Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Om Alternative för Sverige ska komma över 4%-spärren så gäller det nog att de har stenkoll på sina gubbar (å kärringar). Inga konstiga uttalanden på grillfester efter ett par öl osv. Det blir väl det svåraste projektet för dem, att ingen och då inte ens flaggbärare, saftblandare, flygbladsutdelare säger eller gör något dumt.

Alltså: Ska de ut å festa, ge fan i att filma om de tänker jaga invandrare med järnrör. Det är ingen bra idé.

Lite halv-off-topic men ett reportage för några år sedan där SDU partajar i kostymer och slår sig för bröstet och säger att de är den nya eliten (rätta mig om jag minns fel) ger jag inte mycket för.
Kan också vara något att beakta om man vill gå-hem. Men jag ser SD som mer vänster än höger egentligen och om AFS lägger sig mer höger ut är väl det bra för bredden.
Citera
2017-02-11, 15:35
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag undrar verkligen om detta stämmer. Förtroendet för SD-ledningen måste ju ha fått sig en knäck. Är det någon som sett tecken på att Åkesson, Karlsson och Jomshof är folkkära?

Jag tror AfS kommer att gå riktigt bra, och vem, kanske rent av kommer in i riksdagen.
Åkesson är den ende riktigt folkkäre partiledaren vi har just nu. Alltid fullt med folk på hans tal ósv, betydligt mer folkl än vad M och S drar. Och nej då räknar jag inte motdemonstranter. Folk kommer rösta på originalet oavsett om det är M eller AFS som försöker knipa åt sig röster.
Citera
2017-02-11, 15:45
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppvaknandet2015
Lite halv-off-topic men ett reportage för några år sedan där SDU partajar i kostymer och slår sig för bröstet och säger att de är den nya eliten (rätta mig om jag minns fel) ger jag inte mycket för.
Kan också vara något att beakta om man vill gå-hem. Men jag ser SD som mer vänster än höger egentligen och om AFS lägger sig mer höger ut är väl det bra för bredden.

Ja just det. Är det inte där någon säger att "man vill väl inte se ut som en smutsig rom"?

Efter det uttalandet så är det någon tillfrågad som säger att det är en idiot som sa så och att man inte kan hålla koll på alla som håller till runt partiet/föreningen.

Det är exakt sånt som kommer göra att 4%-gränsen blir omöjlig. Även om han har rätt i sak, att det inte är möjligt att hålla koll på alla så kommer hela media-Sverige vara fokuserade på misstag som dessa. Hela partiet kommer bli definierat efter dylika uttalanden. Det kan tänkas ge några röster men i det stora hela så kommer det att dämpas och en 4%-gräns blir omöjlig att uppnå.
Citera
2017-02-11, 15:46
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
AFS kommer att ha en verklig chans att ta sig in i riksdagen redan 2018. Iofs skulle jag inte rösta SD ändå (hellre avstå) men det kommer inte att handla om en bortkastad röst för den som är orolig för sånt. Att AFS kommer att växa på SD:s bekostnad är bara bra.
Det lät precis så som du skriver om ND 2010. Men det blev pannkaka. Och sen var det SvP folk här gapade om lätt skulle komma in i riksdagen och utmana SD. Även det blev pannkaka. Så kommer det bli även med AFS. Ja Kasselstrand är en karismatisk perosn och en rätt bra talare men det räcker inte.

Nej jag tycker inte allt SD gör är bra men det mesta är det. Och det fins inget parti någon håller med om allt till 100%. Och ska AFS ha minsta chans att få några röster måste de sätta igång direkt och gå ut hårt. Har de resurser till det, jag tvivlar. Men visst ska bli intressant att följa stapeln "Övriga" i OUs framöver.
Citera
2017-02-11, 15:58
Medlem
PK-befriads avatar
Det är bara en tidsfråga innan Gustav Kasselstrand blir krönt till Svea Rikes konung. En konung värd att följa!

Vi följer er vart ni än går, vart ni än går vi följer
Vi vågar både liv och blod om vi än så går under
Vi tror på er vår konung, vår konung vi tror
Vi ställer oss uti givakt och ger vårt hedersord
Ett ord, skrivet i blod
Revolution
https://www.youtube.com/watch?v=X3elk6cTpII
Citera
2017-02-11, 15:59
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Jävla fantasier ni har i denna tråden alltså.
Merparten kommer såklart att fortsätta rösta på SD och inte på det här blöjpartiet med kränkta nationaldemokrater.
Men ni är ju samma människor som inför varje val skriver dynga som "NU FÅR VI IN SvP I RIKSDAGEN, DET KOMMER GÅ NU! SVENSKEN HAR FÅTT NOG!"
Citera
2017-02-11, 16:05
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Åkesson är inte folkkär i ordets riktiga betydelse. Folk som inte röstar på SD har inget till övers för Åkesson. Han verkar inte heller vara omåttligt populär inom sitt eget parti. Annars hade vi denna tråd.
Det är väl självklart att han inte är populär bland människor som man har uteslutet ur partiet
Citera
2017-02-11, 16:50
Medlem
sanchoos avatar
Åkesson med flera i ledningen hade rätt. Gamla SDU var inget mer än ett gäng moderater som vill ej ha någon invandring men vill gärna ha sämre villkor för arbetaren.
Citera
2017-02-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ja just det. Är det inte där någon säger att "man vill väl inte se ut som en smutsig rom"?

Efter det uttalandet så är det någon tillfrågad som säger att det är en idiot som sa så och att man inte kan hålla koll på alla som håller till runt partiet/föreningen.

Det är exakt sånt som kommer göra att 4%-gränsen blir omöjlig. Även om han har rätt i sak, att det inte är möjligt att hålla koll på alla så kommer hela media-Sverige vara fokuserade på misstag som dessa. Hela partiet kommer bli definierat efter dylika uttalanden. Det kan tänkas ge några röster men i det stora hela så kommer det att dämpas och en 4%-gräns blir omöjlig att uppnå.
Det är fullt möjligt att ta sig över 4%-spärren också med opassande uttalanden. Det finns garanterat fler än 4% som prioriterar Sveriges framtid över hur politiker uttrycker sig. Troligen ungefär samma personer som valde in Sd i riksdagen.
Citera
2017-02-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Dumheter, samma sak gällde ju isåfall ND och det var ju en ren katastrof. Spår max 1000 röster i valet 2018.

Folk kommer rösta på originalet som dessutom förstått att man måste kompromissa inom politiken.
Nej, man måste inte kompromissa. Att döma av Sd's opinionsmätningar är de i en position att ställa krav. I och med att Sd inte vill ställa krav finns ett utrymme för ett nytt parti.
Citera
2017-02-11, 17:05
Medlem
De kommer aldrig komma in i riksdagen. Med ett sådant namn blir det ännu svårare, vad i helvete tänkte dem på?
Citera
2017-02-11, 17:05
Bannlyst
Där ser man. Trodde faktiskt aldrig dom skulle göra verklighet av sitt snack.

Ett nytt parti att konkurrera med NMR alltså, kommer bli underhållande att följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in