2017-02-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Oroa dig inte. Dessa personer är kontrollerade.

Helena var på väg hem.

Det är ju lite konstigt att dessa uppgifter plötsligt lyftes sista gången Helenas försvinnande var uppe i veckans brott ? Det är ju än mer konstigt att denne någon inte aktivt deltog i sökandet om de hade allvarligt intresse ev redan förhållande med varandra.
Om Helena talade om för Ulrika att hon träffat denne någon på Hotellet och senare inte kom hem borde väl denne någon vara den förste hon vände sig till på morgonen när Helena inte var hemma.
Citera
2017-02-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Nu fick du in mig igen snyggt jobbat även om jag sitter och dricker rödtjut med vänner vill bara klargöra en sak för dig jag var inte på Stadshotellet och hade ingen affär med Helena.
Olyckan stämmer inget jag är stolt över men det var 1991 och jag har betalt böter.
Vad är din agenda du får gärna skriva om mig men är det inte Helena som är viktigast och inte min bilkörning.

Rent statistiskt är det tyvärr ofta pojkvänner ex pojkvänner som är gärningsmän. Om ni gjorde slut en tid innan Helena försvann så är det självklart att ni också blir granskad.
Citera
2017-02-10, 22:44
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Rent statistiskt är det tyvärr ofta pojkvänner ex pojkvänner som är gärningsmän. Om ni gjorde slut en tid innan Helena försvann så är det självklart att ni också blir granskad.

No shit granskad ja det kan man kalla det jag gick igenom men för mig är det historia nu och har blivit lovad att inte bli störd mer av farbror blå.
Citera
2017-02-10, 23:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det är ju lite konstigt att dessa uppgifter plötsligt lyftes sista gången Helenas försvinnande var uppe i veckans brott ? Det är ju än mer konstigt att denne någon inte aktivt deltog i sökandet om de hade allvarligt intresse ev redan förhållande med varandra.
Om Helena talade om för Ulrika att hon träffat denne någon på Hotellet och senare inte kom hem borde väl denne någon vara den förste hon vände sig till på morgonen när Helena inte var hemma.

Nu vet jag ju inte om denne var med och letade efter Helena i någon skallgång eller inte, så jag kan inte säga något om det.

Inte heller vet jag om syster U vände sig till denne kille, när hon märkte att Helena inte kommit hem. Jag kan därför inte yttra mig om detta. Men eftersom killen är kollad och avförd så fick polisen höra om honom. Jag antar att detta skedde tidigt, men detta är bara min spekulation.
Citera
2017-02-10, 23:13
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Nu fick du in mig igen snyggt jobbat även om jag sitter och dricker rödtjut med vänner vill bara klargöra en sak för dig jag var inte på Stadshotellet och hade ingen affär med Helena.
Olyckan stämmer inget jag är stolt över men det var 1991 och jag har betalt böter.
Vad är din agenda du får gärna skriva om mig men är det inte Helena som är viktigast och inte min bilkörning.

Du ska ha all heder åt att du svarar och erkänner olyckan vad som sen hände med Helena tror jag inte du kan svara på och det måste vara skönt att veta att inte polisen är intresserad av dig längre.
Citera
2017-02-11, 00:05
Medlem
Jag bumpade ett inlägg som handlade om BW som gärningsman men alla börjar genast undersöka PR återigen... Känns som om BW undgår radarn hela tiden...
Citera
2017-02-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Möter hon BW utanför stadt innan hon påbörjat gå?
Svar: BW. Låt oss stoppa där en stund.
Han känns som den av dom som presenterats på tråden som tänkbar GM, som man behöver ” tvätta ” av ordentligt. Orsakerna till det är flera enligt oss. För att beskriva varför vi anser detta måste vi upprepa uppgifter som redan finns på tråden. Hoppas de som varit med länge på tråden kan ha överseende med detta.
Prinzezzan har redan beskrivit hur BW själv placerar sig i anslutning till entrén på Statt, vilket bekräftas av andra vittnen c.a 02.00 ge eller ta några minuter. Han träffar HA som är på väg ut från Statt, pratar någon minut med henne. Han uppger mycket riktigt att HA är glad. Hon talar om att hon tänkt att gå hem. Han får sin kram. Sedan skils de. Men han lämnar också en annan uppgift, att HA enligt honom inte är berusad. ( Låt oss återkomma till det ). Hur hamnar nu BW på Statt runt 02.00 och vad gör han där? Enligt flera av ” källorna ” har han tillbringat tidigare delen av natten på en fest i Radbyn i Mariestad. Där han dels blivit blivit avvisad av en kvinna dels varit rejält berusad. Vid 01.30-01.45 lämnar han festen körandes en vit Opel tillsammans med en person vid namn SP ( Sh*ane P*umpfre* ). Färden gick till Statt. Åtminstone för BW. Varken BW eller SP återvänder till festen senare på natten. Innan vi går vidare vill vi upprepa ett par frågor som kanske bättre nu kan förstås varför vi anser att de är så avgörande viktiga.

