2017-02-08, 15:33
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Precis som alla andra här i tråden så har jag haft möjligheten att ha kontakt med honom här på Flashback. Vilka har du själv haft kontakt med?

Du kan få alla nick men nu gällde det frågan om UAs X vilket är PR det i sig är en tuff situation om uppgifterna stämmer att hans kompis mår dåligt för att inte kunna berätta det vilka hållhakar har man då.
Och just PR ska tillhöra den mer intelligente av nämna personer i utredningen är det någon som kan fixa detta kan det vara han.
Citera
2017-02-08, 15:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Svar på Prinzezzans inlägg 11291:

1. Men bara för att ett anonymt tips inte ger något just då behöver det inte betyda att det saknade substans. Vi vet inte hur mycket polisen försökte, till exempel. Vad vi vet är ju att polisen gjorde många och grova misstag under utredningen. Det kan ändå vara så att det fanns något i det, trots allt.

2. Även om det har kollats upp vet vi väl inte säkert om man verkligen kom till ett definitivt avslut. Jag vet inte.

3. Ok, men då är det ju så att vare sig du eller jag vet hur det ligger till. Då är ju fältet fritt att spåna lite. Ingen kan anklaga rakt ut och ingen kan försvara reservationslöst.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-02-08 kl. 15:40.
Citera
2017-02-08, 15:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Du kan få alla nick men nu gällde det frågan om UAs X vilket är PR det i sig är en tuff situation om uppgifterna stämmer att hans kompis mår dåligt för att inte kunna berätta det vilka hållhakar har man då.
Och just PR ska tillhöra den mer intelligente av nämna personer i utredningen är det någon som kan fixa detta kan det vara han.

Om du hävdar att PR:s kompis skulle ha sagt detta, så kan du tala om vem detta skulle vara. Om du avser det exsist berättat om killen som berättat för henne/honom om vaktmästaren, och som ville prata med en präst norr om Mariestad, så är detta inte samma - vad vi vet - som det anonyma tipset till Efterlyst. Tro mig, jag har en del info om detta. Detta håller jag för mig själv efter önskan från uppgiftslämnaren.

Tycker att du ska fråga exsist om detta. Jag tror du kopplat samman dessa olika uppgifter.
Citera
2017-02-08, 15:50
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Om du hävdar att PR:s kompis skulle ha sagt detta, så kan du tala om vem detta skulle vara. Om du avser det exsist berättat om killen som berättat för henne/honom om vaktmästaren, och som ville prata med en präst norr om Mariestad, så är detta inte samma - vad vi vet - som det anonyma tipset till Efterlyst. Tro mig, jag har en del info om detta. Detta håller jag för mig själv efter önskan från uppgiftslämnaren.

Tycker att du ska fråga exsist om detta. Jag tror du kopplat samman dessa olika uppgifter.

Visst finns chansen att det är fel men polisen säger i Efterlyst att han brutit ihop på fyllan och erkänt vem hade inte gjort det men han kanske vet vem som ligger bakom det.
Citera
2017-02-08, 15:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Prinzezzan, jag skulle vilja be dig att återkomma med en sammanfattning om på vilka grunder du så tydligt försvarar PR och anser att han är helt utan skuld i Helena-fallet. Jag har läst den här tråden någorlunda noggrant några gånger (ett jäkla jobb) och jag har noterat att du väldigt frekvent och energiskt har argumenterat för PR:s oskuld. Tyvärr är det omöjligt att hålla allt som du och andra har skrivit i huvudet. Kan du ta dig tiden att ge en täckande sammanfattning om varför du anser att PR är utan skuld i fallet? Ta god tid på dig (det gör inget om det tar en vecka eller om inlägget blir en halv sida långt) och försök att få med alla aspekter i din uppfattning. Jag tror att det vore bra om du kunde ta ett omtag och sammanfatta allt på ett bräde. Försök få med allt, till exempel om varför PR blev misstänkt, hans alibi (eller brist på alibi), varför vissa poliser fortfarande tror att PR är skyldig, varför han förblev misstänkt så länge, psykologförhöret etc. Hela paketet. Jag vet att det blir ett hästjobb, men jag tror att det skulle vara till gagn för tråden, för till syvende och sist är det ju så att så fort som PR kommer upp i tråden rycker du ut och tar honom i försvar (jag märker tendensen även nu). Jag menar inte att det är något fel i det (du kan säkert ha dina skäl), men jag känner att det skulle vara bra att få din ståndpunkt sammanfattad. Särskilt inför kommande inlägg vore det bra att känna till hur du tänker om PR, hans ”utrymme” i fallet och polisens behandling av honom. Och en massa annat. Kan du presentera konkreta bevis på hans oskuld vore det det allra bästa, men undvik helst att skriva att "jag bara vet att ...", för det leder ingenstans.

