Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-11, 14:36
  #1
Medlem
Silvermoons avatar
Efter några år som singel börjar jag bli sugen på att finna någon tjej/kvinna att dela livet med.

Jag har insett att jag dras till intellektuella och drivna kvinnor, trivs helt enkelt bäst i deras sällskap och finner dem intressanta på ett annat sätt. Nu är dock problemet, vart finna dem?

När jag pluggade till ingenjör så fanns det relativt gott om tjejer som var smarta och intressanta, men som vuxen är det svårare. På min arbetsplats finns det knappt kvinnor alls och på nätdejtingsajterna verkar de flesta vara ganska standard: "jag gillar att umgås med familjen, fika och träna, tihi.".

Vart vänder jag mig som 28-åring i en mellanstor svensk stad för att finna intressanta singelkvinnor? Finns det några hobbies dit intellektuella kvinnor dras generellt sett? Shackklubben lokalt verkar främst innehålla gubbar...

Kanske en bokcirkel?
Vad tror ni?
Citera
2017-02-11, 14:50
  #2
Medlem
CoralinesGhosts avatar
På elitsinglar.se kanske?
Citera
2017-02-11, 14:54
  #3
Medlem
Katzyns avatar
Singelmingel på museum? Vet att en del museer har sådant. Ingen garanti att tjejerna är intelligenta, men de har åtminstone något mer intresse än shopping och fika.
Citera
2017-02-11, 14:57
  #4
Medlem
Europes avatar
Jag skulle ändå rekommendera nätdejting, men se till att sålla och välj endast de som faktiskt kan tänkas falla in i profilen. Jag har dock själv endast sysslat med det under en period för ca 10 år sedan, så jag vet i och för sig inte hur det ser ut idag.
Citera
2017-02-11, 15:42
  #5
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
På elitsinglar.se kanske?
Övervägde elitsinglar för något år sedan men kom fram till att det knappt fanns några tjejer alls i min stad och de flesta var äldre än mig. Kanske om jag är villig att kolla i någon storstad dit jag ändå överväger att flytta inom något år.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Singelmingel på museum? Vet att en del museer har sådant. Ingen garanti att tjejerna är intelligenta, men de har åtminstone något mer intresse än shopping och fika.
Det är helt klart en bra idé, tack! Inte för att jag springer på museum titt som tätt men konceptet verkar toppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag skulle ändå rekommendera nätdejting, men se till att sålla och välj endast de som faktiskt kan tänkas falla in i profilen. Jag har dock själv endast sysslat med det under en period för ca 10 år sedan, så jag vet i och för sig inte hur det ser ut idag.

Tröttnade på nätdejting för några månader sedan. Dels pga att jag har svårt att uttrycka mig i skrift på ett sätt som attraherar kvinnor(uppenbarligen med tanke på hur det gick...) och dels för att jag kom på mig själv med att få alldeles för höga krav. Bättre med IRL tycker jag.
Citera
2017-02-11, 15:58
  #6
Medlem
Om du tar ex. högskolestudenter så är deras IQ ca. 120 SD 15. En professor brukar ligga på ca. 130 SD 15. Om skillnaden överstiger 30 SD 15-poäng, så blir det meningslöst intellektuellt utbyte i slutändan.

Så...skapligt intelligent startar vid minst 120 SD 15 och där finns det tillräckligt många.

Skaffa FB-vänner som ex. akademiker eller Mensa...sedan kan man lägga till också deras vänner. Så, du kan träffa en dam på det sättet...via en väns vänner. Du kanske har 50 vänner och en enda av dina vänner kanske har 500 vänner? Det går....
Citera
2017-02-11, 17:01
  #7
Medlem
Gå med i Mensa.
Citera
2017-02-11, 17:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenpeople
Gå med i Mensa.

Ja där kryllar det av kvinnor va?
Citera
2017-02-11, 18:17
  #9
Medlem
Intelligenta och vackra kvinnor finns det väl gott om.

Ta en promenad på H&M, sen är det bara du som avgör om du har en chans.

De som är vackra brukar inte bemöda sig med dejtingsajter.
Citera
2017-02-11, 18:44
  #10
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Om du tar ex. högskolestudenter så är deras IQ ca. 120 SD 15. En professor brukar ligga på ca. 130 SD 15. Om skillnaden överstiger 30 SD 15-poäng, så blir det meningslöst intellektuellt utbyte i slutändan.

Så...skapligt intelligent startar vid minst 120 SD 15 och där finns det tillräckligt många.

Skaffa FB-vänner som ex. akademiker eller Mensa...sedan kan man lägga till också deras vänner. Så, du kan träffa en dam på det sättet...via en väns vänner. Du kanske har 50 vänner och en enda av dina vänner kanske har 500 vänner? Det går....
Nu anser jag förvisso att intelligens är mer än IQ men visst. Om jag umgås med intelligenta vänner så ökar ju chansen att umgås med deras intelligenta vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenpeople
Gå med i Mensa.
Blev faktiskt lite sugen på det men såg idag att enda provet i närheten och närtid var idag. Sur timing, men i framtiden kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Ja där kryllar det av kvinnor va?
Har du fakta som pekar på något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm30
Intelligenta och vackra kvinnor finns det väl gott om.

Ta en promenad på H&M, sen är det bara du som avgör om du har en chans.

De som är vackra brukar inte bemöda sig med dejtingsajter.

Njae, det beror nog på hur man definierar intelligenta kvinnor. Jag söker också en kvinna som inte är så styrd av normen. T.ex. är jag inte intresserad av radhus, 2 barn och kombi. Ett av mina mål i livet är att bli VD för iaf något hyfsat stort företag och bo utomlands några år.

Ett stort problem för mig är att träffa någon som delar min inställning till livet. Dejtade för två år sedan en toppentjej, men hennes dröm var att ta över familjegården och skaffa en kärnfamilj. Kändes inte alls som en framtid för mig.
Citera
2017-02-11, 19:08
  #11
Avstängd
Virgil.I.Grissoms avatar
Drivna intelligenta kvinnor sitter sällan stilla är min erfarenhet.

Jag skulle fundera på vilken hobby jag kan tänka mig utveckla.

Nu sluggar jag hej vilt då min egen ålder har passerat 30-års åldern med hästlängder.

Funderingar jag sluggar fram.

Bokklubbar, matlagningskurser och gym (och då inte svettiga jag lyfter mest i bänkpress). Skaffa en söt hund och gå ut och gå på stan (söta hundar är riktiga brud magneter och dom stannar ofta och pratar och gullar med hunden)

Tja du får fundera lite själv.
Citera
2017-02-11, 19:12
  #12
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Jag söker också en kvinna som inte är så styrd av normen. T.ex. är jag inte intresserad av radhus, 2 barn och kombi. Ett av mina mål i livet är att bli VD för iaf något hyfsat stort företag och bo utomlands några år.

Ett stort problem för mig är att träffa någon som delar min inställning till livet. Dejtade för två år sedan en toppentjej, men hennes dröm var att ta över familjegården och skaffa en kärnfamilj. Kändes inte alls som en framtid för mig.
Hmmm, vilken intressant nöt du har att knäcka där!

Lirar du biljard? Har tävlat i 9-ball och snooker, och har träffat flera kvinnor av den kaliber du beskriver i den svängen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback