[quote=IR5|59882951]
Citat:
Eller så är det du som helt och hållet är blockerad och tror på saker som saknar en förankring i verkligheten människor lever i..
Det där får du isf exemplifiera, så det går att föra saklig diskussion om exakt vad, du syftade på här.
Tills dess, nej.. klarsyn och öppet sinne gäller här hos mig , jag hyser ingen tillbedjan mot oidentifierat väsen, det är teister som har sådan TRO och underkastar sig tro på något som ingen människa har kännedom om. Faith.. Tros-begreppet.. remember?
Citat:
Det är ingen fördom att säga att en ateist "bör" tro på något annat.. ty, människan behöver säkerställa sin plats i tillvaron, och detta inte genom att använda religiösa definitioner och strukturer och MAO döpa om dessa till sekulära begrepp. Om du inte tror på en GUD, så hur gör du etiskt/moraliskt sett? Ge mig alternativet istället för att gapa om andras fördomar..
Du kan vara lugn för att jag är maximalt införstådd över miin platsbestämning i denna livsform, andas ut !
Alternativ? Det finns inga sådana, lille vän - vi befinner oss alla under en och samma himlasfär, hur kan du ha missat detta?
Har jag kanske hävdat någon doktrin med innebörden om att "vi egentligen bor i en betongvägg eller i en kvicksilverhåla eller nåt annat suspekt? Då får du gärna lite utförligare återberätta det här, öppet så alla kan se, vilken doktrin jag enligt dig insinuerat, mig veterligen följer jag ingen religiös tros-doktrin.
OffTopic ; Däremot hyser jag personligen... vilket är ointressant stor respekt för Buddhas Lära, (buddhas åttafaldiga väg, var inte teistisk, for your knowledge vill du dryfta det, så inte här!!) men har inte yppat något märkvärdigt om det alls och defiinitivt inte hävdat stt buddha bör, åtlydas

som led diskussion här, i denna tråd. För diskusson om Dharma, skulle jag isf hänvisa till annan tråd, det är
totalt än en gång, irrelevant i denna tråd, som dryftar ateism. Försök respektera åtminstonde det.
----------------
topic i denna tråd = ateism , vad är ateism, vad är inte ateism