2017-02-10, 15:12
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eikd
Elvanse är konstigt. Vissa dagar funkar det bra, och ibland funkar det inte alls.
Känner oftast en positiv effekt som kommer ca 1.5-2 timmar efter intag, det håller i sig 4-5 timmar. Sen är det bara "mos" i hjärnan, och det håller i sig resten av dagen...
Vette fan vad jag egentligen tycker. Vanligt tjack är mycket snällare, om man tar lite på morningen så håller effekten i fram till lunch, sen är det lugnt.
Elvanse har lite längre effekt, men mycket längre "avtänding"..
Själv tycker jag att det är en mycket bra medicin. Idealisk. Mår bra och kan tänka och leva normalt med den. Utan medicin är allting bara skit och jag får inget gjort.
Citera
2017-02-10, 16:01
Medlem
Joo.. den har definitivt en hel del bra egenskaper, men just den "avtändingen" är värre än vanligt amf.. men helt klart, ganska skönt att plötsligt ha ett fungerande arbetsminne och bättre stresstolerans, och att man får arslet ur soffan och tummen ur arslet.
Citera
2017-02-10, 20:12
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Joo.. den har definitivt en hel del bra egenskaper, men just den "avtändingen" är värre än vanligt amf.. men helt klart, ganska skönt att plötsligt ha ett fungerande arbetsminne och bättre stresstolerans, och att man får arslet ur soffan och tummen ur arslet.
Haha avtändningen värre än amfetamin? Då antar jag att du tar "lite mer" än du ska göra.
Citera
2017-02-11, 03:35
Medlem
1procentares avatar
Tjena!

Har provat 30 mg i cirka 1 månad. Kände mig gladare, euforisk, mer ork etc.

Testat 50 mg i 10 dagar nu cirka. Känner typ ingen skillnad. Förutom att jag har mer ork och gör saker. T.ex. städar i hemmet etc. Men kan också sitta timmar vid datorn och drömma mig bort. Gärna ensam och i lugn och ro. Då på nätter. Kan jag sitta från 00.00 till 06.00 o bara spela, kolla forum, youtube etc. SÅ mer ork har jag.

Dock saknar jag fokus. Att jag kan riktigt fokusera utan att ta in så mycket intryck överallt.

Ni som har använt elvanse ett tag. Kan inte ni beskriva hur eran resa varit och vad medicinen hjälpt er med för egenskaper? Och vad ni testade ifall elvanse inte fungerade. Har testat depo-concerta och ritalin men mådde mest bara skit av det. Men kände av mer fokus.
Citera
2017-02-11, 12:28
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Tjena!

Har provat 30 mg i cirka 1 månad. Kände mig gladare, euforisk, mer ork etc.

Testat 50 mg i 10 dagar nu cirka. Känner typ ingen skillnad. Förutom att jag har mer ork och gör saker. T.ex. städar i hemmet etc. Men kan också sitta timmar vid datorn och drömma mig bort. Gärna ensam och i lugn och ro. Då på nätter. Kan jag sitta från 00.00 till 06.00 o bara spela, kolla forum, youtube etc. SÅ mer ork har jag.

Dock saknar jag fokus. Att jag kan riktigt fokusera utan att ta in så mycket intryck överallt.

Ni som har använt elvanse ett tag. Kan inte ni beskriva hur eran resa varit och vad medicinen hjälpt er med för egenskaper? Och vad ni testade ifall elvanse inte fungerade. Har testat depo-concerta och ritalin men mådde mest bara skit av det. Men kände av mer fokus.
Fokus är ju det primära som elvanse ska hjälpa mot. Fungerar det inte för dig testa 70 mg. Får du inte ut något av 70 är det nog dags att pröva andra alternativ.
Citera
2017-02-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Haha avtändningen värre än amfetamin? Då antar jag att du tar "lite mer" än du ska göra.
Det jag menar är att elvanse har en positiv effekt bara fram till lunch, efter det är det bara biverkningar kvar, gröt i skallen, som håller i sig resten av dagen. Inte direkt en avtänding, men något liknande.. jag vet inte, svårt att förklara. Anyway, ja vissa dagar tar jag lite extra.
Citera
2017-02-12, 16:12
Avslutad
Citat:
Tja, det skulle vara ungefär som att ta 2g ren amfetamin...

Dum fråga kanske, men jag är inte alls insatt. Är 2g mycket?
Citera
2017-02-12, 17:00
Medlem
Spacemodes avatar
Citat:
Fokus är ju det primära som elvanse ska hjälpa mot. Fungerar det inte för dig testa 70 mg. Får du inte ut något av 70 är det nog dags att pröva andra alternativ.
Mot? Hur menar du?
Citera
2017-02-13, 03:10
Medlem
1procentares avatar
Citat:

Fokus kan jag säga att jag får. Dvs jag kan sitta o göra saker en längre tid. Men jag dagdrömmer o tänker fortfarande mycket och många tankar i huvudet.

Men just koncentrationen e det som det inte hjälper med. Det hör ihop med fokus men ändå inte.

Testade metylfendidat och det enda jag kände på dessa var just koncentrationen. Jag kunde sitta helt fokuserad och koncentrerad vid filmtittande och satt inte o övertänkte på saker och dagdrömde.

Men fick för mkt biverkningar.

Vilka andra alternativ finns det efter elvanse? Känns som det är det sista alternativet. Samt doshöjningar gör inte så mycket kring effekten. Utan bara bibehåller samma effekt som jag hade på 30 mg förutom att det e håller lite längre.
Citera
2017-02-13, 07:56
Medlem
Vad är skillnaden mellan Elvanse och Attentin?
Senast redigerad av laene14 2017-02-13 kl. 08:00.
Citera
2017-02-13, 08:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laene14
Vad är skillnaden mellan Elvanse och Attentin?
Elvanse är långtidsverkande och svårare att missbruka, attentin är korttidsverkande och lättare att missbruka
Citera
2017-02-13, 11:15
Medlem
Det rycker till i mitt ögonlock då och då, hållt på i några dygn nu.. kan det vara en bieffekt på elvanse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in