Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Prinzezzan, jag skulle vilja be dig att återkomma med en sammanfattning om på vilka grunder du så tydligt försvarar PR och anser att han är helt utan skuld i Helena-fallet. Jag har läst den här tråden någorlunda noggrant några gånger (ett jäkla jobb) och jag har noterat att du väldigt frekvent och energiskt har argumenterat för PR:s oskuld. Tyvärr är det omöjligt att hålla allt som du och andra har skrivit i huvudet. Kan du ta dig tiden att ge en täckande sammanfattning om varför du anser att PR är utan skuld i fallet? Ta god tid på dig (det gör inget om det tar en vecka eller om inlägget blir en halv sida långt) och försök att få med alla aspekter i din uppfattning. Jag tror att det vore bra om du kunde ta ett omtag och sammanfatta allt på ett bräde. Försök få med allt, till exempel om varför PR blev misstänkt, hans alibi (eller brist på alibi), varför vissa poliser fortfarande tror att PR är skyldig, varför han förblev misstänkt så länge, psykologförhöret etc. Hela paketet. Jag vet att det blir ett hästjobb, men jag tror att det skulle vara till gagn för tråden, för till syvende och sist är det ju så att så fort som PR kommer upp i tråden rycker du ut och tar honom i försvar (jag märker tendensen även nu). Jag menar inte att det är något fel i det (du kan säkert ha dina skäl), men jag känner att det skulle vara bra att få din ståndpunkt sammanfattad. Särskilt inför kommande inlägg vore det bra att känna till hur du tänker om PR, hans ”utrymme” i fallet och polisens behandling av honom. Och en massa annat. Kan du presentera konkreta bevis på hans oskuld vore det det allra bästa, men undvik helst att skriva att "jag bara vet att ...", för det leder ingenstans.
Tack på förhand!
Jag tycker att jag
gång på gång på gång har svarat på dessa frågor tråden igenom. Jag är säker på att jag även skrivit att jag nu svarat på frågorna för sista gången. Det blir bara upprepningar. Tröttsamma sådana.
Det blir också tröttsamt att försöka "dela upp" olika uppgifter som "klumpats ihop". Risken finns ju att det blir nya "trådsanningar", vilket försvårar "arbetet" att komma framåt och försöka finna svar på vem, vad, hur, när och varför.
Om jag någon gång känner för det - igen - så ska jag fundera på att göra dig till viljes.
Ingen - som inte var med vid attacken på Helena - vet till 100% vad som hände Helena, vem/vilka som gjorde det, när det hände, vad som hände, hur - och varför. Det vi kan göra är att sätta oss in så mycket vi kan, ta del av info, fakta, analysera det vi fått fram och bilda oss en åsikt.