1. När anländer BW till festen och hur?
2. Vad gör han efter det att han skilts från HA vid Statt?
3. Var finns BW när UA ringer honom på morgonen och talar om att HA saknas?
4. Vad gör BW mellan kl.02.00 till kl.08.00 på söndagen?

Tidigare ställda frågor.
( 2. UA lämnar inflyttningsfesten hos PJ i Töreboda. UA lämnar festen efter HA. Vid vilken tid lämnar hon festen? Med vem eller vilka lämnar hon festen? Hur tar hon sig till hemmet? Går färden direkt till hemmet ? När anländer UA till hemmet? Med vem eller vilka anländer hon till hemmet?
( Reflektion: Ett vittne uppger att hon sett en mindre vit bil köra på ” cykelvägen ” c.a. 00.00-00.30. Att bilen kommer från det håll som det senare skall framkomma att en ” efterfest ” pågått ute på Ekudden. Att UA måste varit hemma senast 01.30 då hon uppger att HA ringer från Statt. )

3. Är UA ensam i hemmet under natten?

4. När UA tar kontakt med BW på morgonen var befinner han sig då ?

5. När UA på morgonen upptäcker att HA inte kommit hem så kontaktar hon BW och några nära vänner. Några av dessa vänner kommer till henne i hemmet för att hjälpa till och stödja henne i ringandet och forskandet efter var HA kan vara någonstans. Vilka personer är det som har tillgång till hemmet under söndagen fram tills det att HA:s och UA:s föräldrar kommer hem? ) m.fl.

Nå vidare bland uppgifterna.
BW är sedan tidigare nära vän till både HA och UA.
BW är den som med säkert är en bland de absolut sista som ser HA.
BW är en av de första som enligt egen uppgift UA ringer på morgonen.
BW är en av de första personer som finns i UA:s och HA:s hem under söndagen.
BW är en av de personer som ” letar ” i området runt hemmet under söndagen.
BW har ” anknytning ” till sjukhuset i M-stad.
BW är med och grundar Helena-stiftelsen.
BW är vän med PR.

Sedan finns det ett flertal inlägg på tråden sedan tidigare av karaktärsvittnes typ. ( Alkoholvanor, amfetamin och hårdhänt behandling av kvinnor m.m. ) Dessa kan vi inte ha någon uppfattning om.

Men som sagt det skulle vara bra om ” någon ” kunde svara på de frågorna vi med en dåres envishet ställer.

Under radarn...
Upprepar sej i tråden .....Allt fokus på PR.
Trots att han inte var den siste som bekräftat träffade H.
Inte var på stadt, eller i Mariestad överhuvudtaget.
Inte var med hemma hos U på söndag FM osv....
I detta kan BW bockas av, och ändå riktades strålkastaren mot PR.
Varför?
Citera
2017-02-11, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Under radarn...
Upprepar sej i tråden .....Allt fokus på PR.
Trots att han inte var den siste som bekräftat träffade H.
Inte var på stadt, eller i Mariestad överhuvudtaget.
Inte var med hemma hos U på söndag FM osv....
I detta kan BW bockas av, och ändå riktades strålkastaren mot PR.
Varför?

