Nyproduktion Sköndal.
https://bostad.stockholm.se/Lista/Details/?aid=129385
Nya rekord för nyproduktion. Sniken standard 2a på 55 m2 i förorten sköndal för 9773 :-/mån och sen tillkommer varmvatten på minst 200 kr/mån, snarare 400-500 :-/mån ifall man är bor två.
Vad är det man får för dessa enorma summor?!
Kolla köket där, det mesta är det billigaste skräpet man kan hitta
- 15*15 cm vitt kökskakel som kostar 39 kr kvadratmetern på bauhaus och har suttit i lägenheter i decennier. Jag köpte nyligen glasmosaik i mitt kök för 500 kr kvadraten och det är mellansegmentet. Kakel i kök varierar priserna från dessa snik budget kakel för 39 :- upp till 1200 :- m2 för kristallmosaik.
- Köksluckehandtagen kostar 25 kr styck på hornbach. Har själv tittat på dom.
- Glashällspisen är den billigaste dom kan hitta för ca 3500 :-. Ingen medelklasspersson sätter idag in en fristående glashällspis i sina lägenheter, det gjorde man år 1995-2005. Nu är det inbyggdnadsspis och inbyggd häll som gäller.
- Köksfläkten är ett skämt, ingen medelklassperson kan tänka sig en sån där ful köksfläkt. Rostfri snygg stålkåpa är det som gäller 5-10 år tillbaka och dom kostar bara 1000-1500 :-
- Diskbänken är snik, ingen sätter in en sån där diskbänk längre utan man har inbyggdnadsho
- Bänkskivan ser ut som snik också, troligtvis folierad spånskiva. Vart är ek bänkskivan eller varför kan man inte få en snygg laminatskiva iallafall? Dom kostar 399 :- på ikea.
- Golven är skit, billigaste 3-stav parketten dom hittat för 179 :- m2 på byggmax.
- Köksluckorna är det billigaste skit man kan hitta.
- kranen är ok och modern, men jag kan garantera det är ett budgetmärke och billigaste modellen som finns, som börjar droppa vatten efter en viss tid.
- Badrummet har också 15*15 cm snik kakel kombinerat med lite snyggare gråspräckligt kakel men även det är bland det billigaste som finns på byggvaruhusen.
- bänkskivan i badrummet är också den billigaste folierade vita skivan dom hittat. Varför är den inte i massiv ek eller ask? supersnyggt och kostar inte mycket, gav 650 kr för massiv ek bänkskiva på 2.4 meter som jag gjorde ett skrivbord av och satte kromben på vilket blev mycket läckert ut.
Hela lägenheten är budget och snik, vad är det man betalar 10 000 :-/mån för? Hyresgäster är lurade. Detta skräp duger inte åt medelklassmänniskor iaf, ingen i min släkt har sånt där billigt skräp i sina villor eller lägenheter. Min pappa hade betydligt dyrare och modernare material i sitt kök redan för 10 år sen med inbyggdnadsspis och häll, rostfri kyl för 8000 kr, rostfri diskmaskin, dyrare kakel, vitrinskåp som köksskåp redan för 15-20 år sen.