2017-02-10, 11:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Han har ju varit högst medioker i Schweiz, så de sörjer nog inte att han lämnat.

Varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2017-02-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Han har ju varit högst medioker i Schweiz, så de sörjer nog inte att han lämnat.

Är det din åsikt för att du har sett många av deras matcher, eller är det för att någon 12-årig retard från Grums skrivit det på Bajens SvFans-forum?
Citera
2017-02-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför anses konstgräset vara så jävla problematiskt egentligen? Om Kennedy kunde klara det så borde väl även Kim Källström göra det? Dessutom så är knappast tanken att Källström ska springa som en galning utan han lär snarare spela i något slags Pirlo-roll som främst handlar om att använda hjärnan istället för löpstyrkan.
Det är två väldigt olika spelartyper med helt olika fysiska förutsättningar. Jag säger varken bu eller bä men jag förstår varför kombinationen av Källströms tunga kropp och gympahallens betonggolv väcker en del frågetecken.

Kul med Kim tillbaka! En hög temperatur i Stockholm är bra för svensk fotboll.
Citera
2017-02-10, 11:40
Medlem
anteri17s avatar
Låt Allsvenskan börja. Fan vad fint det kommer bli. In med någon het forward för AIK så får vi en bättre AS än på många år.
Citera
2017-02-10, 11:44
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Välkommen hem Kongo Kim

Utan Offer Ingen Seger!!!
Citera
2017-02-10, 12:48
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Om man lägger undan klubbtillhörigheten för en sekund så måste jag ändå säga att OJ vad glad jag blir för Kim Källström. Har alltid gillat honom. En av de absolut vettigaste fotbollsspelarna, och verkar vara en väldigt fin person både som spelare och privat. Önskar honom lycka till i Allsvenskan
Citera
2017-02-10, 13:00
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amen-sluta
Hur bra kommer Kongo-Kim vara?

Hur funkar han på konstgräset?

Langa era framtidsspaningar tack
Kim har varit Sveriges bästa spelare i snart 15 år. Hans senaste sejour var han så överlägsen som vi bara sett Maradona varit tidigare i fotbollshistorien.

Kim är mer defensiv idag men kommer ändå vara helt överlägsen övriga spelare. Det är bara att gratulera fotbollssverige för denna underbara värvning.
Citera
2017-02-10, 13:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Kim har varit Sveriges bästa spelare i snart 15 år. Hans senaste sejour var han så överlägsen som vi bara sett Maradona varit tidigare i fotbollshistorien.

Kim är mer defensiv idag men kommer ändå vara helt överlägsen övriga spelare. Det är bara att gratulera fotbollssverige för denna underbara värvning.

Funderar på att glida förbi en träning, bara för att, men det kommer väl att vara som att se störtloppsåkarna, kommer knappt att skönja vem det är när han blixtrar förbi.
Citera
2017-02-10, 14:02
Medlem
Truppen mot Peking imorgon kl 12.

1. Ögmundur Kristinsson
2. Birkir Már Sævarsson
3. Richard Magyar
4. Bjørn Paulsen
11. Arnór Smárason
14. Fredrik Torsteinbø
26. Dusan Jajic
28. Gershon Koffie
55. Imad Khalili
77. Mats Solheim
90. Jiloan Hamad
Avbytare:
24. Giuliano Gatica (U19)
6. Joseph Aidoo
9. Stefan Batan
10. Kennedy Bakircioglu
16. Rômulo
17. Pa Dibba
27. Isac Lidberg
34. Leo Bengtsson

Hamad gör således sitt första framträdande för oss. Magyar, Torsteinbö och Khalili som inte fått lira särskilt mycket hittils får också chansen att visa upp sig från start. Kommer nog att bli en underhållande match med försäsongsmått mätt.
Citera
2017-02-10, 14:59
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

90. Jiloan Hamad

Hamad gör således sitt första framträdande för oss. Magyar, Torsteinbö och Khalili som inte fått lira särskilt mycket hittils får också chansen att visa upp sig från start. Kommer nog att bli en underhållande match med försäsongsmått mätt.

Lyckad värvning för Bajen måste jag säga, hade hoppats på att han skulle komma till IFK Göteborg
Jag gillar Hamad, härlig spelförståelse.
Citera
2017-02-10, 15:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Om man lägger undan klubbtillhörigheten för en sekund så måste jag ändå säga att OJ vad glad jag blir för Kim Källström. Har alltid gillat honom. En av de absolut vettigaste fotbollsspelarna, och verkar vara en väldigt fin person både som spelare och privat. Önskar honom lycka till i Allsvenskan

Kul med ett nyanserat inlägg.
Hur han kommer vara är det väl ingen som kan sia om, men förhoppningsvis levererar han på alla plan och blir en ledargestalt i Djurgården. Hoppet lever!
Citera
2017-02-10, 16:18
Medlem
Aleopas avatar
Ni som ser saken från andra hållet. Vad är fördelen med Malmös lugna fönster?
Tappat Kari och Adu, fått in en dansk mittback.
Bra eller dåligt?

Själv är jag orolig för defensiven. Väldigt längesen Lewicki var på hög nivå och nu är han väldigt ensam om att få sköta den biten. En skada på han och 55kg Rakip ska ta hand om defensiven.
Även svårt å se att offensiven ska fungera. Mackan va skadad en del på hösten, händer de igen så har vi Pawel och Jeremejeff, känns tufft att vinna guld med de två även om Berget med kan lira där uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in