2017-02-10, 17:53
Medlem
RolfPeterAnderssons avatar
Nu får Höfflinger spendera som närmaste åren på riksanstalt. Där är han i sitt rätta element med andra Gansters.

Herregud hur kommer det sluta? 😁
Citera
2017-02-10, 18:09
Medlem
La försvaret fram i slutplegeringen att de började få ordning på sina miserabla liv? Är ju en klassiker och lika säkert som att jultomten kommer på julafton..
Citera
2017-02-10, 18:11
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Benita ser lite morgonsexig ut i rätten, eller inte: http://y.cdn-expressen.se/images/d3/73/d373d43fe0f5499d97625aef7a0a722d/16x9/680.jpg
Fy fan finns det verkligen killar som vill stoppa kuken i det där monstret?

Hur kan 2misstänkta sitta brevid varandra under en rättegång?
Citera
2017-02-10, 18:17
Medlem
folioboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Nu får Höfflinger spendera som närmaste åren på riksanstalt. Där är han i sitt rätta element med andra Gansters.

Herregud hur kommer det sluta? 😁
haha satt och lekte med tanken hur detta skulle sluta. antagligen med skurna handleder
kvinnorelaterat våld är inget man vill skryta om.
kan se det framför mig instängda på rummet, livrädda eller version två börjar jiddra direkt får på näsan sen är p18-karussellen igång. tror dom här grabbarna hade suttit bäst på skyddad, men vad är det roliga med det?

Har det framkommit vad för åkommor dom har?
Citera
2017-02-10, 18:26
Medlem
ercys avatar
Vem är det som syns uppe i högra hörnet i bild 3 i den här artikeln från Expressen. Är det Mats som låtit håret och skägget växa i häktet?

Dessutom verkar ju Joakim och P-O också ha suttit bredvid varandra utan försvarare emellan.
Citera
2017-02-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
På rak arm.. han har redan blivit hotad i häktet...
så säger han själv- men denne filur uppfattar saker på sitt eget vis- tänk när mordet sker och han känner sparken i ryggen genom bilsätet - då håller han för örona- så klart han tolkar omgivningen och männskorna helt galet- minns när han vittnade om att han trodde att gänget bara skämtade om att mörda offret - ändå köpte han rekvisita och varit den som bjöd med offret till mordplatsen och biltur. Fy...
Citera
2017-02-10, 18:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Benita ser lite morgonsexig ut i rätten, eller inte: http://y.cdn-expressen.se/images/d3/73/d373d43fe0f5499d97625aef7a0a722d/16x9/680.jpg
Jösses människa

Hade aldrig läst om fallet tidigare men såg på AB där dem hade 4 bilder på de dömda. Uppfattade alla 4 som män först men tydligen var den där benita en KVINNA. Här trodde man att de fula och icke önskvärda kvinnorna i sverige rörde sig mot feminismen för sitt hat mot att män inte vill ta i dem men kvinnorna på extremhögern är lika fula tydligen. Självklart borde dessa människor aldrig få röra sig fritt på våra gator igen. Pinsamt ochså för er NMR/nazister. Det är alltså såhär ni ser ut och sånna här människor ni rör er med? Haha.
Citera
2017-02-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Antagligen en hel del psykofarmaka av det tyngre slaget. Hon ser riktigt Zyprexa-fet ut. Sorglig historia det här.

Undra förresten var dom legendariska trosorna tog vägen? Dom hör ju definitivt hemma på ett museum!
Hon krävde tillbaka dem -efter att de fotats som bevis- det var för dessa trosor som hon åkte till Kupolen och handlade för brottsoffrets pengar-de andra köpte skor-bla
Citera
2017-02-10, 19:00
Medlem
Har skummat lite i domen och har en fråga:
Vad gäller skadestånd så står det för var och en av de sex att de ska betala skadestånd solidariskt med de övriga, 52 000 kr (till var och ett av barnen). Innebär de att de ska betala 52 000 var till varje barn (312 000 totalt var) eller är det vad de ska betala tillsammans?
Citera
2017-02-10, 19:13
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Har skummat lite i domen och har en fråga:
Vad gäller skadestånd så står det för var och en av de sex att de ska betala skadestånd solidariskt med de övriga, 52 000 kr (till var och ett av barnen). Innebär de att de ska betala 52 000 var till varje barn (312 000 totalt var) eller är det vad de ska betala tillsammans?

De sex ska tillsammans betala 52 000 var till varje barn. Men det sker ingen intern uppdelning med att alla behöver inte betala lika mycket utan snarare den som kan betala betalar.
Brottsmålen får bara 52 000 var, men om de pengarna kommer från P-O, Benita eller någon av de andra fyra kvittar. Bara det blir betalt.

Sedan har jag ett annat juridisk fråga. Ponera att åklagaren inte väljer att överklaga, då kan väl domen bara bli lägre? Alltså den kan inte bli missgynnande för den överklagande parten om det bara finns en sådan.
Citera
2017-02-10, 19:25
Medlem
dryopteriss avatar
Rätta mig om jag har fel, men hin den gravida som va me i bilen verkar vara borttrollad.
Som jag förstår det lastas hon inte ens för medhjälp eller underlåtenhet.
Vill minnas att hon hette Erika nånting o sat i knät på en i bilen.
Citera
2017-02-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Rätta mig om jag har fel, men hin den gravida som va me i bilen verkar vara borttrollad.
Som jag förstår det lastas hon inte ens för medhjälp eller underlåtenhet.
Vill minnas att hon hette Erika nånting o sat i knät på en i bilen.

Vare inte Anneli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in