Nyproduktion Sköndal.
https://bostad.stockholm.se/Lista/Details/?aid=129385
Nya rekord för nyproduktion. Sniken standard 2a på 55 m2 i förorten sköndal för 9773 :-/mån och sen tillkommer varmvatten på minst 200 kr/mån, snarare 400-500 :-/mån ifall man är bor två.
Vad är det man får för dessa enorma summor?!
Kolla köket där, det mesta är det billigaste skräpet man kan hitta
- 15*15 cm vitt kökskakel som kostar 39 kr kvadratmetern på bauhaus och har suttit i lägenheter i decennier. Jag köpte nyligen glasmosaik i mitt kök för 500 kr kvadraten och det är mellansegmentet. Kakel i kök varierar priserna från dessa snik budget kakel för 39 :- upp till 1200 :- m2 för kristallmosaik.
- Köksluckehandtagen kostar 25 kr styck på hornbach. Har själv tittat på dom.
- Glashällspisen är den billigaste dom kan hitta för ca 3500 :-
- Köksfläkten är ett skämt, ingen medelklassperson kan tänka sig en sån där ful köksfläkt. Rostfri snygg stålkåpa är det som gäller 5-10 år tillbaka och dom kostar bara 1000-1500 :-
- Diskbänken är snik, ingen sätter in en sån där diskbänk längre utan man har inbyggdnadsho
- Bänkskivan ser ut som snik också, troligtvis folierad spånskiva. Vart är ek bänkskivan eller varför kan man inte få en snygg laminatskiva iallafall? Dom kostar 399 :- på ikea.
- Golven är skit, billigaste 3-stav parketten dom hittat för 179 :- m2 på byggmax.
- Köksluckorna är det billigaste skit man kan hitta.
- Badrummet har också 15*15 cm snik kakel kombinerat med lite snyggare gråspräckligt kakel men även det är bland det billigaste som finns på byggvaruhusen.
- bänkskivan i badrummet är också den billigaste folierade vita skivan dom hittat. Varför är den inte i massiv ek eller ask? supersnyggt.
Hela lägenheten är budget och snik, vad är det man betalar 10 000 :-/mån för? Hyresgäster är lurade. Detta skräp duger inte åt medelklassmänniskor iaf, ingen i min släkt har sånt där billigt skräp i sina villor eller lägenheter. Min pappa hade betydligt dyrare och modernare material i sitt kök redan för 10 år sen med inbyggdnadsspis och häll, rostfri kyl för 8000 kr, rostfri diskmaskin, dyrare kakel, glasskåp i köket.