Tack på förhand!
Citera
2017-02-08, 15:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Visst finns chansen att det är fel men polisen säger i Efterlyst att han brutit ihop på fyllan och erkänt vem hade inte gjort det men han kanske vet vem som ligger bakom det.

Ja, de redovisade de anonyma tipsen de fick då.

Du får fråga honom om han vet vem som ligger bakom det. Om han vet. Det enda av de anonyma tipsen som han ska ha fått lyssna på, kände han inte igen rösten på.
Citera
2017-02-08, 16:00
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ja, de redovisade de anonyma tipsen de fick då.

Du får fråga honom om han vet vem som ligger bakom det. Om han vet. Det enda av de anonyma tipsen som han ska ha fått lyssna på, kände han inte igen rösten på.

Eftersom du förmodligen fått dina uppgifter direkt av PR kan du inte veta att dom stämmer han är nog jäkligt slipad.
Citera
2017-02-08, 16:07
Medlem
Citat:
Killen som tänkte prata med en präst om det han visste, refererade väl till sin förre kompis som skulle ha jobbat som vaktmästare vid sjukhuset?

Var det verkligen U:s ex killen pratade om? Var det inte "en av Helenas systrar"? (Kan minnas fel, men vi diskuterade ju detta för några år sedan.)

Enligt källan så svamlade han om att en fd arb.kamrat som jobbade på sjukhuset skulle vara skyldig/inblandad. Han skulle gladligen sätta dit honom. Långt senare i samtalet då nämndes inte vaktmästsren överhuvudtaget. Han syftade inte på fd arb.kamraten om det han skulle prata med en präst om.

"Jag tror jag vet vad som egentligen hände. Kan aldrig berätta det för någon. Polis helt uteslutet. Blir galen/tokig om jag inte får tala med någon, mår dåligt. Ska kontakta en präst pga dennes tystnadsplikt."
Ungefär inehållet av vad han sa.

Det verkar var lite luddigt med hur killen relaterade till Helena. Han kände inte Helena direkt utan via en kompis som varit tillsammans med systern..UA. Talade om en till syster i Göteborg som han kände till studerade där.....

Även om det skulle syfta på PR som exet så har det inget med att PR skulle vara inblandad att gör. Att vara ett ex har inget med inblandning att göra. Säger heller inget om hur killen som babblade trodde sej veta det han visste. Han förklarade bara hur han kände till personerna.
Citera
2017-02-08, 16:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Prinzezzan, jag skulle vilja be dig att återkomma med en sammanfattning om på vilka grunder du så tydligt försvarar PR och anser att han är helt utan skuld i Helena-fallet. Jag har läst den här tråden någorlunda noggrant några gånger (ett jäkla jobb) och jag har noterat att du väldigt frekvent och energiskt har argumenterat för PR:s oskuld. Tyvärr är det omöjligt att hålla allt som du och andra har skrivit i huvudet. Kan du ta dig tiden att ge en täckande sammanfattning om varför du anser att PR är utan skuld i fallet? Ta god tid på dig (det gör inget om det tar en vecka eller om inlägget blir en halv sida långt) och försök att få med alla aspekter i din uppfattning. Jag tror att det vore bra om du kunde ta ett omtag och sammanfatta allt på ett bräde. Försök få med allt, till exempel om varför PR blev misstänkt, hans alibi (eller brist på alibi), varför vissa poliser fortfarande tror att PR är skyldig, varför han förblev misstänkt så länge, psykologförhöret etc. Hela paketet. Jag vet att det blir ett hästjobb, men jag tror att det skulle vara till gagn för tråden, för till syvende och sist är det ju så att så fort som PR kommer upp i tråden rycker du ut och tar honom i försvar (jag märker tendensen även nu). Jag menar inte att det är något fel i det (du kan säkert ha dina skäl), men jag känner att det skulle vara bra att få din ståndpunkt sammanfattad. Särskilt inför kommande inlägg vore det bra att känna till hur du tänker om PR, hans ”utrymme” i fallet och polisens behandling av honom. Och en massa annat. Kan du presentera konkreta bevis på hans oskuld vore det det allra bästa, men undvik helst att skriva att "jag bara vet att ...", för det leder ingenstans.

