Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Fast det kan jag ju inte, så du får nöja dig med att betala för en vanlig bil.
Berätta för mig vilken "vanlig bil" som kommer kosta mig mindre än 300 k på 18 år
Citat:
Fast nu blir det tydligt vad det egentligen handlar om. Män ska bestraffas ekonomiskt därför att de inte kan utstå graviditeter.
?????
Män har inte ens den biologiska förutsättningen att välja om de kan det eller inte .. så nej, det är faktiskt inte det som det handlar om.
Citat:
Stackars stackars, och kvinnor som faktiskt måste utstå graviditeter om de själva väljer det också.
Hemskt.
Jag tyckte nyss du var inne på min linje -- barnens behov .. fast så var det ju inte, vi skall falla ner i gråt för att du måste ta ansvar för ditt gökande
J
Citat:
o faktiskt, vi har bara diskuterat just detta i 29 sidor nu.
Att ha sex är inte ett samtycke till faderskap, inte för män och inte för kvinnor.
Kvinnor kan aldrig få ett faderskap på sig .. så självklart har inte kvinnor gett samtycke till att bli fäder ..
Som man lämnar du däremot över beslutet till kvinnan om du befruktar henne -- du kan välja att ha samlag utan den konsekvensen - väljer du att riskera den så har biologin gett oss olika möjligheter ..
Du kan välja att inte befrukta kvinnan -- kvinnan kan välja att göra sig av med det barn du befruktat henne med .. numer genom abort, förr genom skogsutsättningar och änglamakerskor.
Citat:
Ett samtycke till faderskap är ett samtycke till faderskap. Rätt enkelt faktiskt.
Jepp - jag håller med, väldigt enkelt. Befrukta inte en kvinna om du inte vill bli far...