[quote=MattiasBeming|59874595]
Citat:
1. Den massan har en kraft — fokusera på den kraften istället för den omvänt satanistiska ordningen. Ett psykofysiskt verklighetsförhållande alltså, inte det omvända.
När du försöker tala om "verklighetsförhållande" , får du mig enbart full i skratt..
tja, vid detta laget vet jag att du inte förstår varför, men jag svarade dig i inlägget, resten ligger i ditt livsöde i att inte ha den kraftfull kapacitet - synkroniserad hjärnaktivitet att förstå innebörden sv en hjärns , det är således olika från individ till individ.. vlket man inte heller kan göra så mycket åt, dock gå det att optimera sig.. såvida förståndet medger detta...
men.. räknar inte med att du hängde med i denna diskussion, heller
du har redan fokus IFRÅN livsgrundval, och visar mest din buskisattityd som är förtäckt trots.
nog med off topic
Ateism relaterar i nuet, här och nu .. man förlitar sig inte på den teistiskt uppställda tidsskalan, utan på logiskt tidsspektrum vilken kan verifieras.
Teistisk tidsuppfattning är imaginär/poetisk/
DRÖMSK och det kan vara så att du har genetisk fallenhet för scenarion uppställda i dagdrömmartillvaro, son du ville och vill att det skulle kunna vara , inte så som det är (för då får du snällt bege dig in i agnostiskt ateistiska livsfältet, det ärligas.. vi-vet-inte-allt-fokuseringen)
men riktigt så ödmjuk har du ju inte visat dig innan, du tjurfäktar dig blodig in i väggen ch sätter upp skynke för din inre vision, hellre än att säga jag-vet-inte..
för du hänvisar ju här om igen till din "vetskap" som är värd lika mycket som spökeridravlet på Trolleholmsnäs.