2017-02-23, 01:49
Medlem
Go Gubbe, och av många rejält underskattad.

Martin Smedberg-Dalence!
https://www.youtube.com/watch?v=0g6cUo5N-qo
Citat:
”Supporterklubben Änglarnas hederspris Ärkeängeln går 2016 till en spelare som under totalt fem år visat stor lojalitet på plan men kanske ännu större utanför.

Årets ärkeängel gör sin andra vända i IFK Göteborg och lika lovande som han var på plan den första vändan, lika stabil och trygg är han idag. Vi är glada att vi fick en andra chans att se honom i den blåvita tröjan. Utanför plan är årets ärkeängel allt vi kan önska oss. Genom sitt engagemang i IFKs CSR -arbete visar han stort hjärta, inte bara för IFK utan också för vår älskade stad och vad kan bättre känneteckna en ärkeängel?

Årets ärkeängel heter Martin Smedberg Dalence och oavsett om han befinner sig i Gunnilse, på Gamla Ullevi eller i Bolivia gör han oss glada och stolta över att han är en av oss.”
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-02-23 kl. 01:58.
Citera
2017-02-23, 10:24
Medlem
4522s avatar
Nu när tävlingsmatcherna så sakteligen dragit igång tänkte jag ge mig på ett halvhjärtat försök att betygsätta Norrköpings trupp enligt en femgradig skala. Bry er inte om stavfel - allt är på uppstuds. Håll i hatten!

Keepers:

Försvarare:

Mittfältare

Märkte att inlägget blev för långt - sover på anfallarna lite.
Citera
2017-02-23, 10:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Följer den debatten på det forumet med och som vanligt finns det för många som rycker ut och vrålar om att "Hade bara bollen studsat rätt" hade ni alla som kritiserar JL hyllat honom istället.
För mig, och dig med vet jag, är frågan större än om vi med maximal röta hade lyckats slå ut Qarabag i EL-kvalet eller om vi tagit guldet 15 via några andra resultat etc.
Det handlar om ett totalt feltänk.

Jag som många andra JL-kritiker tröttnade totalt när vi inte roterade mer i somras, och speciellt då i bortamatchen mot Bajen som vi alla visste att vi skulle torska. Där skulle vi haft juniorlag. Nu hade det inte hjälpt mot Qarabag ändå men vi hade gett spelarna vila och bättre förutsättningar iaf.

Sedan kan jag faktiskt inte minnas på rak arm när en allsvensk tränare, inte bara i blåvitt utan ÖVERHUVUDTAGET under alla år jag följt denna serie, så TOTALT skyllt en förlust på en enda spelare som han gjorde med Sabah som du nämner. Totalt jävla idiotiskt.

Man var väl trött på Stahre ibland med såklart, speciellt 2012 men han hade iaf något jag saknar. Han gick ifrån den idé han först ville applicera med sitt spel när det inte funkade (hade vi fortsatt så hade vi åkt ur 2012) och efter en av de värsta kvällar jag haft på en arena mot Gefle away där slängde han det spelet och spelade ett spel vi kunde klara av då och som gav nödvändiga poäng och sedan var vi ett topplag resten av hans tid här och tog dessutom en cuptitel.
JL skulle ALDRIG ändra sitt spelsätt hur j-a illa vi låg till.

Tyvärr förlänger vi väl men jisses vad idiotiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Go Gubbe, och av många rejält underskattad.

Martin Smedberg-Dalence!
https://www.youtube.com/watch?v=0g6cUo5N-qo

MSD gör mycket gott ja, tårarna av glädje över priset och den totala hängivelsen till klubben är det få som har. Jag tycker dessutom att hans samarbete med Emil är briljant och att han skall få en ordinarie tröja iår. Bakom kan vi ha ungdomar.
Citera
2017-02-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
MSD gör mycket gott ja, tårarna av glädje över priset och den totala hängivelsen till klubben är det få som har. Jag tycker dessutom att hans samarbete med Emil är briljant och att han skall få en ordinarie tröja iår. Bakom kan vi ha ungdomar.

