Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 10:42
Medlem
Julgodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Om de står för låga skatter och lyfter fram etnicitet/ våra demografiska problem, med deportering son lösning...så har de absolut min röst.

Ett libertariansk etno-parti med tydliga rötter inom identitära/traditionella/alt-right.

Är så himla trött på SD.

SD börjar mer och mer likna ett skämt. Skärper de inte till sig så röstar jag blankt 2018.
Citera
2017-02-11, 10:45
Medlem
SD kommer att bli så stort inom två år att lite svinn inte kommer att märkas. Om vi ändå ser fram emot valet 2022....om Sverige inte helt gått åt helvete då.... ...får vi ändock spekulera i ett nytt block.

SD 26% och Alternativ 4%....då påverkas politiken. Jag är kanske väl pessimistisk, men jag vill inte trissa upp förväntningarna för mycket. Ett 30% block kan aldrig ignoreras men jag hoppas ju att det är SD som är framtiden. Alternativ får nog ganska svårt skulle jag tro. Det är inte lätt att hålla ihop partier och få det att fungera och utbrytarna är nog alltför oslipade.
Citera
2017-02-11, 10:47
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julgodis
SD börjar mer och mer likna ett skämt. Skärper de inte till sig så röstar jag blankt 2018.

Du har nog för höga förväntningar. Det är trots allt den stora massan av får man försöker övertyga.
Citera
2017-02-11, 10:47
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julgodis

Gillar dock inte namnet.

Alternativ för Sverige.

Känns inte speciellt fräscht och revolutionärt!
Känns som ett parti med dåligt självförtroende.
Rösta på oss..om ni känner för det...annars finns det andra alternativ. Vi är bara ett av många.

Man positioner sig aldrig som ett "alternativ"...bland många andra alternativ.
Man positionerar sig som det enda valet svenskar har om de vill ha en nation och hem att tala om 15 år.

Att rösta blankt rekommendera jag inte! SD må vara utgången mellanmjölk men det är bättre än det giftiga mögel som de andra partierna är, vilket du ger makt till om du röstar blankt.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-02-11 kl. 10:52.
Citera
2017-02-11, 10:54
Medlem
C.B.G.s avatar
Ständigt lika fascinerande. Trots att SD aldrig har varit i regeringsställning eller ens varit i närheten av att kunna påverka politiken, är många ändå otrooooligt trötta på dem. :-D
Citera
2017-02-11, 10:56
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Det här pajaspartiet kan förhoppningsvis ta en del röster från SD. Hellre att den fascistiska rörelsen delas i två mindre parter, säg 8% vardera', än ett större mer systemhotande parti. Jag ser det som goda nyheter.

Jubla inte för tidigt. Med AfS som mer höger och mer nationalistiskt kommer SD framstå som mer rumsrent alternativ. Kanske SD tappar 5% till AfS men de kan komma att vinna det dubbla från andra.

Johan Wersterholm är inne på detta spåret:
https://ledarsidorna.se/notis/afs-gamechanger-och-en-helt-ny-spelplan/
Citera
2017-02-11, 10:58
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Jubla inte för tidigt. Med AfS som mer höger och mer nationalistiskt kommer SD framstå som mer rumsrent alternativ. Kanske SD tappar 5% till AfS men de kan komma att vinna det dubbla från andra.

Johan Wersterholm är inne på detta spåret:
https://ledarsidorna.se/notis/afs-gamechanger-och-en-helt-ny-spelplan/

Intressant analys.
Citera
2017-02-11, 11:08
Medlem
De kommer definitivt få min röst. SDs ledning har behövts bytas ut i 6-7 år. Det är synd att det krävs ett nytt parti men det är tyvärr den enda vägen.
Citera
2017-02-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ytterligare ett populistiskt skitparti som vägrar tala om ras eller judefrågan finns det inte utrymme för... SD..AfD och dylikt skräp borde försvinna och sluta lura massorna.

Jag hade högre tankar om Kasselstrand och Hahne.

Kasselstrand och Hahne har väl aldrig varit inne på ras eller judefrågan?
Citera
2017-02-11, 11:10
Medlem
Äntligen! Inte för att jag vet vad det är för gynnare som leder partiet, men SD har ju blivit allt för hanrej med tiden. Samarbete med Expo är väl det värsta. Men undergivenhet mot AKB, som gång på gång uttrycker förakt för hanrej-Jimmie och hans gäng, det är nog vad folk i allmänhet stör sig mest på. Lägg också till Jimmies oförmåga att någonsin stå på sig mot alla äckliga journalister.

SD är det invandringskritiska partiet som försökte bli accepterad i det mest PK-drabbade landet i världen. Det kan bara sluta i fullständig politisk självutplåning, med en partiledare som valts för att vara så harmlös och "snäll" som möjligt.

AfS är faktiskt nyttigt för SD. De blir inte längre den totala ondskan i medias ögon när det finns en ny slutboss. SD blir till det mer sansade alternativet för invandringskritiker.
Citera
2017-02-11, 11:13
Medlem
Det blir nog bra det här. Framöver vill jag även se ett nationalistiskt parti som står lite mer till vänster i ekonomiska frågor. Då skulle man på allvar hota dagens etablissemang, och en gång för alla vrida nacken av både Socialdemokraterna och Moderaterna.

Från trådarna "Erik Almqvist: Bra om Sd splittras, behövs ett parti till höger om Sd" & "Ett nytt parti ur SDU?":
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Om vi tar Alliansen som exempel, tror du de hade varit starkare eller kunnat fånga upp så många väljare som de har gjort ifall bara moderaterna hade funnits?

Eller tror du att de har hjälpt den borgliga sidan som helhet att det har funnit 4 olika alternativ som kunnat profilera sig något annorlunda?

Min åsikt är; självklart har 4 allianspartier kunnat fånga fler väljare än bara ett alliansparti hade kunnat.

På samma sätt har det nu blivit med SD, den är nu så stora(ca 25%) att det finns plats för fler Sverigevänliga partier än bara SD i riksdagen. Och tillsammans kan de fånga flera väljare än bara ett skulle kunna.

Erik Almqvist har rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Instämmer. Om man vill förändra samhället i grunden måste man få över 50 procent av rösterna.
Det är extremt svårt för ett enskilt parti att nå dit, och i synnerhet i upprepade val. Dessutom är det nog inte så många väljare som vill förlita sig på ett enskilt parti som regeringsunderlag.

Om den sverigevänliga rörelsen ska bli ett långsiktigt hållbart alternativ behövs det förmodligen två nya partier som komplement till SD.
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Är det någon som inbillar sig att Karamellkungen skulle sälja större mängd godis om de minskade sortimentet och enbart erbjöd Sega Gubbar... ?
Senast redigerad av Tugor 2017-02-11 kl. 11:15.
Citera
2017-02-11, 11:16
Medlem
Tubleross avatar
Blev så lycklig när jag hörde detta på radion imorse

Förutspådde att detta skulle ske i en annan tråd redan 2015.

Alternativ för Sverige kommer utan tvekan få min röst 2018!

Med hjälp av sociala medier så tror jag absolut att de kan komma in i riksdagen 2018.

Ni får tänka på att de kärnväljare som röstade in SD 2010 är väldigt trötta på dagens SD.
Senast redigerad av Tubleros 2017-02-11 kl. 11:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in