2017-02-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
Vad jag tycker är märkligt är motivet. Jag är inte helt insatt i turerna i detta fall men har snappat upp att det skulle röra sig om en eller flera penningskulder. Vad tusan var de rädda för? Vad hade en vek transa att sätta upp mot ett dussintal smågangsters som inte skydde i stort någonting? Som sagt för mig obegripligt om det nu inte var så att BO hotade med någon torped....kanske var så?
Det är vad GM har försökt övertyga domstolen om. "Vi blev rädda och trodde hon skulle skicka Bandidos efter oss" - typ.
Citera
2017-02-10, 23:52
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
Vad jag tycker är märkligt är motivet. Jag är inte helt insatt i turerna i detta fall men har snappat upp att det skulle röra sig om en eller flera penningskulder. Vad tusan var de rädda för? Vad hade en vek transa att sätta upp mot ett dussintal smågangsters som inte skydde i stort någonting? Som sagt för mig obegripligt om det nu inte var så att BO hotade med någon torped....kanske var så?

Har inte lusläst FUP men har för mig att någon (vill minnas att det var Martin) ville ha död på Madeleine för att "de skulle få tillgång till alla hennes pengar". Någon får gärna bryta in om jag har fel.
Citera
2017-02-11, 00:09
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Nu får Höfflinger spendera som närmaste åren på riksanstalt. Där är han i sitt rätta element med andra Gansters.

Herregud hur kommer det sluta? 😁

Jag tittar på hans facebook, han har två konton. På det ena har han inte ens lyckats stava till sitt eget namn. Han uttrycker sig och stavar som en tioåring, jag tror att det är någonstans där han befinner sig.

Fysiskt är han väldigt storvuxen vilket säkert kan avskräcka en del mot handgemäng, men likaväl verka triggande för labila element som söker en slagpåse.

I värsta fall träffar han folk på kåken att se upp till, och skolas in i rollen som Ganster....Tänk om han hamnar på avdelning med HA-anknutna, vilken lycka för honom.
Citera
2017-02-11, 00:14
Medlem
Crimphris avatar
Så Marie Jismo är så efter att hon inte fattar att mord planeras och/eller är fel?
Hade inte hon barn? Kan man ta hand om barn om man är så puckad? Alltså, seriöst.
Citera
2017-02-11, 00:14
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Vi får hoppas på överklagan, så här klent kan det inte sluta. :s

Lite obehaglig är han allt den där Höfflinger, kolla på hans ögon här, http://w.cdn-expressen.se/images/b3/48/b348e454602e4d949309a1438b62dd58/1x1/680@80.jpg sjukt skumma!
En riktig ganster
Citera
2017-02-11, 00:51
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Så Marie Jismo är så efter att hon inte fattar att mord planeras och/eller är fel?
Hade inte hon barn? Kan man ta hand om barn om man är så puckad? Alltså, seriöst.

Ja hon har en son som är 5-7 år gammal. Sonen är dock omhändertagen och Jismo träffar honom varannan helg. Detta enligt det andra (kan också vara första) förhöret med henne.
Citera
2017-02-11, 01:14
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Ja hon har en son som är 5-7 år gammal. Sonen är dock omhändertagen och Jismo träffar honom varannan helg. Detta enligt det andra (kan också vara första) förhöret med henne.
Hon hade ju umgänge med barnet under mordkvällen och resten av helgen, vilket gjorde att hon inte åkte med på grillfesten. Tur för henne.
Citera
2017-02-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Bönder hela bunten de trodde man inte. Att svenska bönder är kapabla att mörda ajaj
Bönder? De är ju från Borlänge. En relativt stor stad.
Citera
2017-02-11, 08:19
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Advokater brukar sitta emellan. Möjligt att restriktionerna släppt, men knappast under huvudförhandling.

Restriktionerna släpptes en bit in i huvudförhandlingen.
Citera
2017-02-11, 08:37
Medlem
Motor_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Angel forever som de spelade titt som tätt och under strypfärden är en riktigt bra låt faktiskt ju

Heter väl forever angel. Hur som helst har den ett ganska starkt symbolvärde pro hells angels. Ditt uttalande är i min värld lite som att; de där hakkorsen är väldigt snygga!

Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Bor man i Stockholmstrakten är alla andra i hela landet bönder, spelar ingen roll om du bor på avenyn i Göteborg!
Citera
2017-02-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
så säger han själv- men denne filur uppfattar saker på sitt eget vis- tänk när mordet sker och han känner sparken i ryggen genom bilsätet - då håller han för örona- så klart han tolkar omgivningen och männskorna helt galet- minns när han vittnade om att han trodde att gänget bara skämtade om att mörda offret - ändå köpte han rekvisita och varit den som bjöd med offret till mordplatsen och biltur. Fy...

Ja.. du har nog fullständigt rätt.. det är nog inte lätt att ha en sådan humor som han... undrar hur roligt han tyckte det var när de kastade ner BO i gruvhålet??? Men så klart, så här på rak arm, är det nog inte lätt arr vara lilla jag...
Citera
2017-02-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk

Allt som har med ett gammalt brukssamhälle eller bondesamhälle att göra är bonnigt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in