Paka verkar ju ses som yttermittfältare av JL, om han nu bara kan få vara hel... men ja, MSD är en jävligt nyttig spelare att ha i laget, inte bara för att han är en kompetent fotbollsspelare, han tar ju även hand om nya killar i laget osv, dessutom är han kapabel att vikariera om t ex Salo skulle gå sönder(händer ju dock aldrig). Förra året låg han väl bakom typ 7-8 mål åtminstone. Dessutom är han såklart rakt igenom en bra människa, genuin.

Angående JL så tål jag inte mannen.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-02-23 kl. 13:53.
Citera
2017-02-23, 14:39
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Bra inlägg!
Härligt inlägg 4522, skulle vara roligt om alla gjorde någon liknande genomgång för sitt lag men kanske skippa talangerna(om man tycker det blir för jobbigt och långt då).
Jag är ju tyvärr oduglig när det kommer till betygsättning, velar och byter betyg 10 gånger på varje spelare men en genomgång kommer för GIF när jag sett några fler matcher.
Citera
2017-02-23, 18:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Intressant läsning.
Välskrivet inlägg. Men som du redan vet måste man reagera på Eliasson, har haft exakt samma känsla när man sett honom vara den piggaste och mest tekniskt briljanta spelaren under vintermånaderna men så fort säsongstarten närmar sig blir det mer och mer ineffektivt på kanten och bristen i defensiven lyser starkt. Hoppas dock att du har rätt, är det nån spelare utanför AIK jag vill se explodera är det Eliasson, oerhört sympatisk och gnäller aldrig oavsett situation. Förhoppningsvis gynnar det honom att ha lämnat storstaden och kan spela med lite mindre press. Där har Peking lyckats förut.

Får skriva en liknande recension om AIK´s trupp vid senare tillfälle!
Citera
2017-02-23, 20:39
Medlem
Gnaget förlorade träningsmatch mot Karlberg (div 2) med 2-1

Startelva
Stam

Haukur
Nyholm
Sonko
Thern
Olsson
Royo
Salétros
Gravius

Mushitu
Mansiamina

Reservbetonat men ändå? Målet gjordes av "för unge målvakts Linnérs" lillebror Albin.... igen.
Citera
2017-02-24, 08:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Paka verkar ju ses som yttermittfältare av JL, om han nu bara kan få vara hel... men ja, MSD är en jävligt nyttig spelare att ha i laget, inte bara för att han är en kompetent fotbollsspelare, han tar ju även hand om nya killar i laget osv, dessutom är han kapabel att vikariera om t ex Salo skulle gå sönder(händer ju dock aldrig). Förra året låg han väl bakom typ 7-8 mål åtminstone. Dessutom är han såklart rakt igenom en bra människa, genuin.

Angående JL så tål jag inte mannen.

Paka glömmer man tyvärr nästan av numera. Sedan har vi även Seb O där. Vi har med MSD, Rieks, Paka, Seb O fyra alternativ på kanterna så där behövs inte fler. Sedan kan ju även Tobbe spela där om det kniper. Testet med Legolas där gillar jag dock inte, han ska spela forward.
Vi har ju även testat Knark-Sonen där och han är ju som far sin och gör det bra precis överallt.
Om det sedan skulle totalkrisa sig har vi ytterbackar som Öhman och Dahlqvist som kan vikarier som ytterbackar och då flytta upp Emil/Scott ett steg alt spela ytter själva.