Ja varför? Ugglan, kan du förklara varför du valde att gå igång om PR när info om BW efterfrågades?
Citera
2017-02-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Enligt källan så svamlade han om att en fd arb.kamrat som jobbade på sjukhuset skulle vara skyldig/inblandad. Han skulle gladligen sätta dit honom. Långt senare i samtalet då nämndes inte vaktmästsren överhuvudtaget. Han syftade inte på fd arb.kamraten om det han skulle prata med en präst om.

"Jag tror jag vet vad som egentligen hände. Kan aldrig berätta det för någon. Polis helt uteslutet. Blir galen/tokig om jag inte får tala med någon, mår dåligt. Ska kontakta en präst pga dennes tystnadsplikt."
Ungefär inehållet av vad han sa.

Det verkar var lite luddigt med hur killen relaterade till Helena. Han kände inte Helena direkt utan via en kompis som varit tillsammans med systern..UA. Talade om en till syster i Göteborg som han kände till studerade där.....

Även om det skulle syfta på PR som exet så har det inget med att PR skulle vara inblandad att gör. Att vara ett ex har inget med inblandning att göra. Säger heller inget om hur killen som babblade trodde sej veta det han visste. Han förklarade bara hur han kände till personerna.

Texten tolkas utifrån vem som läser.
Står ingenstans att något ex skulle vara inblandat.
Citera
2017-02-11, 11:56
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag bumpade ett inlägg som handlade om BW som gärningsman men alla börjar genast undersöka PR återigen... Känns som om BW undgår radarn hela tiden...

Med lite distans till gårdagskvällen så hoppas jag innerligt att ni hittar något spår men jag skulle bli både ledsen och förvånad om BW var skyldig då han inte visade några tendenser till aggressivitet när jag var i lag med honom.
Nu var jag mest med UA och HA och träffade sällan BWs andra vänner men jag kan lova att skulle jag veta vilka PK och PU var vore det ingen hemlighet.
Och sist det pm jag fick i natt om att några hemtjänstkvinnor sett mig i en bil på torget så har varken jag eller min advokat blivit frontade med dessa uppgifter under åren jag var misstänkt.
Till er som jobbar outtröttligt med tråden för att komma någon vart så är jag tacksam även om mitt namn dyker upp ibland jag och min familj vill få ett avslut på det med.
Mvh PR
PS är inte själv inne i tråden så mycket men får givetvis info när det skrivs om mig och är det något så svarar jag på pm i fortsättningen då det här ligger bakom mig nu.
Citera
2017-02-11, 12:04
Medlem
Det kom ju fram i tråden för länge sen uppgifter om att en man kommit hem tidigt på morgonen efter Helenas försvinnande och varit nervös och även eventuell sagt att han gjort något. Jag skriver inte ut initialerna eftersom att det nämns så många namn så är jag osäker på vem som är vem.

Ni som är insatta i detta fall, hur stor chans tror ni att detta hade med HAs försvinnande att göra? Och tror ni att denna hemvisit på morgonkvisten ägde rum? Efter vad jag själv läst känns det väll som ett ganska hett spår? Eller hur ser ni på saken?
Citera
2017-02-11, 12:26
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Det kom ju fram i tråden för länge sen uppgifter om att en man kommit hem tidigt på morgonen efter Helenas försvinnande och varit nervös och även eventuell sagt att han gjort något. Jag skriver inte ut initialerna eftersom att det nämns så många namn så är jag osäker på vem som är vem.

Ni som är insatta i detta fall, hur stor chans tror ni att detta hade med HAs försvinnande att göra? Och tror ni att denna hemvisit på morgonkvisten ägde rum? Efter vad jag själv läst känns det väll som ett ganska hett spår? Eller hur ser ni på saken?

Mycket hett! Absolut där hade jag börjat om jag vart polisutredare..

(PR du har pm)..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in