2017-02-11, 22:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu ändras ju inte min åsikt bara på grund av en sjukdom han lider av men visst fattar vem som helst att det påverkar röstläget. Fast visst måste du väl köpa min tes om att det var ett uselt startfält ikväll?

Jo. Bara första och sista som var dugliga. Inget vi kan skicka vidare till Eurovision.

Vi får lyssna på Roger på Spotify. Då ska du se det låter bra.
Citera
2017-02-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jo. Bara första och sista som var dugliga. Inget vi kan skicka vidare till Eurovision.

Vi får lyssna på Roger på Spotify. Då ska du se det låter bra.
Det är ändå en liten tröst att Mariette gick vidare till finalen och att Lisa Ajax får en chans till så det finns lite positivt mitt uppe i besvikelsen trots allt Däremot gillade jag inte Ingrossos låt alls. Tråkig låt, tråkigt nummer och låten sa mig ingenting. Men många småflickor har väl säkert halva inne på honom?

Nåja, hoppas nästa deltävling blir bättre.
Citera
2017-02-11, 23:01
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Kan inte editera min post av nån anledning så det blir en till.

Inte läkare jag heller. Allmäntillståndet verkade klart påverkat, det sitter nog inte bara i själva ögonen. Han har inte fått nån riktig diagnos heller.

Benjamins låt hade en snirklig melodi av en typ jag tycker mycket om. Dessutom bra dans, han skulle ha halva inne på mig med men han är en fjortis, nån måtta på lammkötteriet får det vara.

Låten hade vunnit på att framföras av nån annan.
Citera
2017-02-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kan inte editera min post av nån anledning så det blir en till.

Inte läkare jag heller. Allmäntillståndet verkade klart påverkat, det sitter nog inte bara i själva ögonen. Han har inte fått nån riktig diagnos heller.

Benjamins låt hade en snirklig melodi av en typ jag tycker mycket om. Dessutom bra dans, han skulle ha halva inne på mig med men han är en fjortis, nån måtta på lammkötteriet får det vara.

Låten hade vunnit på att framföras av nån annan.
Nåja vad vore världen om vi alla tyckte lika? Jag själv är inte alls nöjd med att Ingrosso gick vidare som sagt och det finns säkert konspirationer överallt men så grinig ska jag inte vara Grejen är att jag tyckte att "När vindarna viskar mitt namn" var jättedålig" när den vann mellon, men det är väl jag som har dålig smak när det gäller musik? Känns lite som att det blir ett tydligt mönster när först schlagerdrottningen Perelli åker ut med dunder och brak förra veckan och nu även Roger Pontare. Men Perreli kan jag inte uttala mig om eftersom jag missade förra veckans tävling. Hur som helst är det helt uppenbart att det är dom yngre förmågorna som har en klar fördel sett till dom senaste åren. Sedan om det beror på "mättnad" eller vad det är lär vi aldrig få veta.

Och Lisa Ajax alltså, svårt när det gäller henne, tyckte inte att hennes låt var särskilt bra men samtidigt är jag småkär i henne, så man får ju hoppas att hon når en bra placering i finalen åtminstone.
Citera
2017-02-12, 00:00
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hur som helst är det helt uppenbart att det är dom yngre förmågorna som har en klar fördel sett till dom senaste åren. Sedan om det beror på "mättnad" eller vad det är lär vi aldrig få veta.

För att artister är en färskvara, bara för att man framförde bra material på 80-talet så betyder det inte att man äger scenen för all framtid. Om några år kommer Lisa Ajax att bli ersatt av en nybliven tonåring och hon kommer bli ersatt osv, så det fungerar inom branchen.

Vilka värdelösa artister som deltog i programmet, en flyktingvurmare som tycker vi ska öppna våra hem (undra hur många flyktingar han har tagit emot förresten). Några bögar som tycker man ska få klä sig som clowner, en värdelös negress.

Så här blir det när man ska hålla på och tramsa med kvotering, kompetens ska "alltid" komma före hudfärg eller kön.

Fult av svt att ha med smygreklam för Claras youtubekanal.
Citera
2017-02-12, 00:07
Medlem
Sågade Perrellis amatörmässiga text förra veckan, men den var åtminstone inget grammatiskt haveri till skillnad från Allyawans förskräckliga bidrag ikväll.

Titel: "Vart har du vart"
Citat:
Var har du vart
i hela mitt liv är det som jag har sökt efter dig

Säg mej var har du varit
när jag blev bedragen mitt hjärta i kras

Tredje gången gillt!
Citera
2017-02-12, 00:46
Medlem
Väldigt komiskt men samtidigt oerhört tragiskt att SD armén här försöker göra politik av Mello också.

Att ni bara orkar... ni är bittra nu och ni kommer dö bittra, fucked for life.
Citera
2017-02-12, 01:15
Medlem
Hunden007s avatar
måste va sämsta deltävlingen på ett jäkla bra tag den enda som höll måtet var mariette.

Roger pontare var okej. 3 & 4 var riktigt dåliga hade inte dom bättre låtar?

Lisa Ajax låt var en riktig besvikelse.

sen kan man räkna ut att De vet du kommer få möta gruppen från idag som gick till andra chansen och lisa få möta en Singel Tjej i sin duell.
Citera
2017-02-12, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Väldigt komiskt men samtidigt oerhört tragiskt att SD armén här politik av Mello också.

Jag som trodde det var svt som försöker göra politik av mello?
Citera
2017-02-12, 01:17
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Väldigt komiskt men samtidigt oerhört tragiskt att SD armén här försöker göra politik av Mello också.

Nja, Mello gör sig självt politiskt genom att blanda in olika liberala ståndpunkter av olika slag. Här driver vi bara med det.
Citera
2017-02-12, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Det är som The Ark och Yohio hade avlat fram några kärleksbarn.
Inte alls, de tog på sig en klänning, inte mer än så, ingen estetisk tanke bakom, bara "Kolla, jag har klänning!".
Citera
2017-02-12, 01:26
Medlem
muchogracias avatar
Citat:

Nja hela melodifestivalen är PK-styrd, det krävs inte många grå för att förstå att så är fallet, kolla bara på tex etnicitet på deltagarna, sätt dig in i björkmans hjärna, vad handlar låtarna om, m.m öppna upp ditt sinne för att förstå vad det är dina licenspengar går till, om du nu betalar tv-licensen, annars får du en snigel på ögat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in