MSD är dessutom viktigare iår än åren innan rent klubbmässigt då han ju sedan barnsben varit just blåvitt, och när både Hjalle och Alvbåge försvunnit får han en större roll som klubbhjärta i laget. (sedan finns det klubbhjärtan förutom MSD i laget ändå skall väl påpekas).
Citera
2017-02-24, 16:03
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Erik Granat central mittfältare(95a) i GIF har en främre korsbandsfraktur och blir borta hela säsongen, tråkigt då han var ordinarie i GIF i höstas och är antingen i startelvan eller första avbytare på den positionen.
Tråkigt för en ung talangfull spelare att bli borta en hel säsong även om jag inte håller honom alltför högt så är det ju en försvagning och det är ju en fin kille så lider med honom.
Citera
2017-02-25, 09:03
Medlem
Joelfrogs avatar
Min Ranking
1 Malmö FF +++++
Stark klass på hela laget, men målvaktsidan ser lite svag ut, frågan är om Wiland håller klassen ett år till. Blir jobbigt att blanda europaspel med allsvenskan om man går långt där. Skönt att få bred på anfallsidan med Cibicki och Jeremejeff och mittbacken Lasse Nielsen är en av de bästa värvningarna den här säsongen.
2 IFK Göteborg ++++
Behöver få in en målvakt där ser de väldigt svagt ut, mittfältet och försvaret ser ut som ett guldlag men har svårt att se att någon anfallare kan ösa in mål. Viktigaste på transfermarknaden var att man fick tillbaka Omarsson vilket säger att Änglarna har gjort ett svagt fönster.
3 IFK Norrköping ++++
Peking har ett starkt lag överlag inga svagheter direkt, det gäller bara för kapten Johansson och Sjölund att fortsätta spela lika bra som tidigare så borde man klara topp 5. Stark värvning när de fixade Thorarinsson från Rosenborg och viktigt att de köpte loss Eliasson från Gnaget.
4 AIK ++++
Om inte Oscar Linner tar ett kliv till så ser målvaktsidan tunn ut, annars så är de viktigt att man sålde Alexander Isak så man kunde låna in Simon Thern och köpa Kristoffer Olsson trots de ser jag detta som en liten fiaskosäsong för AIK tror inte anfallet räcker till nu när Isak försvunnit.
5 Kalmar FF +++
Gör bröderna Elm och bröderna Hallberg sitt jobb så kan denna säsong bli riktig succe.
De har en av allsvenskans bästa mittfält, behöver nog få in någon säker mittback bredvid Biskupovic tror inte Thorbjörnsson är tillräckligt bra men kanske att Starke Hedlund kan få sitt genombrott iår.
6 IF Elfsborg ++++
Har en av allsvenskans bästa målvakter i Kevin Stuhr Ellegaard och man har fått behålla sitt försvar. Väldigt jobbigt tapp i Claesson och med honom så hade de varit topp 5. Nyförvärvet Jesper Karlsson kan redan i år vara med och slåss om en start plats på anfallet. de defensiva mittfäktet såg svagt ut men känns nu starkare när de köpt Alex Dyer från Östersund.
7 Östersund FK +++
Laget känns starkare än förra året och går allt bra kan de slåss om europa platserna, Östersund behöver mer starka målskyttar och någon jätte i försvaret. Annars övertygar värvningarna av Tom Pettersson och Johan Bertilsson. Blir kul om de spelar minst lika anfallsglad fotboll även i år.
8 BK Häcken +++
Ganska medelstarkt i alla lagdelar men de är anfallet som sticker ut mest med Paulinho som borde vunnit skytteligan om han inte blivit skadad förra säsongen. De har även värvat skyttekungen i superettan Maholli men tror de blir svårt för han att få mycket speltid, sen att de fått in Friberg o Faltsetas är ett stort +
9 Djurgårdens IF +++
Tror inte så mycket på Djurgården trots att de nu har både Isaksson och Källström, tror inte de orkar så länge till. En som jag tror kan bli nya Mushekwi är nyförvärvet från Casa Sports Aliou Badji.
Starkaste lagdelen är nog försvaret men håller ganska jämn nivå på alla positioner.

10 Örebro SK ++
11 Hammarby IF +++
12 IK Sirius ++
13 Halmstads BK +
14 Jönköping Södra ++
15 AFC Eskilstuna +
16 GIF Sundsvall +
Citera
2017-02-25, 09:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
2 IFK Göteborg ++++
Behöver få in en målvakt där ser de väldigt svagt ut, mittfältet och försvaret ser ut som ett guldlag men har svårt att se att någon anfallare kan ösa in mål. Viktigaste på transfermarknaden var att man fick tillbaka Omarsson vilket säger att Änglarna har gjort ett svagt fönster.

Direkt felaktigt att vi ser väldigt svaga ut på målvaktssidan. Dahlberg är orutinerad men inte svag. Det är en minst lika bra målvakt som Alvbåge.
Det som Alvbåge slängde in ifjol kommer inte Dahlberg slänga in även om han likt alla målvakter lär göra några misstag.
Startelvan är inte sämre än ifjol helt enkelt. Sedan att den inte håller för guld är en annan femma...
Citera
2017-02-25, 10:19
Medlem
Samizdats avatar
Häckens starkaste lagdel är mittfältet och Djurgårdens starkaste lagdel är inte försvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in