Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 11:18
Medlem
Ni som "tänker rösta på detta"

Hur har ni tänkt att det skall gynna de ideologier ni har. SD må vara för humana för en del av er men betänk vad som händer om era röster sprids ut och blir typ 1% för alla!

Jag kan då lika gärna rösta på Kalle Anka för om vi med invandringskritiska åsikter sprids ut på olika partier så är vi politiskt döda...
Citera
2017-02-11, 11:23
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Ni som "tänker rösta på detta"

Hur har ni tänkt att det skall gynna de ideologier ni har. SD må vara för humana för en del av er men betänk vad som händer om era röster sprids ut och blir typ 1% för alla!

Jag kan då lika gärna rösta på Kalle Anka för om vi med invandringskritiska åsikter sprids ut på olika partier så är vi politiskt döda...
Du får väl rösta på Alternativ För Sverige så att din röst inte kastas bort!

Men visst finns det stor risk att endera partiet åderlåts på mandat och får mindre inflytande. Störst risk löper väl SD, de kanske inte åker ur riksdagen men de lär förlora en del väljare till det nya partiet så det blir då färre riksdagsplatser för Åkersork & Karlsson att fördela till släkt och vänner.
Citera
2017-02-11, 11:25
Medlem
Så fruktansvärt dålig timing. Partiet kommer få någon enstaka procent, inte komma in i riksdagen och precis alla kommer att komma direkt ifrån SD. Det här kommer endast att vara negativt för SD/Sverigevänner och helt enkelt ha en direkt negativ påverkan på SDs valsiffror/inflytande i politiken efter 2018. Tråkigt, onödigt och enligt min mening är det Sverige som får ta smällen.
Citera
2017-02-11, 11:29
Medlem
NygammalValss avatar
Detta är bra. Det behövs generellt fler partier i Sverige och framför allt fler alternativ till färglösa SD.
Citera
2017-02-11, 11:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Återigen ett bevis på vilka dem största sverigehatarna är. Det är ni extremister som pratar om att judar sitter och konspirerar i världen och att förintelsen är påhittad, marscherar med mördare och terrorister i nmr och aktivt försöker förstöra för SD för att dem inte tror på era konspirationer. Ni skrämmer bort människor från SD och arbetar aktivt emot det ENDA alternativet som har en rimlig chans att få stopp på den vansinniga invandringen. Det är ni som kommer få detta land helt på fall. Ni är inte bättre än IS mussarna. Snarare så att ni är av samma kött och blod.
Citera
2017-02-11, 11:34
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Så fruktansvärt dålig timing. Partiet kommer få någon enstaka procent, inte komma in i riksdagen och precis alla kommer att komma direkt ifrån SD. Det här kommer endast att vara negativt för SD/Sverigevänner och helt enkelt ha en direkt negativ påverkan på SDs valsiffror/inflytande i politiken efter 2018. Tråkigt, onödigt och enligt min mening är det Sverige som får ta smällen.

Sverige som får ta smällen? Är du allvarlig?

Jimmie Å har nu tom gått ut och sagt att de kan "kompromissa" om invandringspolitiken.

Det kanske du har missat. Men det är deffenetivt inte ett parti som jag vill rösta på.

Folk måste inse att SD har blivit en politisk dörrmatta.

SD:s ledning har inget intresse av att förändra Sverige på riktigt. Varför tror du SD sitter i moderaternas knä just nu? Jo, för att de är så maktkåta att de är villiga att göra allting för att bli accepterade av etablissemanget.
Senast redigerad av Tubleros 2017-02-11 kl. 11:37.
Citera
2017-02-11, 11:35
Medlem
Det bästa för Sverige är detta:Emigration mitt under en kall vinter.Stäng ned allt och emigrera och lämna de nya i kylan.
Citera
2017-02-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Återigen ett bevis på vilka dem största sverigehatarna är. Det är ni extremister som pratar om att judar sitter och konspirerar i världen och att förintelsen är påhittad, marscherar med mördare och terrorister i nmr och aktivt försöker förstöra för SD för att dem inte tror på era konspirationer. Ni skrämmer bort människor från SD och arbetar aktivt emot det ENDA alternativet som har en rimlig chans att få stopp på den vansinniga invandringen. Det är ni som kommer få detta land helt på fall. Ni är inte bättre än IS mussarna. Snarare så att ni är av samma kött och blod.
Säger dem som står för samma politik som sjuklövern och som knappt kommer förändra något. Jimmie är helt ok men har drivit ut all annan kompetens ur partiet.
Citera
2017-02-11, 11:37
Medlem
svallerbyttans avatar
Några dissidenter som blev utslängda från SD ska alltså nu starta ett nytt parti och gå i opposition mot 8-klövern. Kan ju inte bli något annat än en ökenvandring i all oändlighet detta. Nu tycker jag att SD:s invandringspolitik är tillräckligt restriktiv, men skulle man tycka att det är för vanilj så fattar jag inte varför man inte går direkt till NMR ist?
Senast redigerad av svallerbyttan 2017-02-11 kl. 11:40.
Citera
2017-02-11, 11:38
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Utmärkt initiativ! Nu hoppas vi att prioriteringarna ser ut som följer:

1) Totalstopp för all invandring

2)Repatriering

3)Haverikommission ska tillsättas för att gå till botten med det mångkulturella haveriet

Kompromisslös etnonationalism så är de ett alternativ för mig 😊
Citera
2017-02-11, 11:39
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Nu får man väl se vad det blir av det här, men skulle hellre se ett svenskt Front National som står upp för välfärdsstaten men samtidigt är nationalistiska. Behövs inte ännu ett högerparti som ska flörta med M
Citera
2017-02-11, 11:40
Medlem
Mycket intressant att se vart detta tar vägen. Välfärdsvinster är ett lika stort bekymmer som invandringen tycker jag så peppar peppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in