Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Haha! Det är inget fel på fantasin i alla fall. Här är ett tips till män som önskar skapa en bättre värld för män: När ni skickar meddelanden till varandra så avsluta alltid med att skriva kram.
On topic så kan jag alltid som kvinna få uppleva hur de manliga förutsättningarna ter sig i den virituella världen genom att utge mig för att vara man, och visst är det en skillnad. Men en annan sak jag också märkt är att det är otroligt mycket tacksammare att vara kvinna i den virituella världen där man inte blir dömd efter sitt utseende.
Du Naknekejsare skulle jag tro snabbt skulle tröttna på kvinnors "ömhet" och "kärlek" sinsemellan när du insett att du förväntas att ge lika mycket tillbaka av denna "ömhet" och "kärlek" för att få den.
Det är precis vad jag försöker säga. Jag tycker att kvinnors falska små söta meddelanden till varandra är patetiskt, och det ger mig inget. Jag skulle inte vilja leva i deras rosa små bloggar, och söta små jättekramar (samtidigt som det viskas dit och dat om gud vet vad).
Jag skulle aldrig avsluta med "kram" när jag meddelar en annan man. Jag tycker inte att en värld fylld med puss och kram är en bättre värld, det slutade jag med i dagis ungefär samtidigt som jag slutade bajsa på mig.
Det är bara en bättre värld givetvis ifall man känner behov av kärlek och ömhet, problemet med hela frågeställningen är att de två könen ska iklä sig andra könets förutsättningar samtidigt som man fortsätter ha sitt köns basala behov:
Mäns främsta behov: sex, karriär/hobby (egots behov av vara bra på något), status, tävling, våld (oftast genom fiktion), osv.
Kvinnors främsta behov: kärlek, att passa in i sociala sammanhang, ömhet, positiv uppmärkesamhet kring sitt utseende, drama (skvaller), osv.
Självklart kommer båda vara mer olyckliga ifall de får låtsas vara den andre.