Tack på förhand!

Jag tycker att jag gång på gång på gång har svarat på dessa frågor tråden igenom. Jag är säker på att jag även skrivit att jag nu svarat på frågorna för sista gången. Det blir bara upprepningar. Tröttsamma sådana.

Det blir också tröttsamt att försöka "dela upp" olika uppgifter som "klumpats ihop". Risken finns ju att det blir nya "trådsanningar", vilket försvårar "arbetet" att komma framåt och försöka finna svar på vem, vad, hur, när och varför.

Om jag någon gång känner för det - igen - så ska jag fundera på att göra dig till viljes.

Ingen - som inte var med vid attacken på Helena - vet till 100% vad som hände Helena, vem/vilka som gjorde det, när det hände, vad som hände, hur - och varför. Det vi kan göra är att sätta oss in så mycket vi kan, ta del av info, fakta, analysera det vi fått fram och bilda oss en åsikt.
Citera
2017-02-08, 16:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Eftersom du förmodligen fått dina uppgifter direkt av PR kan du inte veta att dom stämmer han är nog jäkligt slipad.

Jag har fått uppgifter från många olika håll under dessa år.
Citera
2017-02-08, 16:13
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Tack på förhand!

Hej

Kul att höra att man inte är bortglömd är det några frågetecken jag kan räta ut så är jag inne en stund annars har jag och min familj lagt detta bakom oss.
PR
Citera
2017-02-08, 16:22
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Enligt källan så svamlade han om att en fd arb.kamrat som jobbade på sjukhuset skulle vara skyldig/inblandad. Han skulle gladligen sätta dit honom. Långt senare i samtalet då nämndes inte vaktmästsren överhuvudtaget. Han syftade inte på fd arb.kamraten om det han skulle prata med en präst om.

"Jag tror jag vet vad som egentligen hände. Kan aldrig berätta det för någon. Polis helt uteslutet. Blir galen/tokig om jag inte får tala med någon, mår dåligt. Ska kontakta en präst pga dennes tystnadsplikt."
Ungefär inehållet av vad han sa.

Det verkar var lite luddigt med hur killen relaterade till Helena. Han kände inte Helena direkt utan via en kompis som varit tillsammans med systern..UA. Talade om en till syster i Göteborg som han kände till studerade där.....

Även om det skulle syfta på PR som exet så har det inget med att PR skulle vara inblandad att gör. Att vara ett ex har inget med inblandning att göra. Säger heller inget om hur killen som babblade trodde sej veta det han visste. Han förklarade bara hur han kände till personerna.

"Främlingen" (killen som lämnade uppgifterna) refererade till vaktmästaren med ett förnamn som stämde med den kille som jobbade på sjukhuset då (när Helena försvann). Efternamnet ska dock ha varit liknande det som den först misstänkte hade. Tror dock inte att denne först misstänkte jobbade som vaktmästare på sjukhuset.

Vaktmästaren på sjukhuset pekades öppet ut av sin f d kollega. Därför tror jag att "främlingen" skulle ha kunnat vara den person som arbetade tillsammans med denne på sjukhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in