Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Att det är på det viset det vet vi redan, här diskuteras om det verkligen är rätt att det är som det är.
Här tänker vi utanför den snäva lådan du befinner dig i, jag har full förståelse om du inte förmår kravla dig ur den.
Varför har en man ansvar över ett beslut han aldrig tagit? Att ha sex är inte ett beslut att skaffa barn, det gäller redan för kvinnor så varför inte för män?
Nu kan jag din sort så i förebyggande syfte så säger jag redan nu att "använd kondom eller ta ansvar" är ett argument som trångsynta rednecks använder i sina försök att förbjuda abort men det känns rent spontant som att det är nivån jag kan förvänta mig från dig.
Nej, att ha sex är inte ett beslut att skaffa barn. Men det du inte fattar är att om en man har sex med en kvinna så kan hon bli gravid. Väljer hon att behålla barnet så blir det ett barn. Detta barns rättigheter går då före din typ av "mäns" inbillade rättigheter som man att inte betala underhåll. Du verkar inte heller riktigt förstå skillnaden mellan att lägga en sats och nio månaders graviditet. Men där skyller jag på din sort, egocentriska män aka aborter som borde skett.
En man kan naturligtvis använda kondom och ta ansvar vilket är allmänt känt utanför trångsynta kretsar som dina. Det är själva definitionen av en ansvarstagande person. Man kan även ge fan i att knulla. Jag är inte abortmotståndare för att jag menar att samvetsfrihet/juridisk abort för män inte är att likna vid en medicinsk abort. Att du inte fattade att Luf trollade är din dumhet.