtvis fanns det en anledning i vart fall.

Nu är jag novis här i tråden och frågan kanske redan har avhandlats men:
kanske körde han över henne, dumpade henne och tvättade bilen?
Citera
2017-02-11, 23:31
Medlem
Citat:
Från det ena till det andra:

Grunnar på det här från dagens Islandbloggen:

Om han hade medgett att hon varit i bilen, av vilken anledning som helst. Men detta blir ju orimligt.

Påminner lite om Lisa Holms mördare, som trots 10 DNA bevis på hennes kläder och i linningen till hennes jeans, envetet under alla rättegångar hävdat att han aldrig ens sett Lisa. Dömdes mot sitt nekande till livstid och utvisning. Av två rättsinstanser och HD som avslog hans PT.

Sexualbrott är Skamfullt därav förnekanden. Jag tror detta bär en prägel av det också. Dessvärre.
Citera
2017-02-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Nu är jag novis här i tråden och frågan kanske redan har avhandlats men:
kanske körde han över henne, dumpade henne och tvättade bilen?

Jag tror inte det. Jag tror det är ett sexualbrott.
Citera
2017-02-12, 00:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Japp där får befintliga DNA-bevis tyngd, dessutom tyder nekande på att NO och TMO inte har pratat ihop sig inför gripandet. Det sistnämnda talar även för att NO kan då vara helt utan skuld.
Citera
2017-02-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Japp där får befintliga DNA-bevis tyngd, dessutom tyder nekande på att NO och TMO inte har pratat ihop sig inför gripandet. Det sistnämnda talar även för att NO kan då vara helt utan skuld.

TMO har mest sannolikt kört ett eget race här. NO har ingen skuld här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in